fridr Skrevet 10. april 2012 #1 Skrevet 10. april 2012 (endret) Jeg elsker kaker, og bryllupskaker er like spennende som kjolene, synes jeg. Hadde du en fin kake? God kake? Spesiell kake? Post et bilde Endret 10. april 2012 av fridr 2
Joe Skrevet 10. april 2012 #2 Skrevet 10. april 2012 (endret) Jeg laget en bryllupskake en gang. Fikk aldri betalt for den da, bruden bare kuttet kontakten etter at jeg hadde levert. Jeg har møtt henne i ettertid (kjente henne ikke fra før), men bare i dåp osv hvor det ville vært voldsomt upassende å dra det opp. (Ja, jeg vet jeg burde gro meg et par baller og gå og si i fra.) Er bare hobbybaker, men hun spurte meg, så jeg sa ja til å lage den. Fikk frie tøyler bortsett fra fargene, og at hun ville ha mmf på. Jeg laget alt selv, sommerfuglene, franske makroner, osv. Endret 10. april 2012 av Joe 37
Gjest Solstråla88 Skrevet 10. april 2012 #3 Skrevet 10. april 2012 (endret) Jeg laget en bryllupskake en gang. Fikk aldri betalt for den da, bruden bare kuttet kontakten etter at jeg hadde levert. Jeg har møtt henne i ettertid (kjente henne ikke fra før), men bare i dåp osv hvor det ville vært voldsomt upassende å dra det opp. (Ja, jeg vet jeg burde gro meg et par baller og gå og si i fra.) Er bare hobbybaker, men hun spurte meg, så jeg sa ja til å lage den. Fikk frie tøyler bortsett fra fargene, og at hun ville ha mmf på. Så flott Kake! Blir super imponert! Super flott kake! At du har tålmodighet! Blir super imponert! Jeg laget alt selv, sommerfuglene, franske makroner, osv. Endret 10. april 2012 av Solstråla88
Gjest Solstråla88 Skrevet 10. april 2012 #4 Skrevet 10. april 2012 Siden teksten min ikke ville bli med over her, får jeg bare skrive et nytt innlegg da. Jeg blir super imponert av dere hobby bakere som er så tålmodige at dere klarer dette! Super flott kake du laget! 3
Gjest Doh Skrevet 10. april 2012 #5 Skrevet 10. april 2012 (endret) Den var helt fantastisk fin! Skal legge ut bilde av min, men skriver på iPad nå.. Edit: Får ikke lagt ut bilder fra facebook så nå gir jeg opp Endret 11. april 2012 av Doh
fridr Skrevet 10. april 2012 Forfatter #6 Skrevet 10. april 2012 Wow, kjempefin kake, Joe. For ei bitch som ikke betalte deg! Det er tidkrevende og mye å jobb å lage så store kaker, så du fortjener jo å få betalt... 8
Joe Skrevet 10. april 2012 #7 Skrevet 10. april 2012 Takk! Haha, ja ganske kjedelig. Endte opp med å betale 1000 kr i ingredienser, og et kakefat for å få lov til å bruke 25 timer på å forberede, lage kakepynt, bake og så levere kaken hennes. Oh well, den var gøy å lage, og jeg har noen fine bilder.
