Gå til innhold

Hvilket virusprogram anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått meg ny pc og trenger hjelp til å velge hvilket virusprogram jeg skal laste ned. Jeg er student og har ikke råd til å kjøpe meg virusprogram - så må laste ned en gratis versjon. Har hatt avast før, men jeg fikk litt problemer med den. Hvilke virusprogram anbefaler dere, dere som har litt mer peiling enn det jeg har?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke anbefalt noe virusprogram. Antivirusprogram, derimot ... :jepp:

Microsoft Security Essentials blir ofte trukket fram som et bra gratis-alternativ. Bruker det selv, og er fornøyd.

http://windows.microsoft.com/nb-NO/windows/products/security-essentials/product-information

Antivirusprogram mente jeg, ja, vil ikke installere programmere som gir meg virus :fnise:

Takk for tips! Skal sjekke det ut. Har du flere antivirusprogram som du anbefaler? Vil gjerne sammenligne de ulike type programmene.

Gjest k(a)os
Skrevet

Jeg bruker AVG og er veldig fornøyd med det.

• Liker 1
Skrevet

Kommer litt an på bruken din, om du laster ned mye osv. Er det kun grunnleggende bruk (word, vanlig internettbruk osv), så holder det lenge med et gratisprogram.

AVG er kjempebra, enkel i bruk og gratis.

Skrevet

avast.

Gjest Tekola
Skrevet

Jeg har brukt Avast i alle år og er kjempefornøyd med det :)

Skrevet

Flere av bankene tilbyr gratis anti-virus-programmer til kunder med nettbank.

DnB hadde f.eks Norton inntil i forrige måned, og har nå byttet til F-Prot. Begge deler ganske bra. Har du sjekket om bankforbindelsen din har et slikt tilbud? Det er gratis, samtidig som du får oppdateringer som er like bra som om du hadde betalt for det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flere av bankene tilbyr gratis anti-virus-programmer til kunder med nettbank.

DnB hadde f.eks Norton inntil i forrige måned, og har nå byttet til F-Prot. Begge deler ganske bra. Har du sjekket om bankforbindelsen din har et slikt tilbud? Det er gratis, samtidig som du får oppdateringer som er like bra som om du hadde betalt for det.

Microsoft Security Essentials er et bedre valg. aldri helt skjønt meg på dem som tror at norton er bedre bare fordi man betaler for det.

• Liker 2
Skrevet

Microsoft Security Essentials er et bedre valg. aldri helt skjønt meg på dem som tror at norton er bedre bare fordi man betaler for det.

Definer "bedre". Jeg har hatt Norton i flere år, og stort sett kan jeg bare glemme at jeg har et antivirusprogram. Det oppdaterer seg selv, det gjør virusscanning selv, og det jobber i bakgrunnen og tilpasser sin egen ressursbruk til det som ellers foregår med PC-en.

Det sjekker nettsteder for virus og risikoer hver gang man følger en link, og kommer med en advarsel hvis det er noe skumt med linken. Jeg har aldri hatt virusproblemer, og det er ikke fordi jeg ikke PRØVER, for å si det sånn.

AnonymBruker
Skrevet

Definer "bedre". Jeg har hatt Norton i flere år, og stort sett kan jeg bare glemme at jeg har et antivirusprogram. Det oppdaterer seg selv, det gjør virusscanning selv, og det jobber i bakgrunnen og tilpasser sin egen ressursbruk til det som ellers foregår med PC-en.

Det sjekker nettsteder for virus og risikoer hver gang man følger en link, og kommer med en advarsel hvis det er noe skumt med linken. Jeg har aldri hatt virusproblemer, og det er ikke fordi jeg ikke PRØVER, for å si det sånn.

definisjon av bedre: gratis, enklere og mer forstålig layout.

til nå har du ikke beskrevet en eneste funksjon man ikke kan få i gratis programmer, så hvorfor velge norton?

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jeg har også hatt avast i mange år, veldig fornøyd med det, og har aldri hatt virus tiltross for ganske omfattende bruk.

Hadde AVG også en periode, men opplevde at det brukte mer av maskinens kapasitet. Dette er imidlertid mange år siden, så ikke sikkert det er slik lenger.

• Liker 1
Skrevet

Ikke betal for ett antivirusprogram, det er tøys. Det hjelper også å ikke klikke på e-mails fra "[email protected]" og sånn, eller besøke lumske internettsider, men det tipset bryr du deg helt sikkert ikke om.

www.malwarebytes.com > veldig bra

www.lavasoft.de > ok

Skrevet

definisjon av bedre: gratis, enklere og mer forstålig layout.

til nå har du ikke beskrevet en eneste funksjon man ikke kan få i gratis programmer, så hvorfor velge norton?

Hvorfor du skal velge Norton? Aner ikke.

Hvorfor jeg skal fortsette å ha Norton? Jeg vet at de har en stab som sørger for at virussignaturene er oppdatert 24/7, og i alle de åra jeg har brukt programmet, har jeg aldri hatt noe som engang har lignet på et virusproblem. Så jeg skal fortsette å betale noen hundre kroner i året for å ha et godt, problemfritt program som tillater meg å leve som om virus bare er noe man leser om i avisene.

AnonymBruker
Skrevet

+ ta med Noscript, i nettleseren. Om man bruker firefox. Da slipper man unna mye av de skumle scriptene som finnes på nettsider rundtom.

Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

.

Endret av Nuppdupp
Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

Hvorfor du skal velge Norton? Aner ikke.

Hvorfor jeg skal fortsette å ha Norton? Jeg vet at de har en stab som sørger for at virussignaturene er oppdatert 24/7, og i alle de åra jeg har brukt programmet, har jeg aldri hatt noe som engang har lignet på et virusproblem. Så jeg skal fortsette å betale noen hundre kroner i året for å ha et godt, problemfritt program som tillater meg å leve som om virus bare er noe man leser om i avisene.

du sier det ja, men for noen år siden klarte ikke norton å fjerne visse virus. har de blitt bedre nå da?

Endret av Nuppdupp
  • Liker 1
Skrevet

Ser ingen grunn til å bruke noe annet enn Microsoft Security Essentials. Koster intet, oppdaterer seg selv, bruker lite systemressurser, er intuitiv og enkel i bruk, og er mindre glorete og rotete enn AVG, Avast og Norton.

• Liker 1
Skrevet

du sier det ja, men for noen år siden klarte ikke norton å fjerne visse virus. har de blitt bedre nå da?

Antar det. Jeg har iallfall ingen problemer. Jeg brukte noen gratisprogrammer før, som var temmelig oppskrytt, og endte opp med en pc som viste alle tegn på at noe var seriøst galt. Fikk aldri noe ordning på det, og ble nødt til å skrote den, fordi den ble temmelig upålitelig. Den neste maskina jeg kjøpte, installerte jeg Norton på, og den har gått prikkfritt i snart 4 år. Det er bra nok for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...