Gå til innhold

Post et bilde av deres bryllupskake!

Fremhevede innlegg

Gjest Adriane
Skrevet

Her er vår kake :rodmer: Lukket valnøtt med vaniljekrem og bringebær!

Jeg bakte også kaken selv, og har også lagd all pynten på kaken :rodmer: Bortsett fra kaketoppen, da, såklart :fnise:

Så flink du er! Hvordan lagde du de flotte rosene? Og hvordan fikk du til den fantastisk flotte blåfargen på de?

Og så må jeg spørre, uvitende som jeg er :sjenert: Hva er lukket valnøtt?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flink du er! Hvordan lagde du de flotte rosene? Og hvordan fikk du til den fantastisk flotte blåfargen på de?

Og så må jeg spørre, uvitende som jeg er :sjenert: Hva er lukket valnøtt?

Tusen takk :rodmer: var veldig fornøyd med egen innsats :fnise:

Jeg kjøpte ferdigfarget marsipan, jeg :) enkelt og greit, så slapp jeg å farge den! Rosende lagde jeg ved å først kjevle ut marsipanen, for så å bruke en roseutstikker. Veldig enkelt, men tidkrevende :) etter å ha lagd rosende, sprayet jeg dem med sølvspray (sukkerspray). Deretter likte jeg dem på kaka med spiselig lim :)

Lukket valnøtt er en kremkake som er "lukket" med marsipanlokk. Det er hakkede valnøtter i kremen inni kaka, derfor navnet lukket valnøtt :)

Gjest Adriane
Skrevet

Tusen takk :rodmer: var veldig fornøyd med egen innsats :fnise:

Jeg kjøpte ferdigfarget marsipan, jeg :) enkelt og greit, så slapp jeg å farge den! Rosende lagde jeg ved å først kjevle ut marsipanen, for så å bruke en roseutstikker. Veldig enkelt, men tidkrevende :) etter å ha lagd rosende, sprayet jeg dem med sølvspray (sukkerspray). Deretter likte jeg dem på kaka med spiselig lim :)

Lukket valnøtt er en kremkake som er "lukket" med marsipanlokk. Det er hakkede valnøtter i kremen inni kaka, derfor navnet lukket valnøtt :)

Aha! Høres ut som du har funnet smarte løsninger :) Jeg ante ikke at det finnes noe som heter roseutstikker engang jeg, så da skjønner du hvor lite bevandret jeg er :flau::fnise:

Åja, er det det lukket valnøtt betyr :gjeiper: Takk for at du lærer meg nye ting! Det hørtes forøvrig veldig godt ut! Yammi! :lur:

• 3 år senere...
Skrevet
Den 06.05.2012 at 18.11, Yvonne skrev:

Vår bryllupskake, en sitronkake med bringebærfyll og sukkerfondant:

post-73-0-74102400-1336320691_thumb.jpg

Mvh Yvonne :heiajente:

Husker du hvor mye dere betalte for kaken?

Skrevet
4 timer siden, Enamorada skrev:

Husker du hvor mye dere betalte for kaken?

Betalte 2400 kr for kaken. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

• 2 uker senere...
Skrevet

Her er nesten maken til vår kake, bare fargen på dekoren er feil. Vi hadde burgunder.

bryllupskake.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...