Gå til innhold

Kontantstøtte

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en sønn som fyller 1 år i slutten av mai. Permisjonen utløper ved slutten av juni (vi brukte ferie til å forlenge den i 2011). Barnehagestart er midten av august, vi bruker ferie og ulønnet perm de 6 ukene vi ikke har perm.

Men har vi da rett på kontantstøtte for juli/delvis august? Eller får man ikke det når man har fått innvilget barnehageplass?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har krav på kontantstøtte fra måneden etter at barnet er blitt 1 år!

Min ble 1 år i mai i fjord, og vi fikk kontantstøtte for juni, juli og august.

Jeg trodde ikke vi skulle få for august siden han startet i bhg tidlig i august og det oppga vi i søknaden, men absolutt gode penger å få:)

AnonymBruker
Skrevet

Du har krav på kontantstøtte fra måneden etter at gutten fyller ett, altså juni. Du har ikke barnehageplass i juni og juli, ergo så skal du ha kontantstøtte for de to månedene. :)

AnonymBruker
Skrevet

Du har krav på kontantstøtte fra måneden etter at barnet er blitt 1 år!

Min ble 1 år i mai i fjord, og vi fikk kontantstøtte for juni, juli og august.

Jeg trodde ikke vi skulle få for august siden han startet i bhg tidlig i august og det oppga vi i søknaden, men absolutt gode penger å få:)

Men, får vi for juni også da - selv om vi fortsatt får utbetalt permisjonspenger?? For et sprøtt system i såfall...

AnonymBruker
Skrevet

Men, får vi for juni også da - selv om vi fortsatt får utbetalt permisjonspenger?? For et sprøtt system i såfall...

Ja det får du! Kravet for å få kontantstøtte er at barnet ikke har Bhg plass, og det har det jo ikke. Spiller ingen rolle om du jobber eller har perm/ferie:)

Gjest pysepusen
Skrevet

Dere får for juni, juli og august! Bare oppgi i søknaden når han begynner i barnehagen så slutter utbetalingene automatisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...