Gå til innhold

Dansene...

Engel

Anbefalte innlegg

Så var det disse dansene da... Altså først bryllupsvalsen. Brudeparet danser alene hele valsen? Eller gjestene blir med etter hvert? Og nr 2, enda en vals hvor brudeparet danser sammen, eller er det da brud-svigerfar og brudgom -svigermor? Siden faren min er død utgår den dansen. :cry: Og så etter det, skal bruden danse med brudgommens forlovere og motsatt? Og når brudeparet danser, og gjestene blir med, skal da våre forlovere danse med hverandre? Eller med partneren? De skal vel kanskje danse med bordpartneren? eller? Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dans nummer en er brudevalsen.

Så skal bruden danse med sin far, brudgommen med sin mor og

herrene med sin borddame.

Neste dans ut er bruden med gommens far, gommen med brudens mor

og de andre med hvem de vil.

Så skal brudeparet danse med sin kjæres forlovere.

Her kan også de andre danse med hvem de vil.

Dere velger selv hvor lenge brudevalsen skal vare.

Du kan fex avtale å gi et tegn til din far når du vil at han skal komme og hente deg til deres dans, midt i brudevalsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt litt forvirret.. :-?

På linken til Junibrud04 står det at brudeparet danser en dans alene, og så en sammen med gjestene. Hmm... vi kan se hvor lang valsen er tror jeg... Og avtale med foreldre og forlovere.

Ellers får jeg som sagt ikke danset med faren min, noe som er kjempesårt for meg... :cry:

Resten burde ellers være greit. Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke vi kommer til å være så kjempe nøye med disse dansene! Vi tar brudevalsen og så kan jeg gjerne danse med pappa, men svigerfar har 5 venstre føtter, så jeg vil helst slippe det! Ikke er han noe glad i å danse heller! Men siden faren din er død, ville jeg kanskje bare tatt brudevalsen! Sånn at det ikke er altfor vondt for deg tenker jeg på.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...