Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har slitt med helt jævlig hud siden 14 års alderen, har sikkert ikke prøvd alt, men er veldig gira på å få bort dette... blir derfor veldig glad for alle tips!

Det er snakk om spesielt mye på kinnene og haken. Ikke alltid kviser, men mange små "klumper" dom oppleves som veldig sjenerende..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta et besøk til en hudpleier? Hvor bor du?

AnonymBruker
Skrevet

Ta et besøk til en hudpleier? Hvor bor du?

Bergen, men er student og passe blakk..!

AnonymBruker
Skrevet

Åh, det slet jeg med selv. Hva gjør du med huden per nå?

Det som funket for meg var å kutte ut alt jeg gjorde og begynte med nattlysolje samt burdock tilskudd. (hake og kinn er som regel hormonelt). Derfra begynte jeg forsiktig med krem for sensitiv hud fordi kinnsituasjonen min bare forverre seg med de fleste kremer. Enkel ansiktsskrubb fra md formulations 1-2 ganger i uken, og leiremaske fra decleor. Dra til en hudpleier å be om hjelp og prøver, om du liker noe av det kan du kjøpe på feelunique om hudpleieren har for drøy pris. I nødsituasjoner med dårlig råd er jojobaolje en fin fukter uten å irritere huden, selv om det høres litt skummelt ut.

Dra til hudlege for noe effektivt om du ønsker det, for min del ordnet det seg av seg selv etter et par år.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Rens fra MD formulations og en passende krem fra decleor kan du komme langt med =) Du trenger ikke toner etter rensen fra MD, så du sparer litt penger der. Continuos renewal serum fra MD tar knekken på alt fra hudormer til utbrudd, men er noe dyrt selv på nett.

Vet ikke hvordan huden din er, så anbefaler deg å la profesjonelle se på den før du kjøper noe. Om det er for dyrt kan du lese deg opp selv på diverse hudpleieblogger som Hildechristina o.l.

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke dyre produkter. Vask ansiktet med rent, lunkent vann. Da fjerner du skitt uten å fjerne den naturlige fuktigheten. Unngå produkter med parfyme og kjemikalier.

Prøv Manuka 18+ fra Madeleine Ritchie. Det er en behandlingskrem som benyttes inntil problemet har gitt seg. Den består av Manukahonning som er antibiotisk og antibakteriell, på en naturlig måte. Du får kjøpt den hos Manukanorge.

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke dyre produkter. Vask ansiktet med rent, lunkent vann. Da fjerner du skitt uten å fjerne den naturlige fuktigheten.

Enig.

Du trenger ikke dyre produkter. Vask ansiktet med rent, lunkent vann. Da fjerner du skitt uten å fjerne den naturlige fuktigheten.

Så uenig som det er mulig å bli.

1. Vann løser ikke talg, som er veldig viktig å få bort hvis du sliter med urenheter.

2. "Den naturlige fuktigheten" er det som gjør at hun har uren hud.

3. Hvis du ikke fjerner overflødig fett fra huden er det også poengløst å påføre krem etterpå, siden den blokkeres av fett og ikke vil kunne trenge inn.

4. Rent vann forstyrrer PH-balansen i huden, og vil stort sett gjøre langt større skade alene enn sammen med et mildt renseprodukt.

AnonymBruker
Skrevet

Enig.

Så uenig som det er mulig å bli.

1. Vann løser ikke talg, som er veldig viktig å få bort hvis du sliter med urenheter.

2. "Den naturlige fuktigheten" er det som gjør at hun har uren hud.

3. Hvis du ikke fjerner overflødig fett fra huden er det også poengløst å påføre krem etterpå, siden den blokkeres av fett og ikke vil kunne trenge inn.

4. Rent vann forstyrrer PH-balansen i huden, og vil stort sett gjøre langt større skade alene enn sammen med et mildt renseprodukt.

Jeg må faktisk si meg uenig med deg igjen. Grunnen til at talget blir til kviser er pga døde hudceller, når de to blander seg sammen koser bakteriene seg. Derfor funker det å vaske seg med vann og klut for veldig mange, eller skrubbe godt et par dager i uken. Jeg var firm believer på at man måtte bruke rens, men har faktisk gått over til vann nå og lar det naturlige fettet gjøre det det skal gjøre også tilfører jeg ekstra pleie, og produktene synker inn tross litt naturlig smøring. Med vann og klut er det ikke stort mye igjen av hudfettet uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Noen av dere som vet om en god hudpleier i Bergen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...