Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 13 år å skal ha sommerjobb til sommeren. Men jeg lurer på hvor man tjener best?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra at du vil ha deg sommerjobb! :) Det er litt synd å fortelle deg det, men jeg tror ikke 13-åringer får så mange sommerjobber hvor man tjener veldig godt. Men du kan prøve å gå med avisa eller kanskje det er noen naboer/venner som trenger hjelp til plenklipping, maling osv. Jeg vet ikke om noen steder man kan få seg jobb før man er 16. :(

Skrevet

Så bra at du vil ha deg sommerjobb! :) Det er litt synd å fortelle deg det, men jeg tror ikke 13-åringer får så mange sommerjobber hvor man tjener veldig godt. Men du kan prøve å gå med avisa eller kanskje det er noen naboer/venner som trenger hjelp til plenklipping, maling osv. Jeg vet ikke om noen steder man kan få seg jobb før man er 16. :(

Det er rart siden jeg har sett mange 13 åringer jobbet på rema 1000

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke du skal tenke på hvor du tjener mest.

Jeg tror heller du skal være mer enn fornøyd dersom du klarer å få deg sommerjobb. Det er utrolig vanskelig for de under 18 år.

• Liker 4
Gjest IngvildSF
Skrevet

Du kan jo høre om du kan være ekstrahjelp et sted, som ikke nødvendigvis sitter i kassa (der er det 16-årsgrense), men vasker, rydder og ordner. Tror du skal være fornøyd hvis du finner en jobb.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo høre om du kan være ekstrahjelp et sted, som ikke nødvendigvis sitter i kassa (der er det 16-årsgrense), men vasker, rydder og ordner. Tror du skal være fornøyd hvis du finner en jobb.

Du må være 18 år dersom du skal sitte i kassa og stedet selger røyk og/eller alkohol.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du må være 18 år dersom du skal sitte i kassa og stedet selger røyk og/eller alkohol.

Nei. Bare dersom du ALENE skal selge tobakk eller alkohol. Så lenge du har noen annen som godkjenner salget så er det ikke noe problem.

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Bare dersom du ALENE skal selge tobakk eller alkohol. Så lenge du har noen annen som godkjenner salget så er det ikke noe problem.

Noen annen som er myndig altså.

AnonymBruker
Skrevet

Ingen 13 åringer får jobb hos Rema1000. 16 er nederste grense og selv da er det vanskelig fordi man prøver nå og gå over til at alle har opplæring i kassa og da må man være over 18 pga alkohol og tobakk salg.

(dette gjelder forøvrig hele landet, samt at jeg vet at rimi og ica også innfører det samme).

Hilsen rema1000 ansatt

AnonymBruker
Skrevet

Dette er fullstendig sprøyt og helt feil.

AnonymBruker
Skrevet

For øvrig, du tjener mest på kjøp og salg av aksjer.

Gjest IngvildSF
Skrevet

Dette er fullstendig sprøyt og helt feil.

Det stemmer som AB 20:05 sier. Kjenner en som har jobbet lenge på bensinstasjon (salg av tobakk) og begynte der som 16-åring. Han kunne ikke ha kassa alene før han ble 18 år ;) Kan ikke skjønne hvorfor det skal være annerledes på matbutikk.

• Liker 1
Skrevet

Er det ikke Aftenposten som har 13-årsgrense som avisbud? Eller Dagbladet, med løssalg i helgene? Om inget annet er det jo litt ekstra penger ihvertfall:) Sjekk det opp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...