verene Skrevet 20. januar 2004 #1 Del Skrevet 20. januar 2004 Lurer på en ting.. Kan min kjære bruke sjakett når vielsen er kl. 13? Er dette veldig "feil", eller er det ikke så nøye idag? Flere her som har tidlig vielse og som vurderer sjakett? :-? Det er jo så stilig! :D En annen ting. Jeg er veldig i tvil om hvilken dresskode vi skal velge. Hva velger dere, og hvorfor? Kan man skrive "smoking/ mørk dress" selv om dette er to ulike koder? For på en måte vil jeg gjerne at folk skal være ordentlig pyntet, samtidig som jeg ikke vil legge press på at alle må leie/ kjøpe dyre festantrekk, liksom.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 20. januar 2004 #2 Del Skrevet 20. januar 2004 Vi har vielse kl.14 og min kjære skal ha sjakett! Jeg vet ikke helt hvor mye hensyn man tar lenger jeg til hva som er riktig eller ikke med tanke på når på døgnet man gifter seg..Jeg blåser hvertfall i det! Vi skal skrive mørk dress/smoking så får folk velge selv hva de vil ha..Vil jo gjerne at de skal pynte seg, men heller ikke at de skal bruke en formue på nye klær....! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
verene Skrevet 20. januar 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 20. januar 2004 Vi har vielse kl.14 og min kjære skal ha sjakett! Jeg vet ikke helt hvor mye hensyn man tar lenger jeg til hva som er riktig eller ikke med tanke på når på døgnet man gifter seg..Jeg blåser hvertfall i det! Vi skal skrive mørk dress/smoking så får folk velge selv hva de vil ha..Vil jo gjerne at de skal pynte seg' date=' men heller ikke at de skal bruke en formue på nye klær....![/quote'] Dette mener jeg også ja, godt det er flere som tenker på samme måte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 20. januar 2004 #4 Del Skrevet 20. januar 2004 I Engand er sjakett "morning suit" (takk til Junibrud for oppklaringen i forrige uke!). Så det kan han ha i et formiddagsbryllup! Min forlovede skal ha sjakett, og vi gifter oss klokken 15. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 20. januar 2004 #5 Del Skrevet 20. januar 2004 Sjakett er det riktige antrekket å bruke når man har vielse før klokken 17. Det er nemlig (hvis man skal være pirkete) ukorrekt å bruke smoking i en kirke før kl 17. Du kan godt skrive smoking / mørk dress som kode, men vær oppmerksom på at de fleste ser (feilaktig) på smokingen som mer pyntet enn sjakett, slik at noen da kan føle at de overgår brudgommen. Med smoking / mørk dress som kode står også damen fritt til å velge både kort og lang kjole, noe de fleste sikkert vil sette pris på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jea Skrevet 20. januar 2004 #6 Del Skrevet 20. januar 2004 vi skal ha vielse kl 13 og min kjære skal ha brokade dress,, Antrekk på innbydelsen er mørkdress/smoking Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 20. januar 2004 #7 Del Skrevet 20. januar 2004 vi skal ha vielse kl 13 og min kjære skal ha brokade dress,, Antrekk på vielsen er mørkdress/smoking Her også . . . bare at vi gifter oss kl 14.30! *begynner sånn yyyyyderst smått å få sommerfugler* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ida- Skrevet 20. januar 2004 #8 Del Skrevet 20. januar 2004 Vi gifter oss kl 1400 og vi har mørkdress/smoking i innbydelsen. Men hva brudgommen skal ha vet jeg ikke ennå det må lommeboka bestemme litt nærmere. Han har smoking så om vi har dårlig råd blir det gjennbruk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå