Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg superfrustrert og trenger noen gode råd.

Min 2 år gamle datter har nesten sluttet å spise i løpet av påsken.

Vanligvis har hun spist minst 1 brødskive til frokst/lunch og gjerne mer. hun har pleid å spise en del middag og en hel yoghurt til kvelds.

Den siste uken nå har vi Max fått i henne 1/4 brødskive og 1/2 banan + noen druer om dagen.

Vi har til og med sunket så dypt at vi har tilbudt brødskiver med sjokoladepålegg, men selv ikke det vil hun ha.

Pølser er favoritten hennes, og hun pleier å spise 2 stk. Når vi prøvde det i går spiste hun 0,5....

Hva gjør jeg egentlig???

Hun har absolutt ingen symptomer på sykdom eller smerter.

Heldigvis er hun flink til å drikke.

Noen gode råd?? Eller er dette bare en periode vi må igjennom??

Hun er liten av vekst i utganspunktet så det er liksom ikke stort å ta av.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapp helt av. Det er helt normalt at de har perioder hvor de nesten ikke spiser. Bare pass på at hun drikker nok, og fortsett å tilby ulik mat (men ikke søtsaker bare for at hun skal spise).

Jeg vet hvor frustrerende det er. Min 1 åring var nylig igjennom en slik periode, eneste vi fikk i han var melk omtrent. Han hadde manglende matlyst i 3 uker, hang igjen etter gjennomgått forkjølelse og omgangssyke.

Man får jo litt vondt når man ser hvor tynne de fort blir. Men det går over. Nå er han god og rund igjen og spiser som en hest.

Et tips kan være å kjøpe juniormelk fra Nestle. Den er tilsatt vitaminer bl.a jern. Vi gav det til min da han ikke ville ha noe, da er det i det minste ikke noen fare for vitaminmangler, de er jo f.eks ekstra utsatt for jernmangel disse små.

Lykke til :)

Skrevet

Det er akkurat det samme her, og det kommer i perioder. Gjerne når hun har fått den samme maten over lengre tid, hun blir rett og slett lei. Jeg vet ikke hva du har prøvd da, men jeg kan nevne de tingene som fungerer her i huset ihvertfall :)

- Ostesmørbrød med skinke, ost og ketchup, delt opp i fristende biter

- omelett

- pai

- tallerken med kokt egg, skinkestrimler, osteskiver, paprikabiter, agurkbiter og mais

- fruktskål med melon, appelsin, eple, pære, druer

- polarbrød med smør, salat, skinke og ost

- knekkebrød som alternativ til brød

Masse lykke til, jeg vet hvor frustrerende det er!

AnonymBruker
Skrevet

TS

Tusen takk for gode tips, skal teste ut noe av dette å se om det frister henne:)

Gjest Annaires
Skrevet

Helt normalt,

Her har frøkna spist lite det siste halvåret.

Hun er sunn og frisk, så hverken maser på henne eller tilrettelegger. Har ingen lyst å gjøre oss selv den bjørnetjenesten ved å lage to middager, eller kun "barnemiddag".

Ikke lag noen stor sak ut av det er mitt råd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...