Gå til innhold

Katt som er livredd bur

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Katten min er livredd bilturer og bur. Det er en kamp hver gang han skal være med bort på ferie og langhelger. Det har hendt flere ganger at han har bæsjet på seg, sannsynligvis pga stress.

De siste bilturene har gått mye bedre. Han virker ikke like stressa lenger :) Men så må vi til veterinæren pga vaksine snart, og da blir han vel like redd igjen. Noen tips til hvordan denne veterinærturen ikke skal ødelegge all fremgangen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min katt elsker buret sitt. Jeg har alltid hatt det fremme, så han kan gå inn i det når han vil. I tillegg er han med på flere korte turer hver uke til mammas katter. Han forbinder det altså med noe positivt (lek og andre kattevenner). Siden din er voksen og allerede redd, vil jeg anbefale deg å ta han med på korte bilturer ukentlig en periode, gjerne med en belønning i etterkant.

• Liker 1
Skrevet

Det er ytterst sjeldent at jeg har mine katter i bur eller bil, kun når vi skal til dyrelegen. Jeg har et plast kattebur men det kan jeg bare glemme å få en katt inn i så jeg har gått over til å bruke stålbur. Større åpning gjøre det lettere å få kattene inn pluss de ser mere av hva som skjer utenfor buret og da er de også roligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...