Gå til innhold

Hundre års ensomhet

Gjest Haugtussa

Anbefalte innlegg

Gjest Haugtussa

Har akkurat begynt på Hundre års ensomhet av Gabriel Garcia Marques (har lest 100 sider i dag), og synes den virker utrolig bra! Min fysikk-eksamen på tirsdag står virkelig i fare...

Lurer på om noen av dere andre har lest/leser den, og vil gjerne høre deres synspunkter!

Har også nylig lest Kjærlighet i koleraens tid av samme forfatter, en helt vanvittig god bok etter min mening.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Kjærlighet i koleraens tid var en fantastisk historie. Elsker bøker med fantasifulle historier, det beste som finnes. I 100 års ensomhet ble det derimot litt for mange personer og historier etterhvert, jeg gikk helt i surr. Men kjedelig ble det aldri:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Hundre års ensomhet er en fantastisk bok. Jeg har lest den flere ganger og får en helt stemning når jeg leser den. Det er mange personer med samme navn eller nesten samme navn så man må holde tungen rett i munnen.

Kjærlighet i koleraens tid er også veldig fin (har desverre lånt bort boken og husker ikke til hvem).

1212[ Dette Innlegg er endret av: gurimalla den 2002-05-28 13:56 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haugtussa

Sliter litt med navnene i Hundre års ensomhet ja, men det går bra hittil. Kan bare ikke se TV samtidig icon_smile.gif

Jeg får også en spesiell stemning når jeg leser (gjelder begge bøkene), føler at jeg kommer inn i en annen, lunere verden liksom. Er vanskelig å forklare!

En ting jeg lurer på: Var de virkelig så seksuelt frigjorte på den tiden som Marquez skriver? Synes det virker voldsomt av og til. Men fantasi er gøy, moret meg stort over han ene Arcadio-mannen i Hundre års ensomhet som hadde en enorm penis icon_smile.gif 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

"Hundre års ensomhet" har stått i bokhylla urørt i 5 år... Etter eksamen skal jeg gjøre alvor av det og lese den!

Klem, Lisa-Beth

icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haugtussa

Lisa-Beth:

Gjør det, den er knallbra! Tar pause for tiden jeg også, men regner med å lese den ut på noen dager når eksamen er ferdig!

Ops, stemmer, skulle gå å legge meg jeg ja. Håper ikke Skravla ser meg... icon_biggrin.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

Gjest Virvel

Jeg har store ambisjoner om å lese Cien años de soledad på spansk...må bare skaffe meg litt større ordforråd først! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...