AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #1 Skrevet 10. april 2012 Jeg forstår ikke dette med at PUA teknikker og den vanlige badboy adferden skal være så veldig virkningsfullt. Den stresses gang på gang at hvis man skal få en virkelig pen jente så må man fornærme og komme med frekke kommentarer hvor man rakker ned på henne, småsårer henne med kommentarer om at f.eks håret er stygt eller en del av kroppen er uattraktiv. For meg virker det som at slikt ikke fungerer. De gangene jeg har prøvd det guru etter guru oppfordrer til i bøker og artikler blir jenter bare fornærmede og distanserer seg fra deg. Er jeg derimot hyggelig, sjarmerende og kommer med komplimenterog demonstrerer at jeg synes hun er vakker er det etter min erfaring mye større sjanse for at det vekkes en interesse i henne, er da en kjent sak i psykologien at kvinner tenner på å føle seg begjært? Og jada mange pene jenter faller virkelig for badboys/slemme gutter - men spør man dem om hvordan han var da hun falt for han beskriver de alle at han var nettopp sjarmerende og overøsende med komplimenter. Menn jeg kjenner som har draget på damer er de som er pågåendene og har sjarm og som gir komplimenter. Ikke de som fornærmer kvinner. Er jeg den eneste som har denne oppfatningen? 9
Tabris Skrevet 10. april 2012 #2 Skrevet 10. april 2012 Jeg har en mistanke om at PUA og andre typer spill trekker til seg en bestemt type personer, både når det kommer til gutter og jenter. Det er et kunstig spill som begge er med på. Man kan hygge seg, ha det morsomt, og kanskje også havne til sengs. Men når morgenen kommer, så er man ikke nærmere hverandre, og vet ingenting om hverandre. Det er selvsagt helt greit for de som faktisk ikke ønsker noe mer, men hvis du faktisk ønsker å bli kjent med noen og kanskje finne en kjæreste, så er ikke PUA og spill veien å gå. Vær heller ekte, så finner du de ekte kvinnene også. 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #3 Skrevet 10. april 2012 Jeg tror du har funnet ut noe lurt, og det skal du være glad for Dessuten er pua-greiene såpass kjent og banalt at de aller fleste damer gjenkjenner disse forsøkene på triks og knep. Med mindre du går for fjortisdamer, såklart. Og da fremstår du bare som en gjøk på linje med han som sier "Pappaen din må være en tyv, for han har stjålet stjernene fra himmelen og puttet dem i øynene dine". 6
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #4 Skrevet 10. april 2012 Jeg har en mistanke om at PUA og andre typer spill trekker til seg en bestemt type personer, både når det kommer til gutter og jenter. Det er et kunstig spill som begge er med på. Man kan hygge seg, ha det morsomt, og kanskje også havne til sengs. Men når morgenen kommer, så er man ikke nærmere hverandre, og vet ingenting om hverandre. Det er selvsagt helt greit for de som faktisk ikke ønsker noe mer, men hvis du faktisk ønsker å bli kjent med noen og kanskje finne en kjæreste, så er ikke PUA og spill veien å gå. Vær heller ekte, så finner du de ekte kvinnene også. Etter min mening virker det ikke som at kvinner tenner på fornærmelser eller blir lysten til å gå til sengs med en gutt pga det heller. Poenget mitt er at dette ikke er en magisk tiltrekningskraft. Mener du virkelig at attraktive jenter ligger med gutter fordi de fornærmer dem og kommenterer hvor stygge klæ de har/hvor billige de er?
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #5 Skrevet 10. april 2012 Etter min mening virker det ikke som at kvinner tenner på fornærmelser eller blir lysten til å gå til sengs med en gutt pga det heller. Poenget mitt er at dette ikke er en magisk tiltrekningskraft. Mener du virkelig at attraktive jenter ligger med gutter fordi de fornærmer dem og kommenterer hvor stygge klæ de har/hvor billige de er? Greia er vel at ei som er vant med komplimenter og oppmerksomhet blir satt ut hvis hun får negs i stedet, og vil ønske å få også denne mannen til å like henne. Trikset er vel å kamuflere fornærmelsene så det ikke blir helt teit, men ganske teit er det uansett. 1
I Grosny Skrevet 10. april 2012 #6 Skrevet 10. april 2012 Folk er forskjellige. Noen tenner på å bli herjet med. Andre tenner på respekt. Noen tenner på beundring. Jeg tenker at de beste forholdene kanskje oppnåes hvis man er seg selv på sine egne premisser, fordi man da kan sklappe av og slippe å spille skuespill uten å risikere at partner blir skuffet når hun/han oppdager din egentlige personlighet. 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #7 Skrevet 10. april 2012 PUA fungerer ikke på de bra jentene, men det funker hvis du vil ha ONS med usikre babes.
