Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan klarer dere det? Får dere isåfall spart noe?

Har dere barn?

Hva er ca utgiftene deres for en måned?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Klarer meg fint, og får som oftest spart 6-7000 i måneden.

Ingen barn.

Utgifter på rundt 20000 i måneden.

AnonymBruker
Skrevet

Klarer meg fint, og får som oftest spart 6-7000 i måneden.

Ingen barn.

Utgifter på rundt 20000 i måneden.

Da har du nok mye lønn da:)

TS

AnonymBruker
Skrevet

Da har du nok mye lønn da:)

TS

Tja, 28-29000 utbetalt hver måned. Ikke rasende mye, men greit nok. Man tilpasser jo utgiftene etter inntekten.

AnonymBruker
Skrevet

Klarer oss fint. Vi har to barn. Vi sparer ikke noe særlig utover bonus og det som blir til overs av feriepenger etter sommeren. Akkurat nå er ikke sparing så viktig, det tar vi senere når vi har to lønninger. Vi har en grei buffer så vi lider ingen nød. Har ikke 100% oversikt over månedens faste utgifter siden vi har såpass romslig økonomi at vi ikke har noe budsjett som vi følger. Betaler 9500 kr i mnd på boliglånet for og ellers har vi helt vanlige faste utgifter i form av forsikringer, telefon, TV, internett, en bil, strøm, kommunale avgifter o.l.

Skrevet

Ofte klarer man det hvis man er tvunget til det. Selv har jeg forsørget min mann og meg selv alene i et helt år. Med 50%-stilling og studielån har jeg ca 19.000 kr pr mnd. Har til og med betalt på to husleier en periode, samt mat og alt annet man skal ha.

Jeg har pleid på denne lønnen å spare rundt 10.000 kr pr mnd, mest fordi jeg har vært veldig strikt på hva jeg bruker. Nå som jeg bor for meg selv og ikke forsørger min mann (han har endelig fått den støtten han har rett på) kan jeg nå spare mer enn 10.000 kr pr mnd.

Nå ligger mine utgifter, inkludert mat og andre ting, på ca 6500 kr, og da lever jeg relativt godt. Sparer resten. ;)

Har ingen barn.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja, 28-29000 utbetalt hver måned. Ikke rasende mye, men greit nok. Man tilpasser jo utgiftene etter inntekten.

Ehem.. Ikke MYE? Jeg har ca 12 000,- pr mnd, og av det kan jeg spare ca 2-3000 dersom jeg vil. Ingen barn. Lav husleie, strøm tlf.

AnonymBruker
Skrevet

Ehem.. Ikke MYE? Jeg har ca 12 000,- pr mnd, og av det kan jeg spare ca 2-3000 dersom jeg vil. Ingen barn. Lav husleie, strøm tlf.

Da er det nok du som tjener lite, og ikke jeg som tjener mye.

Til info så var en norsk gjennomsnittlig månedslønn 38.100 kroner brutto i 2011. Jeg er omtrent akkurat på snittet, da jeg har en god del lån og tilhørende fratrekk mot skatten.

Kilde: http://www.ssb.no/emner/06/05/lonnansatt/

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan klarer dere det? Får dere isåfall spart noe? Sparer minimum 5.000 pr mnd

Har dere barn? Nei

Hva er ca utgiftene deres for en måned? 14 000

Har utbetalt 24 100

AnonymBruker
Skrevet

Nå er dette i fortid, men jeg svarer likevel.

Hvordan klarer dere det? Nesten ikke.

Får dere isåfall spart noe? Nei, ikke i den perioden. Men vi klarte å ikke bruke noe av bufferen vår.

Har dere barn? Nei.

Hva er ca utgiftene deres for en måned? Faste utgifter på rundt 15000 (før dagligvare og uforutsette ting).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...