Gå til innhold

Nyttig info

Jens

Anbefalte innlegg

Fikk akkuratt vite nå(jobber med import,som fortoller)att utstyr til brud(kjole, dress til brudgom, kameraer, album, slør)etc...blir toll og momsfritt hvis du er utenlandsk statsborger, noe jeg er!!!!!!!!! :D OM jeg skal bestille engangskameraer nå! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skrev at det BLIR momsfritt for utenlandske statsborgere, så jeg lurte på fom. hvilken dato dette skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Betyr det at jeg kan kjøpe brudekjole hos f.eks bridesave.com og betale den prisen de oppgir på sidene sine og ingenting annet? Svigermor er svensk statsborger, kan jeg da bestille i hennes navn? Forstår jeg det rett da? Har noen forresten erfaring med å bestille fra bridesave.com. Fant kjolen jeg egentlig skal leie der og hvis det er slik med moms og toll så blir det billigere å kjøpe den der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte tollvesenet idag, min samboer er nemlig dansk statsborger. De på tollvesenet fortalte meg at dette bare gjaldt de som oppholdt seg i landet for en kort periode. Det gjaldt ikke de som bodde her.... Så nå sitter jeg her som et spørsmålstegn da siden du også jobber der, men mener noe annet.... :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan hjelpe meg med et spørsmål samtidig, Jens?

Jeg (norsk statsborger) har kjøpt kjolen min i Paris. Den skal fraktes hjem til Norge i slutten av februar av min venninne (norsk statsborger) og hennes kjæreste (norsk og dansk statsborger). Får de taxfree refund ved avreise fra Frankrike? Må kjolen, sløret, hanskene og underskjørtet fortolles når de lander i Norge?

Litt komplisert dette her, men håper du har tid til å svare :blunke:

Amelie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvordan skal man gjøre det i praksis? Det var derfor jeg ringte dit i dag for å få greie på hvordan jeg skulle gå fram, men de svarte meg at det ikke var tilfelle at man slapp å betale moms og toll..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge tolltariffens § 14, er det toll og momsfritt så lenge du er utenlands statsborger. Be tollvesenet sjekke dette du! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite spørsmål Jens, bare fordi jeg er nysgjerrig...Jeg hentet et korsett som jeg har bestilt fra utlandet, på posten i dag. Verdien er ca. 1300 kr. og det stod på pakken at varen ikke var tollpliktig..Hvorfor ikke? Trodde undertøy var tollpliktig over 200 kr.. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan jeg ikke svare på. Da hadde du flaks' date=' for du skulle egentlig betale toll! :D[/quote']

Det var det jeg også trodde...ja, ja - skal ikke løpe etter for å få betale tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...