AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #1 Skrevet 10. april 2012 Hei. Er det noen som vet om man kan poste et vanlig brev før klokken 12 samme dag som man man vil at brevet skal komme frem? Vil det da komme frem innen samme dagen? I mitt tilfellle så gjelder det at jeg skal sende svar på barnehageplass som er til en kommune som ligger i nærheten av den kommunene jeg nå bor i. Og har liten frist på meg til å svare (mange dager har falt bort pga av påsken).
Gjest Spinell Skrevet 10. april 2012 #2 Skrevet 10. april 2012 Nei, brevpost kommer ikke frem før tidligst dagen etter. 1
Sol79 Skrevet 10. april 2012 #3 Skrevet 10. april 2012 Nei, det er vel ingen som mottar post på kveldstid, så det kommer mest sannsynlig fram dagen etterpå. 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #4 Skrevet 10. april 2012 Nei, det er vel ingen som mottar post på kveldstid, så det kommer mest sannsynlig fram dagen etterpå. TS her: Takk for svar begge to. Dersom jeg postlegger brevet dagen før, når må det da være postlagt for at det skal komme inn dagen etter da?
Gjest Spinell Skrevet 10. april 2012 #5 Skrevet 10. april 2012 TS her: Takk for svar begge to. Dersom jeg postlegger brevet dagen før, når må det da være postlagt for at det skal komme inn dagen etter da? Innleveringsfristen kommer an på når posten hentes på ditt posthus. Evt når den postkassa du legger brevet i tømmes. Tømmetidspkt for postkasse står på postkassa. Hentetidspunkt på posthuset finner du ved å søke opp det aktuelle postkontoret på posten.no 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #6 Skrevet 10. april 2012 I enkelte tilfeller kan det vel holde å poste før kl. 16 for at det skal komme frem neste dag. Hadde jeg skullet poste noe med så kort frist innenfor samme fylke hadde jeg sikkert bare tatt en buss og leverte det for hånd.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #7 Skrevet 10. april 2012 Nei, jeg vil si brev ALDRI kommer frem samme dag. De skal alltid innom minst en sorteringssentral, og slik sett går det over natten før det er i mottaker sin postkasse. 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #8 Skrevet 10. april 2012 Nei, jeg vil si brev ALDRI kommer frem samme dag. De skal alltid innom minst en sorteringssentral, og slik sett går det over natten før det er i mottaker sin postkasse. Unnskyld at jeg spør dumt... men hva er en "sorteringssentral"?
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #9 Skrevet 10. april 2012 Unnskyld at jeg spør dumt... men hva er en "sorteringssentral"? Ligger ikke det i navnet? En sentral der posten sorteres... Det ligger blant annet en på Lørenskog (Postens Brevsenter), som er norges største bygning. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå