Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det på tide å begynne å barnesikre huset kjenner jeg. poden på 9 mnd er blitt svært så opptatt av skuffer, skap, peis etc. hva har dere barnesikret? Og hvor får man kjøpt enkelt og greit barnesikringsutstyr? :-) må man på type barnas hus/babyshop?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen selger jo barnesikringer på nettet. Som trappegrind eller sikring til peis. :)

Her har vi kun to form for sikringer. Det er til skuffene på kjøkkenet og plugger til stikkkontaktene. Ellers så har vi ikke bruk for meg pga den åpne leiligheten og ingen trapp hun kan gå opp eller ned :) (Sikringene vi har kjøp fant jeg på nettet og fikk i posten.)

Skrevet

Vi har kun sikret stikkontaktene og senere komfyr. Vi har ikke trapp, og oppbevarer ikke farlige eller små ting i skuffer og skap som de små kan komme til. Eldstemann hadde et par "lovlige" roteskuffer og ellers sa vi nei, eller tok ham bort om han prøvde seg på de andre. Tok ikke lang tid før han mistet interessen for de. vedovn har vi aldri hatt sikring rundt, men den verste krabbeperioden/utforskerperioden var i sommerhalvåret da den ikke var i bruk.

Skrevet

Ikea har det meste du kan trenge.

Skrevet

Vi har trappegrind (IKEA) og skuff/skapstoppere (IKEA), stikkontaktsikring (IKEA), barnesikring er det i vinduene (det er overraskende mange barn i Norge som faller ut av vinduer!), og peisen bruker vi ikke denne delen av halvåret så jeg satser på at hun skjønner litt mer til høsten igjen.

Stekeovnen har jeg sikret med sikringen som fulgte med men den klarer hun faktisk å løse ut, men foreløpig har hun ikke skjønt sammenhengen med å åpne døra samtidig. Ulempen er at hun står og holder seg i håndtaket så det er vel ikke så lenge til den døren glir opp en gang hun fikler med låsen. Jeg skal sikre et par skaper på kjøkkenet for hun synes det er veldig spennende å åpne dørene, og ellers tenker jeg at vi bare henger et skohorn/pinne på innsiden av skuffehåndtakene så hun ikke får dem opp. Vi får se om vi trenger noe mer etterhvert, men foreløpig klarer vi oss med de tingene vi har.

Skrevet

Her i huset har vi kun hatt trappegring og sikring av ett skap hvor vi har "porselen og krystal". Resten har vi sagt nei til. Vedovnen har de brent seg på en-to ganger hver, men så har de lært. Også har de hatt et par av kjøkkenskuffene med ting som ikke var farlige. Vaskemidler og kniver eller andre farlige ting, har vi flyttet litt høyere opp i skap og skuffer.

Skrevet

Får titte litt på nettet og se hva vi finner. vi har heller ikke farlige ting i de nederste skuffene... men tenkte kanskje det var greit med sikring uansetg? Lett å klemme fingrene? Eller kan man ikke bære så "hysterisk"? Han lærer vel hvis han får vondt en gang... men vil jo helst unngå dette :P

Skrevet

Frøkna her har klemt fingrene mange ganger men lærer visst ikke enda. ;) Heldigvis ingen skader da, bare litt vondt der og da. Hun var tidlig ute med å krype rundt og fikle med ting så det er nok en sammenheng med hvor gamle/modne de er og læring.

Skrevet

hvor tidlig ute de er har nok endel å si. Min venninnes sønn var kun 9 mnd da han begynte å gå, og det er klart de måtte ha et helt annet regime enn oss, vår eldste var 13 mnd da han gikk. Jeg hadde uansett ikke gått bananas i innkjøp, det er noen få mnd man har behov for sikringen, og man kan finne mange like gode og billige løsninger med litt improvisasjon hjemme.

Skrevet

Vi har:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20098963/ til stikkontakter

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90148691/ til skuffer/skap

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80108935/ til skap

Tulla er 11mnd. Vi har flyttet de skarpeste knivene og saksene opp i øverste skuff på kjøkkenet, og skal sikre denne når hun blir stor nok til å nå den. Ellers har vi sikret skapet under vasken der vi har vaskemidler og et skap med kjøkkenmaskiner, samt at vi har grind i begge ender av trappa og i døra inn til vaskerommet. Grunnen til at vi har i døra til vaskerommet, er at katten har mat og do der inne. Ellers tar vi det ikke så veldig tungt om hun klemmer fingrene litt - før eller senere lærer hun vel av det :)

Skrevet (endret)

Vi har kun sikret 2 skap("godteskap" + der vi har bossbøtten og oppvaskmaskintabletter) og 1 skuffe(kniver osv) på kjøkkenet. Vi har også trappegrind.

Oppe hos foreldrene mine har de kun kjøpt en krok til å ha på døren inn til vaskerommet siden det er skyvedør, dette var etter hun tømte hele kattepotten utover gulvet:p Hun har aldri vist interesse for peisen deres:)

Kjøpte barnesikringen på babycomfort, men mener de selger på clas olhson og biltema også

Endret av chiki
Skrevet (endret)

Moderne stikkontakter har innebygget barnesikring. Vi har sikret de kontaktene vi har som ikke er nye, kjøpte sikring på IKEA. Ellers så står sikringa på stekeovnsdøra på, og vi har touchtop på stekeplatene (og induksjon slik at de ikke kan slås på uten at det står noe på ovnen, og det gjør det kun mens vi lager mat). På kjøkkenskapene har vi slike flate håndtak som festes i overkant av skuffer/skap, de fikk ikke eldste opp før hun var nesten 3 år, lillebror på 20 mnd har ingen mulighet til å åpne de selv enda.

Vi har vedovnen rett innenfor stuedøra, og ungene går forbi den for å komme seg på rommet sitt, tidligere har vi klart oss uten sikring (har bare hatt en mobil unge og passet veldig på), men i år måtte vi kjøpe sikring. De leker såpass mye sammen og løper, og 3-åringen er skikkelig vimsete så det kunne blitt skummelt uten. Vi kjøpte en 5-delt sak som kan brukes som lekegrind ol. på Barnas Hus, kostet en drøy tusenlapp.

Endret av Concertina

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...