AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #1 Skrevet 10. april 2012 Jeg har siden jeg kom i puberteten fått mye hårvekst på armer, ben, mage. Og da mener jeg: myyye. Min mor tok meg med til legen, men legen sier bare at jeg må leve med dette. Men hallo? Jeg er jo jente! Hva gjør jeg? Jeg har prøvd voksing hjemme. Men fikk mye sår av det. Jeg har prøvd høvel, men det også får jeg sår i huden av. Er det noen som har erfaring med de laser hårfjerne maskin som selges på Elkjøp eller Bonus Expert? Jeg blir desperat, det er jo snart sommer.
Gjest Vodka Skrevet 10. april 2012 #2 Skrevet 10. april 2012 du kan be legen sjekke hormonene dine. Kan være du har en ubalanse. men det er jo bare å vokse
Gjest Tinkerbell87 Skrevet 10. april 2012 #3 Skrevet 10. april 2012 Jeg bruker Braun sin epilator på legger og lår om sommeren. Synes det funker greit, tar litt lengre tid for hårene å vokse ut, ca 2-3 uker hos meg. Men det er jo litt vondt, og har du mye hår så vet jeg ikke om en epilator er til å anbefale. Får man kjøpt hårfjernings laser til hjemmebruk? Eller mener du en sånn type som dette: http://www.elkjop.no/product/hjem-pleie/harfjerning/FG1PDK001/silk-n-flash-go-harfjerning
belle_ Skrevet 10. april 2012 #4 Skrevet 10. april 2012 Enkelte har mer hårvekst enn andre. Dra til en salong og voks det bort der. Koster noen hundrelapper, men er verdt det. Kanskje din mor sponser deg siden hun dro deg med til legen...
Gjest Bella111 Skrevet 10. april 2012 #5 Skrevet 10. april 2012 anbefaler å vokse i salong. er dette ikke en mulighet anbefaler jeg epilator da har du en engangs sum du må betale så er du hårfri for en relativt billig penge
kindforall Skrevet 10. april 2012 #6 Skrevet 10. april 2012 (endret) Innlegg redigert, Sophie-Ann, mod Endret 10. april 2012 av Sophie-Ann
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #7 Skrevet 10. april 2012 du kan be legen sjekke hormonene dine. Kan være du har en ubalanse. men det er jo bare å vokse Hormonene vart sjekket, og de lå innenfor "normalen" Hallo. Jeg skriver jo at jeg får sår av å vokse?! ts
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #8 Skrevet 10. april 2012 Jeg bruker Braun sin epilator på legger og lår om sommeren. Synes det funker greit, tar litt lengre tid for hårene å vokse ut, ca 2-3 uker hos meg. Men det er jo litt vondt, og har du mye hår så vet jeg ikke om en epilator er til å anbefale. Får man kjøpt hårfjernings laser til hjemmebruk? Eller mener du en sånn type som dette: http://www.elkjop.no/product/hjem-pleie/harfjerning/FG1PDK001/silk-n-flash-go-harfjerning Depilator har jeg også prøvd, det er sinnssykt vondt! Ja, det var en slik maskin jeg mente. Noen som har testa den? Blir resultat som den lover?
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #9 Skrevet 10. april 2012 (endret) Innlegg redigert, Sophie-Ann, mod Endret 10. april 2012 av Sophie-Ann
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #10 Skrevet 10. april 2012 Er det noen som har prøvd denne hårfjerneren?
Gjest Bella111 Skrevet 10. april 2012 #11 Skrevet 10. april 2012 Hormonene vart sjekket, og de lå innenfor "normalen" Hallo. Jeg skriver jo at jeg får sår av å vokse?! ts du sa du prøvde det selv så vidt jeg leste...og det er ikke alltid like velykket
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #12 Skrevet 10. april 2012 du sa du prøvde det selv så vidt jeg leste...og det er ikke alltid like velykket Jeg fikk hjelp til å gjøre det hjemme da Og alt hår ble borte. Men så kom det masse nupper som utviklet seg til masse sår over hele leggen, låret og armene. Jeg har gått med sår i 3 måneder nå, og først nå er de begynt å forsvinne
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #13 Skrevet 10. april 2012 Jeg anbefaler deg å prøve laser! Har tatt laser både her og der Resultatet er tilnærmet perfekt hårfri hud, og så varer det mye lenger enn å vokse, noen steder permanent.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #14 Skrevet 10. april 2012 Jeg anbefaler deg å prøve laser! Har tatt laser både her og der Resultatet er tilnærmet perfekt hårfri hud, og så varer det mye lenger enn å vokse, noen steder permanent. Priser og sånt? Hvor mange behandlinger måtte du ta? (Hvis det var du?) Er det smertefritt?
Gjest Bella111 Skrevet 10. april 2012 #15 Skrevet 10. april 2012 Jeg fikk hjelp til å gjøre det hjemme da Og alt hår ble borte. Men så kom det masse nupper som utviklet seg til masse sår over hele leggen, låret og armene. Jeg har gått med sår i 3 måneder nå, og først nå er de begynt å forsvinne fikk du hjelp av en som kan det? jeg er utdannet hudpleier og jeg har vokset mange legger,armer,lår osv ..aldri opplevd at noen har kommet tilbake med sår slik du beskriver. det kan ha noe med hvordan det ble utført eller etterbehandling.
Gjest Vodka Skrevet 10. april 2012 #16 Skrevet 10. april 2012 dra i salong og voks da, der kan de det.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #17 Skrevet 10. april 2012 Priser og sånt? Hvor mange behandlinger måtte du ta? (Hvis det var du?) Er det smertefritt? Priser varier litt, og det er viktig at de bruker diodelaser, og ikke IPL. Diodelaser er mer effektivt, men utsyret er mange ganger så dyrt som IPL. Mange steder markedsføres IPL bare som "laser", men det er ikke "ekte". Ca pris for legger+lår 3-3500,-, brasiliansk 2000,-. Ganske dyrt uten tvil, men det er jo en investering. Etter 4 behandlinger var jeg så godt som hårløs, tok en femte (som ble anbefalt) og nå snart ett år etter siste beahndling er jeg helt fri for hår. Laser er ikke smertefritt, men smerten er avhengig av hvor på kroppen. Det kjennes et alt fra svakt til sterkt "stikk" når laseren tennes. Det er vanlig å bruke smertestillende krem.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #18 Skrevet 10. april 2012 Det blir utrolig dyrt uansett hva jeg velger visst. Og jeg hater smerter.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #19 Skrevet 10. april 2012 Det blir utrolig dyrt uansett hva jeg velger visst. Og jeg hater smerter. Men vis alt er for smerte fult, eller du ikke tror det vil funke på deg siden du har prøvd hjemme så få du bare være hårete! Nå har du jo fått masse tips, makan! Vil så absolutt anbefalt deg og dra til en SALONG hvor de vokser og få det gjort, med mindre du er hudpleier eller har en lang og bra erfaring med voksing hjemme kan det fort bli mislykket. Og smerten er jo vært det, uansett så vil du bli vant til det og det vil føles mindre smertefullt. Vis man kvier seg ekstremt for smerten ved voksing vet jeg at på noen salonger (alle?) kan de smøre på smertelindrende midler før voksing. 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #20 Skrevet 10. april 2012 Det blir utrolig dyrt uansett hva jeg velger visst. Og jeg hater smerter. "No beauty without pain" 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå