Gå til innhold

Muligens barnehagedilema

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg sitter og venter i spenning på om gutten min får plass i barnehage eller ikke. Har hørt noe om at alle i 2011 i byen får plass, men har bare hørt det fra andre, ergo tar jeg det med klype salt.

Uansett..Jeg har fått avslap på studentbarnehagen, men han er på venteliste. Dersom jeg får plass i en barnehage nært her jeg bor, så er jo det fint, men jeg vil veldig gjerne ha han i studentbarnehagen. Kan man takke ja til en barnehage, også velge å slutte i den dersom man får plass på førstevalget senere?

Samme gjelder jo hvis vi får plass på en tilfeldig barnehage langt unna pga det er eneste mulighet. Kan vi da takke ja til en plass vi står på venteliste på når vi kommer inn der, eller "må" vi være så-så lenge i den første barnehagen?

Noen som skjønner va jeg mener? Dette ble rotete..

En annen ting..Hva gjør man i forhold til soving i barnehage, hvis ungen er avhengig av å trilles 5-10 min før han sovner? :klo: Kan da ikke tro de ansatte har tid til dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest pysepusen
Skrevet

En annen ting..Hva gjør man i forhold til soving i barnehage, hvis ungen er avhengig av å trilles 5-10 min før han sovner? :klo: Kan da ikke tro de ansatte har tid til dette?

Jeg kan dessverre ikke svare på det andre.

De ansatte bysser i hvert fall i min sønns barnehage. Vi gjorde det ikke hjemme, men i barnehagen skulle han visst bysses. Dette gjorde de :) Det var også noen de måtte gå med en god stund før de kunne sette vogna fra seg. Nå tror jeg de fleste bare kan legges i vogna også sovner de. Rart hva som skjer i barnehagen når vi foreldre ikke er der ;)

Skrevet

du kan takke ja til en plass og stå på venteliste på en annen.

Det er til alles fordel (også de barnehageansatte) at barnet sover som det skal, så jeg regner med de tar seg tid til å trille i 5-10 min hvis det er nødvendig.. Heller det enn et barn som sutrer og griner resten av ettermiddagen fordi det ikke har sovet ;)

Vi gjør i hvert fall det i min barnehage. Men vi ser også at mange barn er helt nødt til å trilles på hjemme, gjerne hele tiden mens de sover.. Og når de begynner i barnehagen triller vi de i 5-10 min de første 1-2 ukene og så sovner de av seg selv. En barnehage hverdag er ganske hard for de minste, og enkelte slukner nærmest ved matbordet...

Skrevet

I alle barnehagene jeg har hatt barn i, så har de trillet barna mine til se sovnet. Ikke bekymre deg for det.

Tror dessverre ikke du kan si ja til en barnehage, for så å si nei noen uker senere. Da nå du nok betale ut oppsigelsestiden.

Skrevet

Tusen takk for svar! :)

Godt å vite at de gjør det som er nødvendig for at han skal sove. Vet så klart ikke hvordan det der er når han skal i barnehage, kan jo hende han kan legges rett ut da, men..

Vi har ikke råd til å gamble vi da, så da må vi vel bare ta den barnehagen vi får... =)

Skrevet

hvis du får tilbud om barnehage B, kan du takke ja men si at du ønsker å stå på venteliste til barnehage A.

Om det blir ledig i barnehage A før barnet ditt begynner i barnehage B eller etter at det har begynt i barnehage B så får du vurdere hva du vil gjøre..

Jobber selv i barnehage og har om høsten noen barn innom en måned eller to før de kommer inn i sin "drømmebarnehage". De sier da opp plassen. (eller takker ja først for å så si nei før de skulle ha begynt) Hvis vi har venteliste og får fylt opp plassen, så tar vi ikke betalt ut oppsigelsestiden.. (men det er ikke sikkert det er likt overalt, så da må du evt. høre med styrer før du gjør noe overilt..)

AnonymBruker
Skrevet

Jenta mi begynte i barnehage i en annen kommune 1. oktober i fjor(fikk ikke plass før da, og det var fult i hjemkommunen vår).

1. desember fikk hun plass i hjemkommunen, så takket da ja slik jeg slapp å ta henne med på skolen 3 dager i uken siden det tar 45 minutt å kjøre 1 vei. Vi måtte betale på begge barnehagene i 3 måneder siden det var oppsigelsestiden....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...