AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #1 Skrevet 9. april 2012 en bestemor i familien er litt for ærlig. kommer med bemerkninger til (voksne) barnebarn at de er blitt tykke osv. folk blir jo såra. hvordan takle sånt? bestemoren er helt frisk i hodet, bare altfor ærlig. er det kanskje ment som en kompliment at man er blitt rund?
AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #2 Skrevet 9. april 2012 Sånn har alltid oldemoren min holdt på også. Vi bryr oss ikke om det, det er hun som er rar... Prøv å ikke bry deg! Hvis ikke får du si til henne at du ikke liker når hun sier det - eller få noen andre til å si det for deg.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #3 Skrevet 9. april 2012 bestemoren min er nok litt værre hun sier jeg er feit(noe jeg ikke er),sier hele tiden jeg skal gi deg slanketips osv. jeg har sagt flere ganger jeg ikke ønsker tips eller bemerkninger..har prøvd å svelge kommentarene ...men de bare fortsetter. endt med at jeg rett og slett ble skikkelig forbanna og skrek til hun at slik kan ikke voksne folk oppføre seg! skjelte henne totalt ut .hun ble skrekkelig fornærma men etter flere år med slik oppførsel ble jeg mektig lei..ikke hørt noe siden da.ikke den beste måten å løse det på men det var det som skjedde.
Gjest Survival Skrevet 9. april 2012 #4 Skrevet 9. april 2012 Hva så? Det er bedre at hun er ærlig enn at hun lyver. Det er en bagatell. Er du rund så er du rund, og da er det bedre å høre det fra bestemor enn fra noen andre
Bernardette Skrevet 9. april 2012 #5 Skrevet 9. april 2012 Du sier det selv, hun er ærlig. Mao. vet du at det er sant det hun sier, du har blitt rund. Er det verre at én person sier det alle ser og vet, enn at alle bare tenker det men ikke sier det høyt? Hva med å gjøre noe med problemet (som altså ikke er din bestemor, men snarere din vekt)? ------------ Til info: Jeg bryr meg ikke om min egen eller andres kroppsfasong og vekt, og personlig mener jeg dermed ikke at du bør slanke deg fordi du nå er rund.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #6 Skrevet 9. april 2012 bestemoren min er nok litt værre hun sier jeg er feit(noe jeg ikke er),sier hele tiden jeg skal gi deg slanketips osv. jeg har sagt flere ganger jeg ikke ønsker tips eller bemerkninger..har prøvd å svelge kommentarene ...men de bare fortsetter. endt med at jeg rett og slett ble skikkelig forbanna og skrek til hun at slik kan ikke voksne folk oppføre seg! skjelte henne totalt ut .hun ble skrekkelig fornærma men etter flere år med slik oppførsel ble jeg mektig lei..ikke hørt noe siden da.ikke den beste måten å løse det på men det var det som skjedde.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #7 Skrevet 9. april 2012 ja jeg prøver å slanke meg. men syns det er veldig frekt og unødvendig å være taktløs ærlig. sånt sier man bare ikke....
AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #8 Skrevet 9. april 2012 ja jeg prøver å slanke meg. men syns det er veldig frekt og unødvendig å være taktløs ærlig. sånt sier man bare ikke.... synes jeg og..så da si til henne at jeg vil ikke bli snakket til på den måten! vis du ikke sier noe..så er det greit. stillhet er samtykke
ElectricScum Skrevet 9. april 2012 #9 Skrevet 9. april 2012 bestemoren min er nok litt værre hun sier jeg er feit(noe jeg ikke er),sier hele tiden jeg skal gi deg slanketips osv. jeg har sagt flere ganger jeg ikke ønsker tips eller bemerkninger..har prøvd å svelge kommentarene ...men de bare fortsetter. endt med at jeg rett og slett ble skikkelig forbanna og skrek til hun at slik kan ikke voksne folk oppføre seg! skjelte henne totalt ut .hun ble skrekkelig fornærma men etter flere år med slik oppførsel ble jeg mektig lei..ikke hørt noe siden da.ikke den beste måten å løse det på men det var det som skjedde. Til pass for den gamle sugga. Det er åpenbart ikke av nestekjærlighet og omtanke for deg at hun ser det nødvendig å terpe på dette. Ser andre i tråden her gjør et poeng av at "hun bare sier hva alle tenker". Ja, for en herlig verden vi skal leve i da om vi skal tyte ut av oss en hver ting som faller oss i hu om andre. Finnes nok av folk jeg synes er grelle å se på, men man har da såpass empati og antenner nok til å vite at det kommer lite godt ut av slik misforstått "ærlighet". Ser null poeng i å lufte den slags tanker. Om du ønsker slanketips og du ber om tips, kan hun få komme til orde, om ikke kan hun kneppe igjen giftkjeften sin.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #10 Skrevet 9. april 2012 Er du rund? I såfall ønsker du heller at hun lyver? Merkelig..
Hoppetaujenta Skrevet 9. april 2012 #11 Skrevet 9. april 2012 Hvis det oppleves som negativt, ts, får du begynne å bli helt ærlig du også da. Si noe om hvor rynkete og gammal hun har blitt i det siste? Det skulle stoppe gebisset for en stund, tenker jeg.
Gjest Solsmil Skrevet 9. april 2012 #12 Skrevet 9. april 2012 Er du rund? I såfall ønsker du heller at hun lyver? Merkelig.. Hun må jo ikke si noe? Må bestemødre absolutt kommentere kroppen til voksne barnebarn? Merkelig...
Okapi Skrevet 9. april 2012 #13 Skrevet 9. april 2012 Gamle folk er generelt ganske taktløse. Man må nesten bare finne seg i det om man vil omgås dem.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #14 Skrevet 9. april 2012 Er du rund? I såfall ønsker du heller at hun lyver? Merkelig.. må man kommentere andres utseende når man ikke blir spurt direkte "hvordan syns du jeg ser ut?"?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå