Gå til innhold

Hannhund eller tispe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du hadde fra før tre av hvert kjønn og du skulle ha en hund til - hvilket kjønn ville du valgt? Ulike raser. Ingen spesielt samkjønnsaggresive.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

jeg har alltid bare hatt hannhunder.passer meg best.

Skrevet

Har du flere hunder av hvert kjønn sammen må du jo tenke på hva du synes er mest styrete.

Eventuelt sjefete hannhunder, eller tispe med løpetid og hannhunder?

Selv om de hann-hundene du har nå kommer godt overens, vet du aldri hva som skjer om du bringer en ny inn i flokken.

AnonymBruker
Skrevet

Tre av hvert kjønn? :klo:

Skrevet

Hanne hunder er best!!

AnonymBruker
Skrevet

Tre av hvert kjønn? :klo:

Jepp.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Har du flere hunder av hvert kjønn sammen må du jo tenke på hva du synes er mest styrete.

Eventuelt sjefete hannhunder, eller tispe med løpetid og hannhunder?

Selv om de hann-hundene du har nå kommer godt overens, vet du aldri hva som skjer om du bringer en ny inn i flokken.

Det er sant. Men det gjør man strengt talt ikke med en tispe heller.

TS

Gjest Survival
Skrevet

Jeg har ei tispe og er veldig fornøyd med det. Men det forandrer jo ting når du har "tre av hvert kjønn" (èn hannhund, ei tispe og en tvekjønna?)?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei tispe og er veldig fornøyd med det. Men det forandrer jo ting når du har "tre av hvert kjønn" (èn hannhund, ei tispe og en tvekjønna?)?

Å ja beklager :-). Trodde det var åpenbart, men jeg formulerte meg kanskje litt feil. Tre av hvert kjønn er jo seks siden vi vet at det er to kjønn ;-)

TS

Gjest Survival
Skrevet

Å ja beklager :-). Trodde det var åpenbart, men jeg formulerte meg kanskje litt feil. Tre av hvert kjønn er jo seks siden vi vet at det er to kjønn ;-)

TS

Hehehe, jeg tror det var jeg som misforstod! Beklager :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det blir hanne :-)

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg foretrekker tisper :)

• Liker 1
Gjest Bobler
Skrevet

Jeg foretrekker hannhunder uten tvil. Hannhunder og guttepuser. Skal aldri ha tispe, og kommer aldri til å skaffe meg ei hu-katt igjen.

Nei, holder meg til gutta jeg :ler:

Skrevet

Ser du har bestemt deg for hannhund, men svarer likevel.

Jeg foretrekker hannhunder, hannkatter og vallaker. Gutter <3

Gjest Badabing
Skrevet

Alt hva man er vant med :)

Gjennom livet fra jeg vokste opp og til nå, har jeg hatt 6 tisper og en hannhund. Faktisk var hannhunden den enkleste, men likevel er det tisper jeg er mest vant med og stadig ender opp med. Men det varierer jo fra hund til hund også. Hadde en tispe som var ganske slitsom under løpetid, mens enkelte hannhunder jo er enda mer slitsomme når tispene i nærheten har løpetid ;)

Når det gjelder sykdom, er det kanskje enklest med hannhunder? Har hatt en tispe med livmorkreft og påfølgende operasjon, og en med innbilt svangerskap. I tillegg er det vel en del som kan få jurkreft osv uten at jeg har opplevd det (bank i bordet). Hannhunden vi hadde var aldri syk, men det finnes kanskje en del sykdommer der også uten at jeg har særlig greie på det.

AnonymBruker
Skrevet

Gjennom livet fra jeg vokste opp og til nå, har jeg hatt 6 tisper og en hannhund. Faktisk var hannhunden den enkleste, men likevel er det tisper jeg er mest vant med og stadig ender opp med. Men det varierer jo fra hund til hund også. Hadde en tispe som var ganske slitsom under løpetid, mens enkelte hannhunder jo er enda mer slitsomme når tispene i nærheten har løpetid ;)

Når det gjelder sykdom, er det kanskje enklest med hannhunder? Har hatt en tispe med livmorkreft og påfølgende operasjon, og en med innbilt svangerskap. I tillegg er det vel en del som kan få jurkreft osv uten at jeg har opplevd det (bank i bordet). Hannhunden vi hadde var aldri syk, men det finnes kanskje en del sykdommer der også uten at jeg har særlig greie på det.

Det er jo noen "greier" med både den ene og andre, men pr i dag har jeg 3 tisper og 3 hanner, så jeg lurte på hvilken vei jeg skulle satse på. Men har som sagt bestemt meg, og hannen blir hentet om et par uker :-)

TS

AnonymBruker
Skrevet

Sykdommer er vel mer individavhengig (samt rase naturligvis), enn kjønn vil jeg tro? Livmorkreft er vanskelig for en hanne å få, men de kan jo til gjengjeld få kreft i prostata osv. Så sykdomsmessig har jeg ikke tenkt hverken den ene eller andre veien.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...