Tabris Skrevet 10. april 2012 #8 Skrevet 10. april 2012 Etter min mening virker det ikke som at kvinner tenner på fornærmelser eller blir lysten til å gå til sengs med en gutt pga det heller. Poenget mitt er at dette ikke er en magisk tiltrekningskraft. Mener du virkelig at attraktive jenter ligger med gutter fordi de fornærmer dem og kommenterer hvor stygge klæ de har/hvor billige de er? Nei, jeg klarer ikke forstå at noen kan falle for slikt. Men i følge noen av PUA-guttene så fungerer det jo, og da har jeg mine tanker om hva slags typer jenter det fungerer på. 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #9 Skrevet 10. april 2012 Nei, jeg klarer ikke forstå at noen kan falle for slikt. Men i følge noen av PUA-guttene så fungerer det jo, og da har jeg mine tanker om hva slags typer jenter det fungerer på. Det fungerer vel først og fremst fordi de tar kontakt med mange jenter. Dessuten ser jeg ikke noe problem med at menn prøver å forbedre seg når det gjelder damer. Slik jeg har forstått det handler PUA om alt annet enn triks og knep, men om personlighetsforbedring. Er det lov å oppsøke psykolog dersom man har problemer? Skal kvinner få lov til å bruke make-up? 1
Tabris Skrevet 10. april 2012 #10 Skrevet 10. april 2012 Mitt inntrykk er at argumentet om forbedring og bedre selvtillit fort kommer i debatter som dette, men ser du deg litt rundt på PUA-fora, så ser du fort hva som gir kred og status - mest mulig mottatte telefonnummer og helst ligg. Damer blir sett på som kjøttstykker son blir kategorisert og nummerert på en skjønnhetsskala (Blondie07), og fokuset ligger på spillet, kodene, reglene, begrepene og hvor langt man klarer å komme selv. Det har svært lite med personlig utvikling å gjøre. 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #11 Skrevet 10. april 2012 Greia er vel at ei som er vant med komplimenter og oppmerksomhet blir satt ut hvis hun får negs i stedet, og vil ønske å få også denne mannen til å like henne. Trikset er vel å kamuflere fornærmelsene så det ikke blir helt teit, men ganske teit er det uansett. Så greia er at man skal demonstrere at man ikke er intressert? Og deretter blir hun smigret når man faktisk viser interesse?
Pene sko... Skrevet 10. april 2012 #12 Skrevet 10. april 2012 PUA er bare noe tull etter mitt syn. Slikt som The Game og slikt er basert på tidligere selvhjelpsbøker om generell kommunikasjon for så bli vinklet om til en slags bullshit-bibel for å skaffe seg damer. I stedet for å pugge pick up-lines og sette seg inn i kunstige dialoger og personligheter, så burde man heller forstå at hele konseptet handler om å bli bedre til å kommunisere med andre mennesker. Mann og dame, ung og gammel. Du skal lære deg å kjenne menneskers adferd og følelser bedre, samt lære deg å kommunisere bedre uansett hva din intensjon måtte være. Badboys er ikke nødvendigvis på kanten med loven eller slemme på noen måte. Dette er bare menn som ikke har problemer med å få seg damer. Om hun ene blir kjedelig eller what not, så er ikke det så farlig å droppe henne. Det er alltid en ny dame som følger tett bak som kan ta hennes plass i stedet. 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #13 Skrevet 10. april 2012 PUA er bare noe tull etter mitt syn. Slikt som The Game og slikt er basert på tidligere selvhjelpsbøker om generell kommunikasjon for så bli vinklet om til en slags bullshit-bibel for å skaffe seg damer. I stedet for å pugge pick up-lines og sette seg inn i kunstige dialoger og personligheter, så burde man heller forstå at hele konseptet handler om å bli bedre til å kommunisere med andre mennesker. Mann og dame, ung og gammel. Du skal lære deg å kjenne menneskers adferd og følelser bedre, samt lære deg å kommunisere bedre uansett hva din intensjon måtte være. Badboys er ikke nødvendigvis på kanten med loven eller slemme på noen måte. Dette er bare menn som ikke har problemer med å få seg damer. Om hun ene blir kjedelig eller what not, så er ikke det så farlig å droppe henne. Det er alltid en ny dame som følger tett bak som kan ta hennes plass i stedet. Så når damer sier at "åååå jeg faller alltid for badboys" så kan det like gjerne være at de snakker om en fyr som er hyggelig mot kvinner og ikke en som fornærmer etc.?
Pene sko... Skrevet 10. april 2012 #14 Skrevet 10. april 2012 Ja. Poenget er bare at han blir en drittsekk i deres øyne når han dumper dem og hopper rett på en ny dame. 1
Rainbow Skrevet 10. april 2012 #15 Skrevet 10. april 2012 Det virker jo bare forferdelig respektløst. Hva om man blir sammen, vil ikke da en jente bare bli livredd for om han kanskje mente noe av det han sa den gangen? Og tenkte "mener han komplimentene nå, eller er det bare noe han sier? Når han ikke kjente meg sa han jo fæle ting.." Jeg hadde i alle fall blitt lei meg om noen hadde snakka sånn til meg. Ikke at jeg dater mannfolk, men hadde skygga banen om jeg var singel og en dame hadde prata sånn til meg. 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #16 Skrevet 10. april 2012 Det er ikke så forferdelig vanskelig egentlig. Menn som kvinner liker ikke å kjede seg, eller følse seg beklemt. Klarer du å være interessant og samtidig fjerne all opptrapping til klam stillhet, er det lite å bekymre seg for. Bare ikke forvent drahjelp fra kvinnen. I stedet for å lese om bestemte handlinger som skal og ikke skal hjelpe, bare gjør mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg. Gi genuine komplementer, ha litt ryggrad og integritet, oppfør deg som en som har det, og vær en du selv også kan respektere. Er det verdt å oppnå ting i livet hvis det kommer på andres beskostning? Hva folk svarer på det spørsmålet avgjør i veldig stor grad om hva jeg synes om dem.
Gjest Nuppdupp Skrevet 10. april 2012 #17 Skrevet 10. april 2012 ja, du har helt rett Ts. Jeg kjenner hvertfall ingen som liker å få stygge kommentarer. 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #18 Skrevet 10. april 2012 Slik jeg har forstått det handler PUA om alt annet enn triks og knep, men om personlighetsforbedring. Unnskyld meg, men når ble det en "personlighetsforbedring" å legge opp til et ego-løp der målet er å få hatt seg med flest mulig damer uten å havne i noen forhold eller forplikte seg følelsesmessig overfor noen av dem? Når ble det en "personlighetsforbedring" å legge opp til å lære seg teknikker for lettvint bruk og kast av damer i et seksuelt spill? Å plukke opp damer , ha sex og så ditche dem igjen, for å finne nye damer neste helg er IKKE en forbedring av din personlighet... Sorry. Hilsen en mann.(Som forøvrig ikke har problemer med å dra damer.) 5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #19 Skrevet 10. april 2012 For meg virker det som at slikt ikke fungerer. De gangene jeg har prøvd det guru etter guru oppfordrer til i bøker og artikler blir jenter bare fornærmede og distanserer seg fra deg. Det er fordi disse bøkene er skrevet for å passe i en annen kultur enn den norske, der kvinner reagerer annerledes enn norske, likestilte jenter gjør. Norske jenter er ikke oppdratt til å skryte av sine kvaliteter selv, slik som feks amerikanske jengter er. Derfor får de heller ikke noe behov for å bevise at de er attraktive overfor en som sier noe ufint til dem. De norske vil tvert imot droppe deg fordi du var uhøflig, og gå videre til en annen som de tror er noe å samle på. 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #20 Skrevet 10. april 2012 Unnskyld meg, men når ble det en "personlighetsforbedring" å legge opp til et ego-løp der målet er å få hatt seg med flest mulig damer uten å havne i noen forhold eller forplikte seg følelsesmessig overfor noen av dem? Når ble det en "personlighetsforbedring" å legge opp til å lære seg teknikker for lettvint bruk og kast av damer i et seksuelt spill? Å plukke opp damer , ha sex og så ditche dem igjen, for å finne nye damer neste helg er IKKE en forbedring av din personlighet... Sorry. Hilsen en mann.(Som forøvrig ikke har problemer med å dra damer.) Men drar du dem ved å føre samtaler og gi komplimenter, eller ved å disse og fornærme dem?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå