Gjest Husslave Skrevet 10. april 2012 #1 Skrevet 10. april 2012 Hei! Denne går ut til både bonusforeldre og foreldre/foresatte (tenk! "bioforeldre" er et makabert uttrykk - adoptertes foreldre går da også fra hverandre) Hva slags forhold vil du ha til din eks' nye/gamle familie? Hva slags forhold har du til din eks' nye/gamle familie?
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #2 Skrevet 10. april 2012 Jeg er samboer med en mann som har to barn fra før, og synes vi har et helt greit forhold til mannens eks. Vi møtes gjerne til kaffe og kaker når barna har bursdag eller det er tilstelninger på skolen, og spiser også middag sammen i slike tilfeller der det er naturlig. Vi omgås lett og muntert, ingen såre følelser eller skulende blikk. Vi møtes ikke "uten grunn", det er alltid pga et opplegg rundt barna at vi møtes. Det ville ikke føles naturlig å spise middag sammen uten at det er en spesiell anledning. Jeg synes dette er en fin ordning og trives med det. Det samme gjør far, og det virker som mor føler det samme. I all hovedsak er det far som har kontakt med mor angående barna i hverdagen, men mor kan også be meg om hjelp dersom far er bortreist eller om det gjelder noe far ikke er den beste til å hjelpe med (som å lappe hullet i jakka til ene barnet). Sandra 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #3 Skrevet 10. april 2012 Av han sin famile så er det bare hans unger og hans bror jeg har et forhold til. Han har kun et forhold til mine unger. Han er altså nåværende samboer. Min eks har et godt forholdt til mine foreldre. Jeg har et godt forhold til deler av hans familie inkl. foreldre. Jeg liker eksen hans og vi har en god dialog. Min eks sluttet å komme i ungers bursdag og inn på en kaffe etter at jeg fikk meg kjæreste. Han vil knapt prate med meg og det er over 10 år siden det tok slutt. Alt av samarbeid tok også slutt.
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2012 #4 Skrevet 10. april 2012 Jeg stemor blander meg ikke inn i hva adoptivmor og adoptivfar gjor med sine barn,so lenge det ikke blir bestemt hva jeg skal gjore. Ingen kaffikopp eller andre ting her nei.
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2012 #5 Skrevet 10. april 2012 jeg hater min x sin "nye familie" dem bestemmer ting dem ikke har noe med og skaper veldig mye kvalme og usikkerhet for ungene.har litt kontakt med min x svigerinne der jeg får nødvendig info om ting i den familien.x svigers hater meg og det har dem gjort fra første gang jeg møtte dem. jeg har ett fint forhold til min kjærestes barn. der går tingene fredligt for seg. jeg blander meg ikke inn i deres avgjørelser om deres barn. vi prates på facebook og møtes en sjelden gang når dette er naturlig.mine barn er velkommen til å besøke dem vis dem ønsker å treffe min kjærestes barn når dem ikke er hos sin far.
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2012 #6 Skrevet 10. april 2012 Har det omtrent som Sandra over her. Funker fint for både foreldre, barn, nye kjærester og familien forøvrig
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2012 #7 Skrevet 11. april 2012 Kjæresten min har ett barn fra tidligere ekteskap. Vi bor ikke sammen enda. Jeg vil ikke ha hans ekskone som "omgangsvenn". Jeg kan gjerne treffe henne til bursdager, 17. mai, skolearrangementer og ved henting og bringing og denslags, men jeg det blir da i anledninger rundt barnet. Det er ikke naturlig for meg å lage noe privat forhold til hans ekskone, kun vanlig høflig og forhåpentligvis hyggelig bekjentskap. Far og mor hadde heller ikke noen tradisjon for fellesaktiviteter utenom spesielle anledninger før jeg kom inn i bildet flere år etter skilsmissen. Det passer godt for meg, jeg hadde nok vært betenkt på å gå inn i et forhold hvor jeg ikke fikk ha litt avstand til hans tidligere partner. De samarbeider godt rundt barnet, og det er naturlig at de fortsetter å ta ting rundt barnet seg imellom, der han selvfølgelig også tar hensyn til meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå