AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #1 Skrevet 10. april 2012 jeg fik endelig kommet meg inn på høgskolen etter mye stress pga mine læringsvansker.. jeg leverte noen oppgaver til læreren, og hun synes de er bra, men at jeg har masse feil, og hun ba meg be noen sjekke de inn for meg før jeg sender de. men hvem? hvor kan jeg få hjelp? jeg er så utrolig lei meg, jeg vil gjerne komme videre :tristbla:
Gjest NotSo Skrevet 10. april 2012 #3 Skrevet 10. april 2012 Ingen venner du kan spørre da? Eller foreldre?
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #4 Skrevet 10. april 2012 foreldrene mine kan ikke norsk. Jeg har heller ikke så mange venner sitter her og er veldig umotivert. Jeg gjorde mitt beste og synes ikke oppgaven min er dårlig, men læreren synes at jeg bør rette på språkfeilene.
Delusion Skrevet 10. april 2012 #5 Skrevet 10. april 2012 Jeg kan godt hjelpe deg Har ikke noe bedre å ta meg til egentlig. Ta kontakt på PM du! 6
Athene Skrevet 10. april 2012 #6 Skrevet 10. april 2012 Liker du å lese? Hvis du leser mye - sjønnlitteratur, aviser, faktabøker - så forbedrer språket og rettskrivningen din sin raskt. Skriv også i Word med stavekontroll, det gir deg en del tips og endringer selv om det ikke er en garanti for å skrive riktig. (og du er ikke umotivert, du er demotivert )
Arlea Skrevet 10. april 2012 #7 Skrevet 10. april 2012 Er det veldig lange oppgaver? Kan ikke skryte på meg å være et ortografigeni, men om du vil kan jeg sikkert se på de såfremt det ikke er av avhandlingsstørrelse. 2
Gjest NotSo Skrevet 10. april 2012 #8 Skrevet 10. april 2012 Du har ikke mulighet til å skrive på engelsk da? (Hvis du synes det er lettere så klart) Vet at vi kan det iallefall hvis vi vil. Skjønner at det kanskje er litt stress å oversette hele oppgaven nå da men :/
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #9 Skrevet 10. april 2012 Hva med stavingen i Word? Eventuelt betale en for en gjennomgang av oppgavene dine. Da lærer jo du også noe.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #10 Skrevet 10. april 2012 Tusen takk dere som vil hjelpe meg med dette... jeg vet ikke om jeg virkelig har så masse skrivefeil, kan kontakte dere på pm
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #11 Skrevet 10. april 2012 Hva med stavingen i Word? Eventuelt betale en for en gjennomgang av oppgavene dine. Da lærer jo du også noe. hvordan fungerer dette??
the_lilly Skrevet 10. april 2012 #12 Skrevet 10. april 2012 Du kan sikkert snakke med læreren din:) Det er jo urettferdig at du med lærevansker skal ha dårligere odds for å klare deg i skolen. Jeg er sikker på at skolen kan tilpasse seg slik at det blir best mulig/bedre for deg!
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #13 Skrevet 10. april 2012 Du mangler ferdigheter i det norske språket. Hva med å henge opp en lapp på oppslagstavla på skolen og be om hjelp mot betaling. En gjennomgang av oppgaven din sånn at du virkelig forstår hvor du trår feil. Ikke hjelp i at noen retter oppgaven din og du leverer den inn. Det lærer du ingenting av. Støtter også forslaget om å lese aviser, skjønnlitteratur osv.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #14 Skrevet 10. april 2012 Høyere utdanning skal selvsagt skriver gramatisk riktig, og har du feil blir du trukket for dette. Det bør ikke være en overraskelse ts, selv på vgs og ungdomsskolen blir man jo trukket for gramatikkfeil og andre skrivefeil. 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #15 Skrevet 10. april 2012 Du kan sikkert snakke med læreren din:) Det er jo urettferdig at du med lærevansker skal ha dårligere odds for å klare deg i skolen. Jeg er sikker på at skolen kan tilpasse seg slik at det blir best mulig/bedre for deg! Dette er ikke vgs lenger kjære deg På høyskoler og universitet så skal det skrives gramatisk riktig, uansett. 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #16 Skrevet 10. april 2012 Jeg skjønner, men man kan ikke skrive perfekt heller? Jeg skal ihvertfall gjøre mitt beste på eksamen, får jeg stryk pga dette så er det ikke mye jeg kan gjøre.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #17 Skrevet 10. april 2012 Du mangler ferdigheter i det norske språket. Hva med å henge opp en lapp på oppslagstavla på skolen og be om hjelp mot betaling. En gjennomgang av oppgaven din sånn at du virkelig forstår hvor du trår feil. Ikke hjelp i at noen retter oppgaven din og du leverer den inn. Det lærer du ingenting av. Støtter også forslaget om å lese aviser, skjønnlitteratur osv. Vet ikke om det er riktig, men jeg kjører på... Noen her som kunne tenkt seg å hjelpe meg mot betaling?? Hvis noen er interessert så kan dere bare si ifra, så kan jeg sende dere pm... Om det er dumt så bare glemmer dere det...
Gjest NotSo Skrevet 10. april 2012 #18 Skrevet 10. april 2012 Vet ikke om det er riktig, men jeg kjører på... Noen her som kunne tenkt seg å hjelpe meg mot betaling?? Hvis noen er interessert så kan dere bare si ifra, så kan jeg sende dere pm... Om det er dumt så bare glemmer dere det... Money is always nice Hvor i landet bor du da?
Gjest Wolfmoon Skrevet 10. april 2012 #19 Skrevet 10. april 2012 Vet ikke om det er riktig, men jeg kjører på... Noen her som kunne tenkt seg å hjelpe meg mot betaling?? Hvis noen er interessert så kan dere bare si ifra, så kan jeg sende dere pm... Om det er dumt så bare glemmer dere det... Hvor lang er denne oppgaven din da? Er den ikke altfor lang kan jeg godt lese gjennom den for deg helt gratis Bare å sende meg en pm
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #20 Skrevet 10. april 2012 Språkfeil, ikke det faglige. ts Ikke tro at du er dum når du får til det faglige, ihvertfall! Det hadde vel vært verre om det hadde vært omvendt sånn at språket var perfekt men at innholdet i oppgavene dine var meningsløst 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå