AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #1 Skrevet 10. april 2012 Bare 5 dager igjen til søknaden skal være inne hos Samordna Opptak, og jeg sliter litt med å velge. Ja, jeg vet at man kan omprioritere til 1. juli, men jeg stresser litt for det.. Så, det jeg står mellom er 1) økonomi og administrasjon. Kan brukes til mye, og har en del valgfag å velge mellom. Har tenkt litt på revisor-utdanningen også, men er litt usikker. Evt synes jeg logistikk virker som et spennende felt.. 2) Forkurs til ingeniør. Ingeniør virker veldig spennende, og har flere felt jeg kunne valgt å fordype meg i. Men, matten og fysikken skremmer meg! Hadde bare matte første året på vgs, og da var jeg sånn midt på treet. Er litt redd for å ikke få det til, og måtte gi opp.. 3) Lektor. Jeg er ikke redd for å snakke foran folk, men er rett og slett litt usikker på mine evner til å formidle og lære bort ting. Og så har jeg jo hørt mye dårlig om arbeids-/rettemengder, sånn i forhold til hva man sitter igjen med (mtp lønn). Har lyst til å velge en utdanning som gir meg en sikker jobb etterpå, har allerede "sløst bort" noen år på tullestudier og fjas. Er ikke interessert i å studere, ta opp lån for så å jobbe på Rema etterpå.. Har jobbet noen år i butikk og som servitør, og er egentlig litt lei av SALG. Å makse profitten til de grader, selv når det går ut over både ansatte (kjipe arbeidstider og dårlig lønn) og kunder (selge drit de ikke trenger, bare for å øke snittsalget).. Liker kundekontakten, og liker at man får rørt litt på seg i løpet av en arbeidsdag, men liker også kontorarbeid, å rydde og organisere og forbedre rutiner.. Noen som har noen meninger, råd eller innspill? Noen som har erfaringer med utdanningene eller yrkene jeg har nevnt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå