Gå til innhold

Bakhjulstrekk på glatta

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Vurderer å kjøpe meg en ganske ny BMW 1 serie, 2008-2010 modell. Men jeg har aldri kjørt med bakhjulstrekk før. Er det helt greit å kjøre med? Kommer man seg frem eller setter man seg fort fast på vinteren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nyere biler har vel antispinn? Uansett, forhjulstrekk har sine fordeler på vinterføre ja, i det du kan alltids svinge på rattet for å få "kastet" bilen frem og tilbake i håp om å finne feste en eller annen plass.

Men jeg tror ikke det skal være noe stort problem så lenge du har gode vinterdekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri prøvd 1-serie selv, men med tanke på hvor bra moderne 5- og 7-serie oppfører seg på glatten vil jeg tro det ikke er spesielt mye verre enn en forhjulstrekker. Bare ikke gjør som den akk så nydelige blondinen jeg møtte i Kristiansand i fjor vinter, hun sto i bunnen av en bakke med en 116 og la kjettinger på fremhjulene. Høyst uvant å treffe noen som er kompetente til å legge på kjettinger, men ikke vet hvilke hjul bilen trekker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde en bmw 318, 92 modell. Var veldig nervøs da den første sneen meldte seg, men det var uten grunn :P Den var ingen problemer å kjøre med på vinteren, så vil tro en ny modell hvertfall ikke er noe problem. Har hørt de som har prøvd både bmw og mercedes si at det er lettere å få sleng med mercedes enn bmw. Stemte i hvertfall med min bil for jeg fikk ikke sleng selv om jeg prøvde :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer ikke til å ha noe problem med å få bilen frem på glatt føre, det er såpass avansert stabilitetskontroll og ground release på disse bilene idag at det er veldig enkelt. Tvert imot vil du i flere tilfeller kanskje oppleve at den er enklere å styre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter det de andre sier, om at du ikke burde ha noe spesielle problemer om vinteren.

Hadde kun kjørt forhjulsdrevne biler da jeg gikk over til min BMW 3-serie.

Merket ikke noe spesielt forskjell da jeg begynte å kjøre BMW'n.

Bare kjør rolig og med litt vett i hodet, så skal det gå fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nyere bakhjulstrekte biler er sjeldent noe problem. Jeg gjorde selv et forsøk en gang med en relativt ny Mercedes med antispinn og ESP på en stor tom plass, og jeg klarte aldri å få sleng på den. Nå var det riktignok ikke så veldig høy fart, men mer enn nok til at litt eldre bakhjulstrekkere uten ESP og antispinn ville snurret. Dessuten vil jo bakhjulstrekkere gi deg bedre fremkommelighet i bratte bakker enn forhjulstrekkere...

Endret av aluminium
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...