Gjest Gjest Skrevet 9. april 2012 #1 Skrevet 9. april 2012 Jeg lurer på noe: Jeg leser på vedtektene fra en barnehageplass som jeg vurderer å takke ja til for mitt barn. Det står følgende ang Oppsigelsesfrist: "Skjer oppsigelsen med virkning etter 1.mai, må det betales oppholdsavgift for resten av barnehageåret." Er det noen her som vet hva "oppoldsavgift" betyr i denne sammenheng? Og hva defineres som "resten av barnehageåret"? Takker for svar!
liv Skrevet 9. april 2012 #2 Skrevet 9. april 2012 oppholdsavgift er barnehageprisen uten kosttillegg, og barnehageåret er ut juli, i de fleste barnehager er forøverig juli betalingsfri. (Noen fordeler det utover året, andre velger betalingsfri andre måneder.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #3 Skrevet 10. april 2012 oppholdsavgift er barnehageprisen uten kosttillegg, og barnehageåret er ut juli, i de fleste barnehager er forøverig juli betalingsfri. (Noen fordeler det utover året, andre velger betalingsfri andre måneder. Ts her:) Takker for svar:) Mitt dilemma er da at jeg muligens må sende inn oppsigelse av en barnehageplass før oppstart av barnehage som barnet skulle begynne september. (Vurderer barnepark istedfor barnehage.) Så lurer egentlig på om jeg da alikevel må betale for juni (og evt juli), dersom jeg sier opp plassen i mai, elelr om jeg trolig slipper dette grunnet at barnet ennå ikek har startet opp i barnehagen.Noen som vet?
liv Skrevet 10. april 2012 #4 Skrevet 10. april 2012 Om du sier opp nå må du sansynligvis betale en måned, er du heldig slipper du å betale men du må gi beskjed så fort som mulig.
flickan Skrevet 10. april 2012 #5 Skrevet 10. april 2012 Hvis barnet ikke har begynt i barnehagen enda må du selvsagt ikke betale. Da har ikke betalingsforpliktelsene dine begynt enda, de begynner ikke før i september.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå