AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #1 Skrevet 10. april 2012 Ingen fjortistråd, men en uerfaren fester i midten av 20 åra som lurerer. Eventuelt andre veldig enkle "drinker", helst uten brus/kullsyre, og som ikke smaker sterk alkoholsmak.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #2 Skrevet 10. april 2012 Kaffe og sprit (is)te og sprit Vanlig vodka er greit, eventuelt gin eller hvit rom.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #3 Skrevet 10. april 2012 appelsinjucie og sprit er ikke bra for levra di! Men blandeforhold: se det litt ann, jeg bare heller som det passer meg. sprit: absolutt vodka.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #4 Skrevet 10. april 2012 iste eller saft (mange smaker å velge i)
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #5 Skrevet 10. april 2012 Appelsinjuice og vodka er en helt "vanlig" drink - Screwdriver. Blandingsforhold er vel ca 1 del vodka og 3 deler juice, men du blander selvfølgelig svakere om du ønsker det. Og husk is! Ellers er det mange som liker iste og vodka, samme blandingsforhold her.
Dragonfly84 Skrevet 10. april 2012 #6 Skrevet 10. april 2012 Bedre og friskere blir det med tranebærsaft og vodka
Grønt blad Skrevet 10. april 2012 #7 Skrevet 10. april 2012 En av mine favoritter. Veldig enkel, og veldig god. Det er brus i den, men den er ikke utpreget søt, vil heller si at den har litt friskhet i seg. Smaker ikke alkohol. masse isbiter 2 cl Xanté (pærelikør) 2 cl vodka fyll opp med sprite el. annen sitronbrus (har du ikke is i, ca 8-10 cl, tror jeg) en dæsj limejuice Ta ikke i for mye alkohol, da kommer blandingsforholdet i ubalanse og drinken smaker ikke godt og alkoholsmaken blir utpreget.
123sport Skrevet 10. april 2012 #8 Skrevet 10. april 2012 appelsinjucie og sprit er ikke bra for levra di! Men blandeforhold: se det litt ann, jeg bare heller som det passer meg. sprit: absolutt vodka. du trenger ikke blande appelsinjuice og sprit for at det ikke skal være bra for leveren, leveren din jubler vel ikke akkurat av ren sprit heller. appelsinjuice, tropisk juice, sprite og absolutt vodka er godt, da smaker man ikke spriten husker ikke blandeforhold, men du kan google "punsj" så får du opp en god del oppskrifter med blandeforhold
OhMickey Skrevet 10. april 2012 #9 Skrevet 10. april 2012 Fun Light saft og sprit, her kan man variere med masse smaker og lite kalorier + ingen kullsyre ( = ingen oppblåst mage og mindre metthetsfølelse) Min favoritt er bringebærsaft + sprit. Samtidig får du i deg endel vann. Litt sprit, litt saft og resten vann
Gjest Doh Skrevet 10. april 2012 #10 Skrevet 10. april 2012 Caipirina er veldig godt. Hell opp 4 cl rom i et whiskyglass, legg oppi et par limebåter og litt sukker. Bruk en skje e.l. og mos limen, hell på knust is. Denne kan også lages med vodka i stedet for rom White russian er også godt. Bland 2 cl vodka, 2 cl Kahlua og 8 cl melk(eller half&half). Ristes i shaker med is(eller bare bland det i et glass om du ikke har shaker). Strawberry Daiquiri: 4 cl rom, jordbær, en dash limejuice, en dash sweet&sour, litt sukker og is. Bland i en blender til alt er knust. Jordbær kan byttes ut med f.eks banan, men da pleier det å holde med en(for meg hvertfall). Den siste er ikke av de aller enkleste i og med at det er noen ingredienser, men den er veldig lett å lage likevel. Passer perfekt til sommeren. Limejuice og sweet&sour er noe man burde ha i barskapet, skal være i mange drinker(sweet&sour er bare et pulver som blandes ut i vann, dermed kan du bare lage opp det du trenger).
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #11 Skrevet 10. april 2012 Tips: styr unna å blande drikker du har til vanlig med sprit. Etter én dårlig opplevelse blir plutselig ikke søndagsfrokosten med appelsinjuice så god lenger! Jeg har mange venner som verken klarer appelsinjuice eller cola nå etter et par fyllekuler med juice/vodka og rom/cola.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #12 Skrevet 10. april 2012 En av mine favoritter. Veldig enkel, og veldig god. Det er brus i den, men den er ikke utpreget søt, vil heller si at den har litt friskhet i seg. Smaker ikke alkohol. masse isbiter 2 cl Xanté (pærelikør) 2 cl vodka fyll opp med sprite el. annen sitronbrus (har du ikke is i, ca 8-10 cl, tror jeg) en dæsj limejuice Ta ikke i for mye alkohol, da kommer blandingsforholdet i ubalanse og drinken smaker ikke godt og alkoholsmaken blir utpreget. "Lennart" heter denne drinken! Veldig god! 1
challenger Skrevet 10. april 2012 #13 Skrevet 10. april 2012 Tips: styr unna å blande drikker du har til vanlig med sprit. Etter én dårlig opplevelse blir plutselig ikke søndagsfrokosten med appelsinjuice så god lenger! Jeg har mange venner som verken klarer appelsinjuice eller cola nå etter et par fyllekuler med juice/vodka og rom/cola. Enig! Nettopp av denne grunn jeg ikke drikker mange typer brus lengre. Fjortisfylla med ekstreme feil blandingsforhold har ødelagt mitt forhold til mange tidligere gode drikker:p I ts sitt tilfelle med appelsinjuice må jeg bare advare om at det tok opptil flere år før jeg klarte å drikke juice på vanlig måte igjen etter ei juice+vodka fyllekule en gang..
Susa Skrevet 10. april 2012 #14 Skrevet 10. april 2012 ååh. strawberry daquiri Jeg anbefaler deg å ha galliano sammen med appelsinjucie og sprit, blir myyye bedre... 1 del galliano 1 del sprit fyll opp med appelsinjucie
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå