vanskapning Skrevet 10. april 2012 #1 Skrevet 10. april 2012 Jeg leter som en gal etter leilighet på lillehammer til høsten. Har fra før bodd i kollektiv, og nå vil jeg helst bo alene. Hva slags pris må jeg regne med for en ok leilighet ved lillehammer sentrum? Fant en koselig en til 6000, noe som for min studentøkonomi blir for dyrt.. Så da lurer jeg også på om det er mulig å "prute" på prisen folk skriver, eller om denne er helt fastsatt?
Gjest Spinell Skrevet 10. april 2012 #2 Skrevet 10. april 2012 Om det er mulig å prute eller ei, kommer an på utleiemarkedet i byen. Er det stor etterspørsel og lite tilbud kan man bare glemme å prute. Er tilfellet motsatt kan man forhandle på pris. En liten kikk på finn viser at ca 6000 for en leilighet trolig er ganske vanlig pris. Lillehammer er jo en studentby, og derfor er det mange som ønsker å leie noe som ligger sentralt. Man kan kikke i områdene litt lenger unna byen, men også der må man regne med å betale over 5000 for en leilighet. Kanskje kan det være billigere ting å finne i annonser i lokalavisen (GD) og oppslag på butikkene etc. Å leie en leilighet alene er ikke nødvendigvis noe man har råd til som student. 1
Gjest Iah Skrevet 10. april 2012 #3 Skrevet 10. april 2012 Hva med å leie gjennom SOPP? (Studentsamskipnaden i Oppland)
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #4 Skrevet 10. april 2012 Hva med å leie gjennom SOPP? (Studentsamskipnaden i Oppland) De ventelistene er fulle og tar laaaaaang tid. Vet om flere som sover på sofaer på etroms med to til tre personer.. Lillehammer er veldig dårlig på studenthybler, og ellers er det et dyrt og vanskelig marked. Veldig mange blir tvunget til å pendle. Men sett deg på venteliste, det er nok lurt uansett.
Gjest Spinell Skrevet 10. april 2012 #5 Skrevet 10. april 2012 Enten er sopps nettsider dårlig oppdatert, ellers er lillehammerstudentene slik bygget at de heller vil bo på gulvet hos noen enn å bo på enkelte av de ledige hyblene. Det står i alle fall på sopps nettsider at det er fire slike leiligheter ledig (Umøblert hybelleilighet, Smedstadmoen)
Gjest Iah Skrevet 10. april 2012 #6 Skrevet 10. april 2012 Min erfaring stemmer overhodet ikke med det du beskriver AB. Ingen jeg kjenner hadde problemer med å skaffe seg hybel gjennom SOPP.
Drømmespill Skrevet 10. april 2012 #7 Skrevet 10. april 2012 (endret) ventelistene til sopp tar ikke lang tid hvis du søker nå. Bor selv på sopphybel og er fornøyd. Det finnes en gruppe på facebook som heter "Bo til leie/ønskes leid for studenter i Lillehammer", hva med å poste det du ønsker deg her? Anbefaler å søke nå, i fjor høst ble det skikkelig kaos med boliger,, og folk endte opp med å måtte bo på hafjell i ukesvis. og jeg synes absolutt ikke det er dyrt i Lillehammer. Jeg betaler 3400 for min 15 kvm hybel, (deler bad med 1 og kjøkken med 2) med alt inkludert, skal du ha tilsvarende i Oslo er det ihvertfall det dobbelte av prisen. Eneste med lillehammer er at det er vanskelig å få jobb her, så vil du jobbe må du ha is i magen og søke mange steder. edit: lagt til litt mer info. Endret 10. april 2012 av Drømmespill
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #8 Skrevet 10. april 2012 Min erfaring er at ventelistene og markedet er dårlig hvis man vil bo helt alene. Det er dyrt i Lillehammer, og private utleiere utnytter det. Mange bor i hus med alt fra 3 til 10 stykker, noe som skaper store problemer. Flere studenter har ikke noe sted å bo, hvis de ikke vil bo med andre. Og det er også vanskelig å finne sted å bo med andre.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #9 Skrevet 10. april 2012 Vet om flere som må betale 4500 og 4700 for å bo i et rom med kjøkken og seng pluss et bad alene. Pluss strøm..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå