AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #1 Del Skrevet 9. april 2012 Hva er et ad hoc-argument? Mange snakker om dette, samt standardargumenter. Skjønner ikke forskjellen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 9. april 2012 #2 Del Skrevet 9. april 2012 Et ad hoc-argument er et argument som ikke er godt, det kan til og med stride mot dine tidligere argumenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #3 Del Skrevet 9. april 2012 Et ad hoc-argument er et argument som du mer eller mindre tar ut av luften for å understøtte dine egne resonnement. Dvs ikke noe du kanskje egentlig mener og står for, men som passer bra der og da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 9. april 2012 #4 Del Skrevet 9. april 2012 Et ad hoc-argument er et argument som ikke er godt, det kan til og med stride mot dine tidligere argumenter. Jeg trodde ad hoc var når du brukte et godt argument jeg, som egentlig ikke kan brukes om det du snakker om. Eller hvis man finner på et argument i en spesifikk situasjon uten å se hele bildet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 9. april 2012 #5 Del Skrevet 9. april 2012 Da ble jeg usikker også gitt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heart Skrevet 9. april 2012 #6 Del Skrevet 9. april 2012 (endret) Et Ad Hoc-argument er et (mot)argument du finner på der og da, for å imøtegå en innsigelse til en påstand eller et annet argument du har kommet med. Eksempel: Påstand: "Nei, fiskegryte vil jeg ikke smake engang. Jeg kan ikke fordra fisk!" Motargument: "Men du spiser jo makrell i tomat." Ad Hoc-argument: "Den er hermetisert, så det blir noe helt annet." Klassisk eksempel: No true Scotsman-argumentet. Endret 9. april 2012 av Heart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #7 Del Skrevet 9. april 2012 Her er et stjerneeksempel på en politiker som bruker ad hoc: http://www.youtube.com/watch?v=KdMLLCXLbbc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #8 Del Skrevet 10. april 2012 TS: Men hva er standard argumenter da? Skjønner fortsatt ikke dette jeg Skal bruke begge argument-typene som svar til en etisk problemstilling . Feks om en far bør ta livet av sine barn, isteden for å se de sulte til døde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 10. april 2012 #9 Del Skrevet 10. april 2012 TS: Men hva er standard argumenter da? Skjønner fortsatt ikke dette jeg Skal bruke begge argument-typene som svar til en etisk problemstilling . Feks om en far bør ta livet av sine barn, isteden for å se de sulte til døde. Hvilket fag er dette? Og ikke minst har du ikke en lærebok der begreper er forklart? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2012 #10 Del Skrevet 10. april 2012 Det er etikk. Nei, vi har faktisk ingen lærebøker i dette faget. Her står læreren for all kunnskap vi får i tilegg til utskrifter av artikler. Han har dessverre ikke nevnt dette med argumentasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå