Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal selge noen klær på finn.no. Men jeg lurer på hvordan man gjør det med betaling av frakt? For jeg vet jo ikke hvor mye prisen på frakt blir før jeg har vært på posten og sendt pakken? Og jeg vil helst at kjøperen skal overføre pengene før jeg sender pakken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes dette med posten sin frakt er en merkelig ting jeg.. Hadde pakket inn en pakke her en dag for å sende, og dro på det nærmeste postkontoret. Der skulle de ha 80kr for å sende pakken. Det synes jeg var veldig mye til en ganske liten pakke.. Så tok jeg med meg pakken på et annet postkontor, og der skulle de ha "bare" 60kr for å sende den:s 20kr forskjell på 2 forskjellige postkontor, hvordan skal dette gå an? :klo: Og begge var som b-post, den billigste måten..

Synes heller at du kan skru opp totalprisen på plagget litt og si at det selges inkl. frakt. Da slipper du "ubehagelige" opplevelser på postkontoret når det viser seg at det koster dobbelt så mye som man først trodde:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å insistere på å sende i som smartpost. Det vil si at du bruker posten ferdigfrankerte esker: http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/pakker/smartpost-esker

To fordeler: Det er lett å regne ut prisen på forhånd (bare regn på hvor mange plagg du får plass til i hver eske) og man får et sporingsnummer. På den måten kan ikke mottaker lyve på seg at "pakken kom aldri" og kreve pengene tilbake.

• Liker 1
Skrevet

Nå ble jeg inspirert til å selge klær på finn. Jeg har en del klær som jeg ikke bruker pga graviditeten. Samt gravidklær. Så det er jo greit å få unna...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...