Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, eg er ei jente på 18 som ønske å ta billån på ca 50 000. Eg har ingen betalingsanmerkninger og mine foreldre kan stå som kausjonistar (dei har normal lønn). Eg får stipend/lån fra lånekassen på ca 9000 i mnd og har alltid pengar til overs. Bruka ca 6500/7000 på leilighet og mat. og har spart en egenkapital på 10 000. Kor mykje må eg i telleg ha, til bilen? Skjønner meg ikje på alle forsikringstypane osv. Kor e det lurt å lån og kordan forsikringsselskap? Bør eg ha delkasko eller kasko? Er veldig flink med å betale og har ingen andre lån bortsett fra studielån (Går første året psykologi). Blir sikkert å kjøpe ein golf (2002 modell).

Sett pris på alle svar

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville latt være å ta opp lån og heller ventet litt med bilen. Det er ikke akkurat et lønnsomt lån og du er veldig ung.

Gjest Swipper
Skrevet

Det blir jo forsikring, bensin, årsavgift og evt. verkstedutgifter.

AnonymBruker
Skrevet

Hm, tror ikke stipend og lån er midler til å betjene et billån. Selv om dine foreldre er kausjonister, og millionærer, hjelper ikke det om du ikke har SIKKER inntekt å vise til. Altså, fra jobb.

Skrevet (endret)

Glemte å nemn at eg får deltidsjobb i helgene i omsorgssektoren, så får meir inntekt. Begynn om ca 1 måned

Endret av snuppsia
Gjest Swipper
Skrevet

Men hvor lurt det er med lån i forhold til din inntekt osv er det kun du som vet.

AnonymBruker
Skrevet

Som 18åring får du SJELDEN gusntig forsikring på bil. Jeg var 24 når jeg kjøpte meg bil, og jeg får 20% bonus, samt at "ungdomstillegget" forsvinner. Jeg er eldre, og dermed får jeg billigere forsikring mange steder enn de som er under 23. Jeg betaler rundt 700kr i måneden i forsikring for en bil som er 97modell. Da har jeg ansvarsforsikring, selvsagt, og delkasko i tilfelle steinsprut skal ta vindusruta, for det kan bli dyrt for helt egen lommebok.

En nyere og finere og dyrere bil, bør en ha fullkasko, men skal du som 18åring betale forsikringene selv, kan det fort komme opp i mange tusen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...