AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #1 Skrevet 9. april 2012 Hei, vi tenkte å reise på kjærestetur til kypros i august. Vi er ute etter å slappe av på stranden med bading. og gå på resturanter, barer og shopping på kvelden. hvordan er det med shoppinggater og liv i Fig tree bay?? og hvordan er prisene der? Vurderer også Agia Napa, hvordan er det der iforhold til FTB? noen anbefalinger? Så... Agia Napa eller Fig tree bay? Hva er deres erfaringer???
Gjest NozMonster Skrevet 9. april 2012 #2 Skrevet 9. april 2012 jeg ville gått for agia napa! jeg har vært på kjærestetur dit, og vi tok en tur til FTB også! det harde utelivet som agia napa ryktes å være, tror jeg virkelig ikke er like hardt som det en gang var! så derfor synes jeg at en kjærestetur dit passer godt nå! desutten så er det mange strender, barer, restauranter og butikker og velge mellom i agia napa. i FTB så synes jeg det var veldig lite å gjøre, og alt av strender, barer, restauranter og shoppingmuligheter er betydelig færre enn i agia napa!! det er veldig barnevennlig der, med mange barnefamilier! prisene husker jeg ikke helt hvordan var, men dere får dere i hvertfall et godt måltid ute for en relativt billig peng. jeg anbefaler dere en dagstur inn til nicosia også- det er spennende historie, og det er verdt å se "berlinermuren" som deler hele øya i 2, hvor bevæpna vakter holder vakt! god tur hvor enn dere ender
Purple Basil Skrevet 10. april 2012 #3 Skrevet 10. april 2012 Ayia Napa er ganske vilt, men det er fine hoteller ved strendene "utenfor" byen. FTB er kanskje mer for barnefamilier? Kypros er ei utrolig flott øy, vil anbefale dere å reise litt rundt :D
Bernardette Skrevet 10. april 2012 #4 Skrevet 10. april 2012 Du MÅ til Nissi Beach hvertfall, og det er veldig nærme Agia Napa. Jeg har vært på Kypros og da bodd i Agia Napa (utenfor byen, rolig sted) og reist på dagstur til Fig Tree Bay. Likte Agia Napa best. Og som sagt Nissi Beach - fineste stranden jeg har sett.
addict Skrevet 10. april 2012 #5 Skrevet 10. april 2012 Har vært på begge plassene, og Agia Napa er så SINNSYKT masete, og vi var der ikke i sesong engang.. Hadde ikke klart å bo der.. Agia Napa er en kort busstur fra Fig Tree, så dere kan ta buss og taxi om dere vil dit Det er mye liv i Fig Tree Bay og, og strendene er finere og roligere. Bussene koster 2 euro for dagsbillett. De går hele tiden. Bernadette: Nausicaa-stranden i Fig Tree er finere Har vært på begge plassene. Faktisk så var Nissi full i alger.. FULL i alger da vi var der :o og det var utrolig masete med barer som hadde skumparty og bare bråk og styr men veldig FINT sånn i utgangspunktet, da Shopping på begge plassene er det samme, da alt stort sett kun er turist-greier og helt likt men vi var flere turer i agia napa da, som sagt, kort busstur både dit og til nissi beach Jeg ville definitivt gått for Fig Tree
addict Skrevet 10. april 2012 #6 Skrevet 10. april 2012 Forresten så er ikke stranden i Agia Napa det helt store å skryte av.. Så dere må ta buss til Nissi Beach uansett..
Gjest NozMonster Skrevet 10. april 2012 #7 Skrevet 10. april 2012 Du MÅ til Nissi Beach hvertfall, og det er veldig nærme Agia Napa. Jeg har vært på Kypros og da bodd i Agia Napa (utenfor byen, rolig sted) og reist på dagstur til Fig Tree Bay. Likte Agia Napa best. Og som sagt Nissi Beach - fineste stranden jeg har sett. takk! Nessi het den stranda ja! jeg drev og skrev om den, men kom ikke på hva den het, så strøk bare ut alt! den er det verdt å ta en nærmere titt på ja!
Gjest NozMonster Skrevet 10. april 2012 #8 Skrevet 10. april 2012 Har vært på begge plassene, og Agia Napa er så SINNSYKT masete, og vi var der ikke i sesong engang.. Hadde ikke klart å bo der.. Agia Napa er en kort busstur fra Fig Tree, så dere kan ta buss og taxi om dere vil dit Det er mye liv i Fig Tree Bay og, og strendene er finere og roligere. Bussene koster 2 euro for dagsbillett. De går hele tiden. Bernadette: Nausicaa-stranden i Fig Tree er finere Har vært på begge plassene. Faktisk så var Nissi full i alger.. FULL i alger da vi var der :o og det var utrolig masete med barer som hadde skumparty og bare bråk og styr men veldig FINT sånn i utgangspunktet, da Shopping på begge plassene er det samme, da alt stort sett kun er turist-greier og helt likt men vi var flere turer i agia napa da, som sagt, kort busstur både dit og til nissi beach Jeg ville definitivt gått for Fig Tree hm, artig å se hvor forskjellig man an oppleve samme sted jeg var der også i sesongen, og jeg synes ikke det var masete i det hele tatt. det virket på meg som at alle utestedene var omtrent oppå hverandre i samme gate, og at alle hotellene lå i en annen gate litt lengre vekk. som vi brukte ca 10-15 minutter for å gå til. du spør etter shopping ts- vi spurte etter det vi også, da vi var der. vi ble anbefalt å dra til paralimni for der var det gode muligheter for det! ....meeeenneeeh, vi følte at vi ble ganske så lurt der! agia napa har de beste shoppingmulighetene fant vi ut! uten tvil!
Bernardette Skrevet 10. april 2012 #10 Skrevet 10. april 2012 (endret) Jøss, jeg opplevde ikke et snev av mas i verken Agia Napa eller Nissi beach. Midt i juli og greier. Ikke en eneste alge heller. Det eneste, om jeg tenker meg riktig godt om, er at han ene mannen som leide ut båter til turister, ble sur da jeg og min datter badet i nærheten av båtene hans, og begynte å kjefte helt ut av det blå, til tross for at det ikke var noen skilter om at det ikke var lov. Så da brukte Bernardette og Berna junior ekstra lang tid på å flytte seg. Edit: tastefeil Endret 10. april 2012 av Bernardette
addict Skrevet 10. april 2012 #11 Skrevet 10. april 2012 Hmm.. Da vi var der så var det masse fyll i alle barene og biler som kjørte nedover gata med sånne fest-horn og hylende undgdommer ut av vinduene og heidundranes bråk og på Nissi beach så var det skumparty og kjempehøy musikk..
Bernardette Skrevet 10. april 2012 #12 Skrevet 10. april 2012 Vi bodde som nevnt litt utenfor byen, på et av de norskfrekventerte resorts'a der.
Gjest NozMonster Skrevet 10. april 2012 #13 Skrevet 10. april 2012 paralimni suger ja fant ikke en dritt heheee, det er akkuratt det jeg mener også!
HjerterEss Skrevet 11. april 2012 #15 Skrevet 11. april 2012 Tusen takk for så fine utfyllende svar alle sammen! Nå klarte vi ikke vente lengre med å bestille så da endet vi opp med å bestille rett utenfor Agia Napa på resortet Callisto. Så da satser vi på å slippe å bo midt i den mest intense festingen, og heller gå å suse der på kveldene Skal ta å sjekke ut Nissi beach også! den ligger ikke langt unna der vi skal bo, så det er faktisk mulig å ga dit :D har sett på bilder på nett og den ser jo helt fantastisk ut. Tusen takk for tipset!! =) Siden vi da har bestemt oss for Agia Napa er det bare til å komme med flere tips om steder, resturanter +++
Purple Basil Skrevet 11. april 2012 #16 Skrevet 11. april 2012 Tusen takk for så fine utfyllende svar alle sammen! Nå klarte vi ikke vente lengre med å bestille så da endet vi opp med å bestille rett utenfor Agia Napa på resortet Callisto. Så da satser vi på å slippe å bo midt i den mest intense festingen, og heller gå å suse der på kveldene Skal ta å sjekke ut Nissi beach også! den ligger ikke langt unna der vi skal bo, så det er faktisk mulig å ga dit :D har sett på bilder på nett og den ser jo helt fantastisk ut. Tusen takk for tipset!! =) Siden vi da har bestemt oss for Agia Napa er det bare til å komme med flere tips om steder, resturanter +++ Callisto er kjempefint! Der har jeg vært noen ganger med familien, og har mange gode minner fra turene
Gjest NozMonster Skrevet 11. april 2012 #17 Skrevet 11. april 2012 (endret) Tusen takk for så fine utfyllende svar alle sammen! Nå klarte vi ikke vente lengre med å bestille så da endet vi opp med å bestille rett utenfor Agia Napa på resort[/b]et Callisto. Så da satser vi på å slippe å bo midt i den mest intense festingen, og heller gå å suse der på kveldene Skal ta å sjekke ut Nissi beach også! den ligger ikke langt unna der vi skal bo, så det er faktisk mulig å ga dit :D har sett på bilder på nett og den ser jo helt fantastisk ut. Tusen takk for tipset!! =) Siden vi da har bestemt oss for Agia Napa er det bare til å komme med flere tips om steder, resturanter +++ det var jo AKKURATT på det hotellet xen min og jeg var! og det var dette hotellet jeg hadde tenkt å anbefale deg ( jeg husket bare ikke hva hoellet vårt het), for det er så perfekt avstand til alt! kjempekjeeempefin strand 10 meter unna og kort vei til barer, restauranter og det fine stormarkedet med absolutt alt, som jeg fant ufattelig spennende Endret 11. april 2012 av NozMonster
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå