AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #1 Skrevet 10. april 2012 Hvordan er nå egentlig dette med innreise til USA når man har sonet i fengsel? Hører mange sier at det ikke er noe problem, men så er det noen som sier at jeg ikke kommer inn i landet. Har sonet en ubetinget fengelsstraff i 3 uker for fyllekjøring. Straffen vil være 3 år gammel når denne reisen skal foregå.
Gjest Doh Skrevet 10. april 2012 #2 Skrevet 10. april 2012 Hør med den amerikanske ambassaden. Du må nok søke om visum i stedet for å bare fylle ut ESTA-skjemaet. Se på nettsiden deres her, så står det enten der eller så kan du sende de en mail om du ikke finner svaret der 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #3 Skrevet 10. april 2012 Tror det blir vanskelig og jeg ville nok hørt med ambassaden som det nevnes over her.
Gjest Indra Skrevet 10. april 2012 #4 Skrevet 10. april 2012 Hvordan er nå egentlig dette med innreise til USA når man har sonet i fengsel? Hører mange sier at det ikke er noe problem, men så er det noen som sier at jeg ikke kommer inn i landet. Har sonet en ubetinget fengelsstraff i 3 uker for fyllekjøring. Straffen vil være 3 år gammel når denne reisen skal foregå. Du må på ambassaden for visumintervju.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #5 Skrevet 10. april 2012 Er det virkelig så komplisert? En jeg snakket med sa at jeg bare kunne fylle ut sånn vanlig skjema og bare la vær å krysse av for om du er dømt for noe(eller noe lignende). Sjansen for at jeg blir stoppet/tatt er vel heller liten?
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #6 Skrevet 10. april 2012 Er det virkelig så komplisert? En jeg snakket med sa at jeg bare kunne fylle ut sånn vanlig skjema og bare la vær å krysse av for om du er dømt for noe(eller noe lignende). Sjansen for at jeg blir stoppet/tatt er vel heller liten? De ser det vel i systemet, tenker jeg. Da er det ekstra kjipt hvis du i tillegg har løyet om det. 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #7 Skrevet 10. april 2012 Hvordan søker man om visum da? Og hva er det egentlig?
Lovealii Skrevet 10. april 2012 #8 Skrevet 10. april 2012 Ikke lyv. Det er bare helt idiotisk! Ta så heller snakk med ambassaden. En jeg vet om hadde prikk på rullebladet og fikk innvilget visum 2
Gjest Indra Skrevet 10. april 2012 #9 Skrevet 10. april 2012 Hvordan søker man om visum da? Og hva er det egentlig? Visum er innreisetilatelse. USA krever visum om du er straffedømt.
Gjest Indra Skrevet 10. april 2012 #10 Skrevet 10. april 2012 De ser det vel i systemet, tenker jeg. Da er det ekstra kjipt hvis du i tillegg har løyet om det. Kjipt å måtte snu på flyplassen fordi man ikke gadd å fikse seg visum. 3
Gjest Doh Skrevet 10. april 2012 #11 Skrevet 10. april 2012 Hvordan søker man om visum da? Og hva er det egentlig? Les på hjemmesiden til ambassaden som jeg linket til over her. Der står det meste, og det som ikke står der kan du spørre de om på mail. Og det dummeste du kan gjøre er å lyve om det, da blir du kastet rett ut igjen om de finner det ut. 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #12 Skrevet 10. april 2012 Ikke lyv. Det er bare helt idiotisk! Ta så heller snakk med ambassaden. En jeg vet om hadde prikk på rullebladet og fikk innvilget visum Hvordan foregår den prosessen da? Må jeg virkelig på intervju?
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #14 Skrevet 10. april 2012 Les på hjemmesiden til ambassaden som jeg linket til over her. Der står det meste, og det som ikke står der kan du spørre de om på mail. Og det dummeste du kan gjøre er å lyve om det, da blir du kastet rett ut igjen om de finner det ut. Ja ser på siden der, men jeg skjønner jo ingenting, alt står jo på engelsk
Gjest Solstråla88 Skrevet 10. april 2012 #15 Skrevet 10. april 2012 Hvordan foregår den prosessen da? Må jeg virkelig på intervju? Du må søke via søknadsskjemaet på hjemmesiden Doh linsket til over, deretter må¨du avtale tid for intervju. Dette tar ca 30 minutter den gangen jeg gjorde det (5 år siden). du må også levere inn passet, slik at de får limt inn visumet. Og ja, de ser det med engang i sine datasystemer som du har noe på rullebladet. Har sett et par som ble sendt rett i retur de to gangene jeg var der. Ergo, vil du til usa, må du nok søke om visum
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #16 Skrevet 10. april 2012 Du må søke via søknadsskjemaet på hjemmesiden Doh linsket til over, deretter må¨du avtale tid for intervju. Dette tar ca 30 minutter den gangen jeg gjorde det (5 år siden). du må også levere inn passet, slik at de får limt inn visumet. Og ja, de ser det med engang i sine datasystemer som du har noe på rullebladet. Har sett et par som ble sendt rett i retur de to gangene jeg var der. Ergo, vil du til usa, må du nok søke om visum Hvor og hvordan foregår dette intervjuet da? Må jeg helt til Oslo for å gjøre det? Hva spør de om der? Må jeg snakke norsk eller engelsk? Beklager mange spørsmål
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #17 Skrevet 10. april 2012 Hvor og hvordan foregår dette intervjuet da? Må jeg helt til Oslo for å gjøre det? Hva spør de om der? Må jeg snakke norsk eller engelsk? Beklager mange spørsmål Ja, du må til Oslo. Ja, du må snakke engelsk.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #18 Skrevet 10. april 2012 Ja, du må til Oslo. Ja, du må snakke engelsk. For et styr.. 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #19 Skrevet 10. april 2012 Vent nå litt. Du klarer ikke lese hjemmesiden på engelsk, og du vil ikke snakke engelsk på ambassaden i Oslo? Du er klar over at USA er ett engelsk-talende land, sant? Men uansett, blir du tatt i å lyve til immigrasjons "offiserene", så kan du faktisk bli utestengt fra USA på livstid. Bare sånn at du er klar over det. 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #20 Skrevet 10. april 2012 Vent nå litt. Du klarer ikke lese hjemmesiden på engelsk, og du vil ikke snakke engelsk på ambassaden i Oslo? Du er klar over at USA er ett engelsk-talende land, sant? Jeg vet ikke om jeg ville kalt det vrælet de snakker der borte for engelsk akkurat... For øvrig, begynner ikke spansk også å bli et offisielt språk i Statene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå