Gå til innhold

Si til en 10-åring at hun er tykk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Tittelen sier mye.

Hva gjør man hvis en søster på lit over 20 kaller den andre lillesøsteren på 10 år for tykk? :tristbla:

Denne 10-åringen er ikke tykk, bare litt fyldig og ifølge helesesøsteren så er hun normalvektig, men hun er jo vekstafasen (?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sparker hun på 20 hardt i huet?

• Liker 6
Skrevet

Jeg ville ha snakket alvorlig med storesøsteren,hun vet godt at slike ord kan såre et barn. Hun burde vite bedre enn å hakke på lillesøsteren når hun er litt ovr 20.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

TS her

Om det bare så lett!

Det er ikke sånn at søstrene har et dårlig forhold, men iblant hender det det kommer slike kommentarer.. Eller en en slags oppmuntring til å spise sunt... Men 10-åringen er jo ikke tykk i mine øyne, men som sagt bare LITT fyldig

AnonymBruker
Skrevet

Da snakker man med den VOKSNE søsteren og får henne til å si at hun ikke mente det. At hun sa det på tull, og at lillesøster egentlig er søt og perfekt.

Også passer du på å snakke ordentlig med denne storesøsteren på forhånd så hun ikke driter seg ut og gjør saken verre?

Si meg, hvordan er hodet på denne voksne personen som får seg til å si noe sånt?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha snakket alvorlig med storesøsteren,hun vet godt at slike ord kan såre et barn. Hun burde vite bedre enn å hakke på lillesøsteren når hun er litt ovr 20.

TS her

Vi er ikke så veldig på talefot nå, men jeg skal det. Men det må nevns igjen at disse søstrene har et veldig godt forhold.

Skrevet

TS her

Om det bare så lett!

Det er ikke sånn at søstrene har et dårlig forhold, men iblant hender det det kommer slike kommentarer.. Eller en en slags oppmuntring til å spise sunt... Men 10-åringen er jo ikke tykk i mine øyne, men som sagt bare LITT fyldig

Da snakker du med henne og ber henne om å holde opp! Hun er voksen og bør forstå det!

• Liker 1
Skrevet

TS her

Vi er ikke så veldig på talefot nå, men jeg skal det. Men det må nevns igjen at disse søstrene har et veldig godt forhold.

Da bør det ikke være noe problem for henne å si unnskyld heller? Kan du ikke få noen andre til å snakke med henne hvis du ikke gjør det?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da snakker man med den VOKSNE søsteren og får henne til å si at hun ikke mente det. At hun sa det på tull, og at lillesøster egentlig er søt og perfekt.

Også passer du på å snakke ordentlig med denne storesøsteren på forhånd så hun ikke driter seg ut og gjør saken verre?

Si meg, hvordan er hodet på denne voksne personen som får seg til å si noe sånt?

Denne litt over 20-åringen har jobbet i helsevesenet, og er en flink arbeider, men noen ganger hender at slike kommentarer detter ut av henne. De har dessuten et godt forhold til hverandre, mange ganger dra hun ut med denne lillesøsteren og den andre lillesøsteren.

AnonymBruker
Skrevet

Denne litt over 20-åringen har jobbet i helsevesenet, og er en flink arbeider, men noen ganger hender at slike kommentarer detter ut av henne. De har dessuten et godt forhold til hverandre, mange ganger dra hun ut med denne lillesøsteren og den andre lillesøsteren.

Slike ting "detter" ikke ut av en. Det er noe som blir bevisst sagt for å såre. Særlig når hun tydeligvis er flink til å jobbe med mennesker, da vet hun veldig godt hva hun gjør når hun sier noe slikt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

i en alder av 20 burde man vite hvordan man skal oppføre seg!

snakk med henne det er ikke akseptabelt å holde på sånn!

det kan gi den 10 år gamle jenta starten på en spise forstyrrelse for å si det sånn.jeg har en bestemor som holdt på slik i flere år.jeg har slitt med spise forstyrrelser lenge etter på det..(nå sier jeg ikke at det er det som kommer til å skje,men det kan være en trigger.)

• Liker 2
Skrevet

Slike ting "detter" ikke ut av en. Det er noe som blir bevisst sagt for å såre. Særlig når hun tydeligvis er flink til å jobbe med mennesker, da vet hun veldig godt hva hun gjør når hun sier noe slikt.

My thoughts exactly!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her

Tusen takk for hjelpen alle sammen. Da går jeg og snakker med henne.

AB over, jeg føler med deg. Håper det aller beste for deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...