AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #1 Skrevet 9. april 2012 Har foreldre med tvillinger noe ekstra økonomiske rettigheter? Nå har jeg vondt i beinet, klarer ikke alltid å stå rett.Kan gjøre veldig vondt å gå noen ganger. Og mannen er selvfølgelig på jobb. Er det mulig å snakke med NAV om at de kan gi litt økonomisk støtte slik at jeg kan skaffe meg dagmamma for noen timer hver dag.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #3 Skrevet 9. april 2012 Kjenner ei som fikk sykemelding fra mammapermisjon, og mannen overtok permisjonen. Hvordan reglene rundt det er vet jeg ikke. Men litt vondt noen ganger bør man vel tåle?
liv Skrevet 9. april 2012 #4 Skrevet 9. april 2012 Om en ikke er i stand til å ta seg av barna (langvarig sykdom, gjelder ikke ved kortvarig sykdom som influensa og lignende) vil far ha rett til å ta over permisjon mens mor er sykemeldt med utvidet sykemelding. Det er ikke noe ekstra om en har tvillinger men en rettighet begge har. Kan du jobbe så kan jo far være hjemme og du arbeide, du har rett på ammefri.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå