Gå til innhold

Hvordan fungerer dette med 23/5-regelen og høyrer utdanning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal søke på høyere utdanning til høsten, og 15.april er rett om hjørnet.

Men hvordan skal jeg gå frem?

Jeg vet jeg må be privatistkontoret om å få kompetansebeviset med de fagene jeg har tatt til nå, og skal ta til våren som privatist, innen 15.april, men jeg har et par fag fra vitnemålet mitt som jeg skal bruke. Skal jeg bare sende vitnemål sammen med kompetansebeviset når jeg søker høyere utdanning?

Eller hvordan får jeg disse to karakterene fra vitnemålet mitt over på komeptansebeviset?

Håper noe kan svare, takk! :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som som vet eller har erfaring?

AnonymBruker
Skrevet

Kan du søke etter 25/3 regel når du har vitnemål da?

AnonymBruker
Skrevet

Kan du søke etter 25/3 regel når du har vitnemål da?

Ja, det kan jeg vel? Hmmm, hvis ikke må Bjørknes ha ledet meg på ville veier :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal søke på høyere utdanning til høsten, og 15.april er rett om hjørnet.

Men hvordan skal jeg gå frem?

Jeg vet jeg må be privatistkontoret om å få kompetansebeviset med de fagene jeg har tatt til nå, og skal ta til våren som privatist, innen 15.april, men jeg har et par fag fra vitnemålet mitt som jeg skal bruke. Skal jeg bare sende vitnemål sammen med kompetansebeviset når jeg søker høyere utdanning?

Eller hvordan får jeg disse to karakterene fra vitnemålet mitt over på komeptansebeviset?

Håper noe kan svare, takk! :)

Det enkleste er å ta en telefon til samordna opptak eller opptakskontoret der du skal søke, evt. sende mail.

Jeg har jobbet på opptakskontoret, men husker ikke akkurat hvordan dette foregikk i praksis. Det som er sikkert er at det ikke er noe i veien for å sende inn vitnemål og kompetansebevis.

Har du generell studiekompetanse fra før? I såfall tror jeg du poengberegnes både ut ifra vitnemål og 23/5-regelen og den mest gunstige poengsummen legges til grunn.

Husk å dokumentere praksis!

Skrevet

Ja, det kan jeg vel? Hmmm, hvis ikke må Bjørknes ha ledet meg på ville veier :gjeiper:

Det går helt fint

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...