Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er galskap å "reklamere" for dette. Hva synes?

Videoannonse
Annonse
Gjest enirac
Skrevet (endret)

.

Endret av enirac
Skrevet

Jeg synes det er galskap å "reklamere" for dette. Hva synes?

Synes det er idiotisk å reklamere for noe sånt. Lurer på om jenta har noe mellom ørene.. :filer:

• Liker 1
Gjest NerdMedSverd
Skrevet

Er enig. Blogg.no er internetts sorte hull. Det stedet kan slukke stjerner

• Liker 1
Skrevet

Tja, jeg vet ikke, jeg.

Litt utenfor min aldersgruppe, men kan det være noe galt med et kjemikalium som gjør damer brune, slanke og kåte? What`s not to like?

Det eneste negative jeg kan se, er at det ikke er godkjent som legemiddel, og at mye av det lages illegalt, noe som fører til ujevn kvalitet, kontaminering av kjemikalier og bakterier, etc, etc.

Skrevet

Det eneste negative jeg kan se, er at det ikke er godkjent som legemiddel, og at mye av det lages illegalt, noe som fører til ujevn kvalitet, kontaminering av kjemikalier og bakterier, etc, etc.

Er ikke det nok??

• Liker 3
Skrevet

Tja, jeg vet ikke, jeg.

Litt utenfor min aldersgruppe, men kan det være noe galt med et kjemikalium som gjør damer brune, slanke og kåte? What`s not to like?

Hun nærmest oppfordrer unge jenter til å ta det ulovlige stoffet eller hva det nå enn er. Det er bare GALT uansett hva!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig. Og de fleste bloggere som nevner den dopen skriver så lite om bivirkninger. Positivt at ho vil fortelle hvordan det er da, men da må jo ho bruke det en tid, og med livet som innsats. Er det verdt det? Nei.

Jeg savner at flere bloggere skriver mer nyansert rundt ting, og iallfall linker til sider der du kan få vite mer. Jeg har bare funne en blogg som linker til litt mer rundt dopet, og litt rundt det med brun hud. Hun prøver å fremme litt mer sunne holdninger på en enkel måte. Men så er det vel slik at de fleste må bli voksne før de får litt sunnere holdninger til livet?

Det er tragisk at unge toppbloggere reklamerer for en livvstil som er så ... Jeg finner ikke det rette ordet her. Men her er iallfall link til hun som har litt linker til flere av de nevnte bloggene samt noen nettsider i utlandet om dopet.

AnonymBruker
Skrevet

Tja, jeg vet ikke, jeg.

Det er galt nettopp fordi det har skumle bivirkninger. Og dersom en ung person (jeg antar gutter bruker dette også?) har lyst til å leve og erfare mer ved livet i voksen alder også, da bør man jo innse at alt sånt er hasardspill.

Skrevet

lol... da jeg gikk på ungdomskolen smugrøyka vi... nå smugsniffer de melatonan....

Skrevet

Er ikke det nok??

Det er ikke et problem ved selve STOFFET, bare ved leverandørene.

AnonymBruker
Skrevet

lol... da jeg gikk på ungdomskolen smugrøyka vi... nå smugsniffer de melatonan....

Aner du hva Melanotan er?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Stoffet er ofte urent på grunn av flasken som innholdet er oppi. OG det er ingen som har kontroll på innholdet.

Skrevet

Dop til andre formål enn medisinske er no hærverk og har ingenting å gjøre i verken liv eller media i positiv forstand, sier nå jeg.

• Liker 3
Gjest Elyssa
Skrevet

Jeg synes ikke kreft er noe morsomt heller jeg, Mann 42...

Skrevet

Jeg synes ikke kreft er noe morsomt heller jeg, Mann 42...

Men dette stoffet er ikke assosiert med kreftfare.

Faktisk så ble det i sin tid laget for å gi brunfarge uten at det var nødvendig å utsette seg for solskinn. Med det uttrykkelige formål å redusere forekomsten av hudkreft. Det er et syntetisk hormon.

Farmasøyten i artikkelen sier at de ikke VET om den kraftige stimuleringen av pigmentproduksjonen kan føre til kreft. JEG syns det virker temmelig pussig, for hudkreft er knyttet til celleskade pga ultrafiolett stråling fra sollys eller solarier. Det er ingenting som tyder på at dette kunstige hormonet som stimulerer pigmentproduksjon har andre funksjoner som kan stimulere vekst av kreftceller.

Gjest Elyssa
Skrevet

Anvendelse av stoffet kan øke risikoen for kreft i pigmentceller som blir overstimulerte.

Bivirkninger kan være kvalme, hodepine, prikking i hender og føtter, blå lepper og endring i pigment og føflekker samt nedsatt appetitt.

Norske helsemyndigheter advarer mot kjøp av Melanotan, og hevder at det kan være livsfarlig.

Sitat fra Wikipedia.

Jeg hadde oppgave om dette da jeg gikk hudpleie, og det er utrolig hvor mye dritt man finner altså. Fatter ikke at noen vil utsette seg for noe sånt.

Skrevet

Stoffet er ofte urent på grunn av flasken som innholdet er oppi. OG det er ingen som har kontroll på innholdet.

Da burde man kanskje heller skaffe seg kontroll på dette, da. Å forby det er tydeligvis ikke så lett. Sikkert fordi det ikke er videre straffbart å smugle det. Det er ikke narkotika, det er ikke direkte skadelig i og for seg selv, og man stopper det av en eneste grunn: Det er ikke et godkjent legemiddel.

Gjest Elyssa
Skrevet

Men dette stoffet er ikke assosiert med kreftfare.

Faktisk så ble det i sin tid laget for å gi brunfarge uten at det var nødvendig å utsette seg for solskinn. Med det uttrykkelige formål å redusere forekomsten av hudkreft. Det er et syntetisk hormon.

Farmasøyten i artikkelen sier at de ikke VET om den kraftige stimuleringen av pigmentproduksjonen kan føre til kreft. JEG syns det virker temmelig pussig, for hudkreft er knyttet til celleskade pga ultrafiolett stråling fra sollys eller solarier. Det er ingenting som tyder på at dette kunstige hormonet som stimulerer pigmentproduksjon har andre funksjoner som kan stimulere vekst av kreftceller.

Det vet jeg :) Men det gikk jo ikke helt som planlagt.

Les det jeg skrev over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...