CathFoto Skrevet 10. april 2012 #8 Skrevet 10. april 2012 Kaken var utrolig fin, så fin at jeg tenker at dette er en fin cv om du ønsker å gjøre det til ekstrajobb eller fulltidsjobb. Mye kulere med en sånn kake enn pasjonsfruktmousse fra Pascal som nesten har blitt en klisje. 3
Evie Skrevet 11. april 2012 #9 Skrevet 11. april 2012 For en fantastisk kake! Kan jeg spørre hvordan du lagde sommerfuglene? 1
fridr Skrevet 11. april 2012 Forfatter #10 Skrevet 11. april 2012 Æsj, nå ble tråden fullstendig kuppa Jeg vil se KAKER! 3
Joe Skrevet 11. april 2012 #11 Skrevet 11. april 2012 Ikke meningen å kuppe tråden, men jeg svarer likevel. Eventuelle andre spørsmål/diskusjoner kan vi jo ta i kaketråden? http://forum.kvinneguiden.no/?showtopic=645288 Jeg tegnet sommerfuglene på et ark først, og vispet eggehviter og melis til glasur, la bakepapir over tegningen og tegnet vingene hver for seg med melisen. Lot det tørke et døgn eller to, og satte de skrått mot hverandre på bakepapiret med støtte under på sidene, og tok melisglasur i midten, lot det tørke enda et døgn. 2
Gjest Doh Skrevet 11. april 2012 #13 Skrevet 11. april 2012 (endret) Pasjonsfruktmousse med sjokoladebunn og bringebær. Og sjokolade rundt. Den var namnam Hvordan i all verden får jeg det mindre?? Endret 11. april 2012 av Doh 2
fridr Skrevet 6. mai 2012 Forfatter #14 Skrevet 6. mai 2012 Hvor blir det av alle kakene? Jeg sitter for tiden og lurer på hvordan jeg skal lage vår! Hmmm... 3 etasjer, eller 4? Hvordan skal den dekoreres? Vi får se :D
Anglofil Skrevet 6. mai 2012 #15 Skrevet 6. mai 2012 (endret) Vår bryllupskake, en sitronkake med bringebærfyll og sukkerfondant: Mvh Yvonne Endret 6. mai 2012 av Yvonne 2
frøkna Skrevet 6. mai 2012 #16 Skrevet 6. mai 2012 (endret) Lov å poste andres kaker? Jeg er ugift, men da broren min giftet seg, ble vi servert denne Edit: laste opp bildet-krøll. Hvordan får jeg lagt til bildet så det blir mindre? umulig å se når den blir blåst opp så mye da. Endret 6. mai 2012 av _frøkna ♥ ♥
Ninnin86 Skrevet 7. mai 2012 #17 Skrevet 7. mai 2012 (endret) Her er vår kake Lukket valnøtt med vaniljekrem og bringebær! Jeg bakte også kaken selv, og har også lagd all pynten på kaken Bortsett fra kaketoppen, da, såklart *poff* Endret 2. juni 2012 av Ninnin86 2
pandabear Skrevet 7. mai 2012 #18 Skrevet 7. mai 2012 Vår bryllupskake, en sitronkake med bringebærfyll og sukkerfondant: Mvh Yvonne Den var superfin! Enkel, men likevel så pyntet på samme tid.
Gjest Adriane Skrevet 7. mai 2012 #19 Skrevet 7. mai 2012 Jeg laget en bryllupskake en gang. Fikk aldri betalt for den da, bruden bare kuttet kontakten etter at jeg hadde levert. Jeg har møtt henne i ettertid (kjente henne ikke fra før), men bare i dåp osv hvor det ville vært voldsomt upassende å dra det opp. (Ja, jeg vet jeg burde gro meg et par baller og gå og si i fra.) Er bare hobbybaker, men hun spurte meg, så jeg sa ja til å lage den. Fikk frie tøyler bortsett fra fargene, og at hun ville ha mmf på. Jeg laget alt selv, sommerfuglene, franske makroner, osv. Så fin! Må ha vært litt av en jobb ja - flotte bilder av flott kake Du har iallfall noe å vise frem om du skulle få forespørsel om flere oppdrag. (Og om du får det, sørg for en skikkelig avtale, så du ikke blir lurt igjen). Veldig dårlig gjort av bruden å ikke betale deg, og jeg ville nok ikke klart å la være å komme med noen små stikk til denne personen når man møttes i senere anledninger. Eller kanskje heller rett og slett neste gang tatt med en utfylt giro som jeg (ikke nødvendigvis så diskret) ville gitt henne, og sagt noe sånt som at "her er faktura for bryllupskaken jeg lagde for dere"
Gjest Adriane Skrevet 7. mai 2012 #20 Skrevet 7. mai 2012 Vår bryllupskake, en sitronkake med bringebærfyll og sukkerfondant: Mvh Yvonne Så fin! Enkel og elegant
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå