Tari Skrevet 20. januar 2004 #1 Skrevet 20. januar 2004 Noen som skal det i kirken? Jeg har en stroppeløs kjole som det følger med et sjal til (eller stola...), men når jeg prøvde sjalet syns jeg at jeg så litt rar ut, så jeg vet ikke helt om jeg skal bruke det. Hva med hansker? Noen som skal bruke det i kirken da?
Holly Hobbie Skrevet 20. januar 2004 #2 Skrevet 20. januar 2004 Jeg skal også ha stroppeløs kjole, og skal ha hansker og enten en florlett, liten cape eller en bolero.
Tari Skrevet 20. januar 2004 Forfatter #3 Skrevet 20. januar 2004 Jeg skal også ha stroppeløs kjole' date=' og skal ha hansker og enten en florlett, liten cape eller en bolero.[/quote'] Skal du ha lange hansker da? Ang. sjalet så tenkte jeg at jeg skulle ta det bed til brudesalongen når jeg skal kjøpe resten og høre med de om de kanskje har noe tips til hvordan det ser penest ut... Har litt lyst til å dekke meg litt til...
Holly Hobbie Skrevet 20. januar 2004 #4 Skrevet 20. januar 2004 Jeg skal kjøpe hansker, helst til over albuen (spørs litt hvordan boleroen eller capen blir). Jeg må ha hansker i sølv, for kjolen min er sølvaktig i fargen. Jeg bestiller kanskje hanskene på nettet. Bolero eller cape (har ikke bestemt meg ennå) blir sydd av damen som syr kjolen min.
Tari Skrevet 20. januar 2004 Forfatter #5 Skrevet 20. januar 2004 Jeg skal kjøpe hansker' date=' helst til over albuen (spørs litt hvordan boleroen eller capen blir). Jeg må ha hansker i sølv, for kjolen min er sølvaktig i fargen. Jeg bestiller kanskje hanskene på nettet. Bolero eller cape (har ikke bestemt meg ennå) blir sydd av damen som syr kjolen min.[/quote'] Fargen mener jeg, legg ut bilde når den er ferdig da! Jeg tenker på å ha lange hansker, men så bruker jeg str. 44 i kjole og da tenker jeg at det kanskje ikke blir så fint med hansker over albuen...men det finnes vel hansker som bare går til albuen også? Det kan vel kanskje bli fint også?
Holly Hobbie Skrevet 20. januar 2004 #6 Skrevet 20. januar 2004 Hei igjen! Tror det finnes hvertfall tre forskjellige lengder - helt korte (som kun dekker hendene), til albuen og over albuen. Sjekk på bridesave.com, der er det mange! Jeg skal legge ut bildenår jeg har - men det kan ta litt tid, dessverre!
Gjest Tex Skrevet 20. januar 2004 #7 Skrevet 20. januar 2004 Jeg skal ha stroppeløs kjole, og i kirken skal jeg ha en slags cape over skuldrene. Jeg er ikke spesielt glad i hansker så det har jeg ikke lyst til å ha.
hallingbrud Skrevet 20. januar 2004 #8 Skrevet 20. januar 2004 Hvorfor skal dere dekke dere til? Da får dere jo ikke vist frem kjolen skikkelig! Det blir da ikke kaldt, tror dere det?
Snorkie Skrevet 20. januar 2004 #9 Skrevet 20. januar 2004 Det fulgte både hansker og sjal med kjolen min, men jeg er usikker på om jeg skal bruke det, og evt. når. Tenkte kanskje når vi ankom mottakelsen. Kommer ikke til å bruke sjalet i kirken (antageligvis ikke hanskene heller)...
Gjest Tabby Skrevet 20. januar 2004 #10 Skrevet 20. januar 2004 Jeg vet ikke hva slags kjole jeg skal ha enda, men jeg tror jeg ender opp med både hansker og cape/sjal.
Tari Skrevet 20. januar 2004 Forfatter #11 Skrevet 20. januar 2004 Hvorfor skal dere dekke dere til? Da får dere jo ikke vist frem kjolen skikkelig! Det blir da ikke kaldt, tror dere det? av gammel tradisjon. Og at jeg syns det er veldig fint med stroppeløs kjole på festen etterpå osv, men i kirken syns jeg det er greit å ikke ha bare skuldre.
Holly Hobbie Skrevet 20. januar 2004 #12 Skrevet 20. januar 2004 På festen skal jeg ta av meg eventuelt tilbehør, men jeg synes faktisk kjolen bli enda mer elegant med en liten, gjennomsiktig cape (skal ikke ha slør, tror jeg).
Tari Skrevet 20. januar 2004 Forfatter #13 Skrevet 20. januar 2004 På festen skal jeg ta av meg eventuelt tilbehør' date=' men jeg synes faktisk kjolen bli enda mer elegant med en liten, gjennomsiktig cape (skal ikke ha slør, tror jeg).[/quote'] Men, er litt usikker på sløret, om jeg kanskje skal ha det på..
Holly Hobbie Skrevet 20. januar 2004 #14 Skrevet 20. januar 2004 Dette med slør eller ikke slør lurer jeg på fortsatt...Kan ikke ha hvitt slør, kjolen er slags kittfarget/sølv, så det spørs om jeg finner noe som matcher. Me fær sjå...
Tari Skrevet 20. januar 2004 Forfatter #15 Skrevet 20. januar 2004 Dette med slør eller ikke slør lurer jeg på fortsatt...Kan ikke ha hvitt slør' date=' kjolen er slags kittfarget/sølv, så det spørs om jeg finner noe som matcher. Me fær sjå...[/quote'] sydamen kan sy et til deg? De har sikkert stoff som kan brukes til det i den fargen.
Gjest Tabby Skrevet 20. januar 2004 #16 Skrevet 20. januar 2004 Hvorfor skal dere dekke dere til? Da får dere jo ikke vist frem kjolen skikkelig! Det blir da ikke kaldt, tror dere det? Jo tenk det tror jeg faktisk Nyttårsaften er jo gjerne kjent for å være litt kaldt, i hvert fall her jeg bor...
hallingbrud Skrevet 20. januar 2004 #17 Skrevet 20. januar 2004 Ja, på vinteren ville jeg også ha dekket meg til.
Gjest Tex Skrevet 20. januar 2004 #18 Skrevet 20. januar 2004 Hvorfor skal dere dekke dere til? Da får dere jo ikke vist frem kjolen skikkelig! Det blir da ikke kaldt, tror dere det? Min respekt for kirken er større enn mitt behov for å vise frem kjolen. Vielsen tar bare en brøkdel av tiden jeg skal gå i kjolen, så jeg får tidsnok vist meg frem :blunke:
Tari Skrevet 20. januar 2004 Forfatter #19 Skrevet 20. januar 2004 Min respekt for kirken er større enn mitt behov for å vise frem kjolen. Vielsen tar bare en brøkdel av tiden jeg skal gå i kjolen, så jeg får tidsnok vist meg frem :blunke:
Arwen Skrevet 20. januar 2004 #20 Skrevet 20. januar 2004 Jeg kommer ikke til å dekke meg til. Skal ha stroppekjole og slør. Tror ikke dette med bare skuldre er noe prestene reagere på jeg, men kan jo hende jeg tar feil... :klø:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå