AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #1 Skrevet 10. april 2012 Hei! Heldigvis har jeg nå fått 3 jobbintervjuer, faktisk før jeg til og med har snakket med rådgiveren min hos nav( søkt selv på finn.no yeey) Men har søkt om dagpenger for den perioden jeg nå ikke har vært i jobb(2 uker siden jeg mistet jobben) Jeg tjente rundt 150k ifjor, og det er vel 1.5g?, noen som vet hvor mye jeg får utbetalt av NAV i mnd ? jeg sjekket nav.no, og der stod det rundt 6000kr, men er ikke det samme stønad som man før fikk da man gikk på "sosialtrygd". Jeg ringte NAV kontoret mitt, dama på tlf hadde ikke "oversikt" sa hun, og ville at jeg skulle møte opp på kontoret, men tenkte jeg skulle spørre her først =) ? "hilde"
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #2 Skrevet 10. april 2012 Det er ingen som kan gi deg et konkret svar på dette. Det vil blant annet avhenge av hvor mye du betaler i skatt. Du kan se omtretlig beløp her: http://www.na24.no/article2505992.ece Husk at beløpet som kommer opp der er brutto, så du må i tillegg trekke skatt av beløpet.
Knirke Skrevet 10. april 2012 #3 Skrevet 10. april 2012 (endret) Jeg mistet også jobben i fjor, og fikk ca 6000 kr i måneden av NAV. Da jeg antydet at jeg ikke klarte å leve på så lite (bla fordi jeg har studiegjeld) fikk jeg beskjed om å begynne å selge eiendelene mine Moralen er: Ikke mist jobben Endret 10. april 2012 av Knirke
Gjest Kvikklunsj Skrevet 11. april 2012 #4 Skrevet 11. april 2012 Dersom jeg har lest riktig på Nav.no så får Du 62% av inntekten din siste året(evt. 3 siste årene). Men det virket veldig innviklet:-p
Rosalie Skrevet 11. april 2012 #5 Skrevet 11. april 2012 (endret) Ja, Kvikklunsj har rett. Man får en viss promille av inntekten i dagpenger hver dag, og det tilsvarer ganske så nøyaktig 62% av fjorårets inntekt opptil 6G. Endret 11. april 2012 av Rosalie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå