Gå til innhold

Hva legger UiO i det å være sykmeldt?

Anbefalte innlegg

Gjest Dagdrømmer
Skrevet

Jeg har opplevd en students verste mareritt og sliter med en influensa fra helvete samme uke som jeg skal kvalifisere meg til eksamen i to fag...

Jeg studerer ved Blindern i Oslo og har en såkalt "multiple choice"/ obligatorisk flervalgstest for å kvalifisere meg til eksamen denne uken. Litt lengre ned på siden står det at elever som er sykmeldte denne uken vil få utsatt denne testen, men de spesifiserer ikke "hvor syk" du må være. Jeg har prøvd å ringe men de åpner ikke før på ettermiddagen og da er det for sent å få sykmelding hos legen.

Jeg kan selvsagt ta kvalifiseringstesten hjemme her på PC men jeg har vært slått ut hele påsken og er fortsatt såpass dårlig at jeg knapt klarer å gjøre noe eller å studere fagstoff, så jeg får jo ikke presentert mitt beste på denne testen ved å ta den nå.

Noen som har noe erfaring med sykmelding som student?

Videoannonse
Annonse
Gjest Solsmil
Skrevet

Du må selvsagt ha en sykemelding fra lege. Tror det vil gå bra i ditt tilfelle.

Gjest Dagdrømmer
Skrevet (endret)

Du må selvsagt ha en sykemelding fra lege. Tror det vil gå bra i ditt tilfelle.

Ja, jeg skal rett ned dit og ordne en skriftlig sykemelding fra lege nå. Influensa høres jo ikke så alvorlig ut, men jeg synes det er rart om det ikke er "godkjent" når jeg har fått sykemelding og ikke er i stand til å gå på jobb så er jeg ikke i stand til å studere noe særlig heller.

Endret av Dagdrømmer
Skrevet

Sykemelding krever legeattest, utover det tror ikke jeg at noen legger seg så veldig opp til hva slags sykdom du har hatt. Om legen har vurdert deg syk nok for å få sykemelding da burde det være nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...