AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #1 Skrevet 9. april 2012 Noen dyrleger eller andre her inne som har peiling på syreforgiftning hos katt? Min katt har diabetes og har begynt å lukte aceton fra pusten. Merket først en svak eim når jeg matet han og et par timer senere litt sterkere. Jeg var i tvil først men nå føler jeg meg ganske sikker på at det lukter aceton. Klokken er 00:25 og ikke så enkelt å komme seg til veterinær e.l. Redd han kan gå i diabeteskoma. Han skal til dyrlegen i morgen uansett (avlives pga. sykdomsforløpet er for alvorlig ) Hans allmenntilstand er ikke synlig forverret i forhold til de siste dagene før lukten oppstod. Noen som vet hvor hurtig en syreforgiftning kan forløpe? har googlet men fant ikke noe. Ønsker ikke at han skal lide, hvis det kan forverres kraftig ila. få timer. Hvis det derimot er en langvarig prosess vil han uansett få "tilsyn" i morgen hos vet.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #2 Skrevet 9. april 2012 Det er sannsynlig at det er en ketoacidose på gang, hvor lang tid det vil ta før det utvikles er vanskelig å si. Men - går katten din i koma vil han ikke lide, da er han bevisstløs. Huff, føler med deg.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #3 Skrevet 9. april 2012 Tusen takk for så raskt svar! I alle fall godt å høre at han ikke vil lide. Han ligger ved min side i natt så jeg skal uansett passe på han. Kan jo bare legge til at aceton-lukten begynte sånn i 20-tiden i kveld og ved 23-tiden mener jeg at den kjentes litt sterkere.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #4 Skrevet 9. april 2012 Jeg vet ikke med dyr, men med mennesker kan det ta alt fra timer til et par-tre døgn. Så forferdelig trist med pusen din!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå