Gå til innhold

Bordplassering

Tari

Anbefalte innlegg

Hvor strenge er dere på det?

Nr. 1 jeg vet at forloverene egentlig skal sitte sammen, men ettersom søsteren min er min forlover og moren min døde i oktober vil jeg gjerne at hun skal sitte sammen med pappa (og oss) på hovedbordet. Går dette an, eller er det helt teit? Egentlig skal vel brudens far og brudgommens mor osv, sitte sammen også, men pga. det med min mor og at brudgommens far også er død (svigermor har ny samboer men likevel..) så vil jeg heller ha far og søster på min side, og mor og "stefar" på samboers side.

Nr. 2 jeg vet at det er vanlig å dele opp par og matche de med andre interessante mennesker, men jeg syns selv at det kjipeste med å være i bryllup er å sitte milevis fra samboeren. Jeg klarer meg fint alene, og snakker jo med sidemannen osv., men syns det hadde vært hyggelig å dele opplevelsen med samboeren også. Derfor tenkte jeg at jeg skulle sette par ovenfor hverandre og heller matche par...Går det an da? :)

Videre har vi endel tragiske familiemedlemmer som er obligatoriske og de vil jeg ikke sette sammen med noen andre enn deres andre halvdel :)

Synspunkter på dette? Er det helt teit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sett heller folk som trives sammen, slik at det blir en hyggelig fest for alle, enn å følge "reglene" til punkt å prikke.

Det synes nå i alle fall jeg.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "får ikke lov" og sette opp bordplassering.....For dere som har lest dagboken min vet problemet jeg har med svigermor.... :(

Hun ga klar beskjed om at det ikke skulee brukes bordkort, for det var ikke tradisjon i hennes familie.

Nå vet jeg at mange tenker: det er ikke hun som skal bestemme når det er mitt bryllup, og det er jeg enig i, men dere hadde nok skjønt litt mer hvis dere visste hvem det var eller kjente henne, jeg har venner hjemmefra som kun har møtt henne et par ganger, og de sier det iler kaldt nedover ryggen hver gang de ser henne..

Hun er direkte ond, så jeg prøver og holde bryllupsforberedelsene så langt unahenne som mulig! :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "får ikke lov" og sette opp bordplassering.....For dere som har lest dagboken min vet problemet jeg har med svigermor.... :(

Hun ga klar beskjed om at det ikke skulee brukes bordkort, for det var ikke tradisjon i hennes familie.

Nå vet jeg at mange tenker: det er ikke hun som skal bestemme når det er mitt bryllup, og det er jeg enig i, men dere hadde nok skjønt litt mer hvis dere visste hvem det var eller kjente henne, jeg har venner hjemmefra som kun har møtt henne et par ganger, og de sier det iler kaldt nedover ryggen hver gang de ser henne..

Hun er direkte ond, så jeg prøver og holde bryllupsforberedelsene så langt unahenne som mulig! :cry:

Skal man liksom sette seg hvor man vil da eller?

Så kjedelig at hun er sånn da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det du føler er rett, og ja jeg er helt enig med deg å bli satt milevis fra partneren er det værste jeg vet. Ikke at jeg er sjenert eller noe men det er hyggelig å kunne gå bort og være sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ha runde bord, men hovedbordet vårt blir oss, mamma og pappa, svigers og forloverene våres! Ellers kommer vi ikke til å dele opp par, sånt liker jeg ikke selv og jeg ser ikke helt vitsen med det! Vi har prøvd å sette folk som kan trives sammen og heller fokusert på det enn vanlig skikk og bruk! Mamma og pappa er skilt, så vi har plassert stefar og stemor sammen! Men gjør det dere føler for og hvordan dere tror folk vil trives, det er det som er viktig!

Heidi25-å jeg klager over min svigermor! Nei, har nok vært heldig jeg!! Men æsj, så kjedelig at hun skal være sånn da! Det er jo deres bryllup!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man liksom sette seg hvor man vil da eller?

Så kjedelig at hun er sånn da!

Ja, for det va bare under kaffien, når festen begynte senere, så satt folket seg der de ville!Dronningen har talt! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som skjer, vetr jeg ikke.tør ikke si henne imot, har prøved noen ganger, men da føler jeg meg sååliten etterpå..som sagt er det veldig vanskelig og forklare, når dere ikke vet hvem det er.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for det va bare under kaffien, når festen begynte senere, så satt folket seg der de ville!Dronningen har talt! :evil:

Huffameg..hva skjer om du motsier henne da? Det der hadde ikke jeg funnet meg i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjå oss sat alle par saman (òg foreldra våre), og me samla slektene stort sett. Dette fordi både eg og mannen min har mykje tanter og onklar, som likar svært godt å kome saman (gjer det ikkje så ofte). Slik vart det veldig god stemning under middagen (ingen som sat og var beklemte fordi dei sat ved ukjende og sånn), og den stemninga vart sjølvsagt med vidare utover kvelden.

Venene våre plasserte me slik at me trudde dei ville få i gong samtalar og ha det kjekt saman - det fungerte òg veldig fint.

Mitt råd: Gjer det slik de trur det blir best - blås i 'skikk og bruk'! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke NOEN som jeg vet som tør motsi henne, ingen familie, venner, kolleger osv...

Foreldrene våre betaler for bryllupet de og, men vi betaler mest. Hun kom med det at hvisvi ikke inviterte hele familien hennes, betalte hun kun stk pris for de som kom. Hadde vi hatt bedre bryllupsbudsjett, så hadde vi sagt, Greit!...

Det største og eneste minuset ved å gå inn i dette ekteskapet, er svigermor! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusekatt: kaos og firvirring er et svakt ord i vårt tilfelle.....vi er 147 som skal på plass uten bordkort! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pusekatt: kaos og firvirring er et svakt ord i vårt tilfelle.....vi er 147 som skal på plass uten bordkort! :o

Ja, det kan bli veldig kaotisk. Men, samboeren din, kan ikke han si noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke NOEN som jeg vet som tør motsi henne, ingen familie, venner, kolleger osv...

Foreldrene våre betaler for bryllupet de og, men vi betaler mest. Hun kom med det at hvisvi ikke inviterte hele familien hennes, betalte hun kun stk pris for de som kom. Hadde vi hatt bedre bryllupsbudsjett, så hadde vi sagt, Greit!...

Det største og eneste minuset ved å gå inn i dette ekteskapet, er svigermor! :evil:

Kan ikke hun bare betale for de som kommer da? Også betaler foreldrene dine for deres side, også betaler dere for resten?

Syns det er synd at forbredelsene din skal bli ødelagt at slike mennesker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som trodde at jeg hadde en slitsom svigermor....

Dette hørtes ikke bra ut! Jeg hadde nok insistert på bordkort uansett, 147 personer som skal finne en plass er det sanne kaos. (Har vært med på det i jobbsammenheng hvor de fleste kjenner hverandre noen ganger - og det blir kaos allikevel. Vi har begynt med bordkort i sosiale sammenhenger på jobben for å slippe å bruke mye tid på å sette oss til bords...) D

essuten er er det sikkert skikkelig kjedelig for den gamle tanta til bruden som er litt dårlig til bens og kommer sist til bordet; havner da mellom to av de mest høyrøstede kompisene til brudgommen...f.eks... Lettere å sørge for at folk haver sammen med noen de trives med om man bruker bordkort!

Hvorfor inviterer dere ikke noen færre og betaler gildet selv, så kan svigermor holde seg unna planleggingen?

Uansett... Vi kommer til å splitte par i den forstand at de ikke får hverandre til bords, men de kommer til å bli sittende så nær hverandre at de kan snakke sammen. Årsak: Det kommer en del single, spes. jenter, og jeg har liten lyst til å leke "matchmaker" og forsøke å finne single som passer sammen evt. at alle de single jentene må ha en jente til bords. Ved hovedbordet er vi nokså tradisjonelle; der havner vi + foredre + forlovere + toastmaster og brudgommens søster (eneste søsken) + mormoren hans og hennes søster (de eneste på 80+).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan ikke hun bare betale for de som kommer da? Også betaler foreldrene dine for deres side, også betaler dere for resten?

Syns det er synd at forbredelsene din skal bli ødelagt at slike mennesker!

Høres ut som den beste løsningen for dere Heidi25. Jeg synes virkelig synd på dere.

Tari, jeg vet ikke helt hvordan jeg ville gjort det med punkt nr 1. da må du i så fall vurdere hvordan det blir med din manns forlover, og begge forloveres evt partnere.

punkt nr 2 er jeg enig med de fleste andre, sett par sammen så de får delt minnene. Verste jeg vet er å bli delt fra sambo også, kan fint snakke med andre uten ham, men det er bare så utrolig sjeldent vi går ut sammen at det er greit å få være sammen når vi endelig gjør noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan jeg vill gjort det med punkt nr 1. da må du i så fall vurdere hvordan det blir med din manns forlover, og begge forloveres evt partnere.

punkt nr 2 er jeg enig med de fleste andre, sett par sammen så de får delt minnene. Verste jeg vet er å bli delt fra sambo også, kan fint snakke med andre uten ham, men det er bare så utrolig sjeldent vi går ut sammen at det er greit å få være sammen når vi endelig gjør noe.

Samboeren til min manns forlover skal jo også komme, og da kan de sitte sammen (husker samboeren min var forlover en gang, og jeg satt laaangt fra), og samboeren til min forlover sitter ved siden av forloveren på første plassen på det andre bordet. Blir en slags hestesko.

Tror det skal gå bra for alle parter...vil liksom ikke at pappa skal sitte der alene og hun er jo storesøsteren min så det blir vel egentlig naturlig at hun tar mammas "plass"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg: jeg er nødt til og bli tøffere, hvis jeg skal ha det bryllupet JEG ønsker! Jeg begynnre med og skrive bordkort!Vi skal ha bordkort i bryllupet! Jeg trosser svigermor og lager kort! :hoho::hoho:

Herregud, så teit det egentlig høres ut! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg: jeg er nødt til og bli tøffere' date=' hvis jeg skal ha det bryllupet JEG ønsker! Jeg begynnre med og skrive bordkort!Vi skal ha bordkort i bryllupet! Jeg trosser svigermor og lager kort! :hoho::hoho: [/quote']

:enig: Riktig beslutning!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...