Gå til innhold

Himmelseng anyone?


Suzy

Anbefalte innlegg

Skumma gjennom KK-bilaget om soverom i går kveld og ble selvfølgelig i fyr og flamme... Har lyst til å få soverommet vårt til å fungere bedre, innredningsmessig, enn i dag!

Min hemmelige drøm er himmelseng, men det kommer jeg ikke til å få råd til "på ordentlig" på en evighet - og senga vi har (som ligner ganske mye på DENNE) er vi fornøyd med...

Det jeg lurte på var om noen har prøvd å henge gardinskinner i taket og henge en himmel ned fra disse?

Burde jeg bruke gardinstenger, eller skinner?

Noen ideer???? :klø:

PS:

Soverommet er hvitt, ca 12 kvadratmeter, senga er 160 bred og det er to dobbelskap ved fotengen av senga (hvite,glatte) - jeg har mørkeblå lystette rullegardiner foran vinduene (2 stk) og det er et vindu bak hodegjerdet på senga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å bare skru fast to kroker i taket? En over hodeenden og en over benenden. Så kjøper du stoff som bare kan hektes på i stropper og som er så stort at det kan festes eller henges over hver sengestolpe! Enkelt og greit :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe slikt kanskje? Har sett det på Ikea og tror det ser bedre ut i virkeligheten enn det gjør her' date= men jeg vet ikke om det er stort nok til en dobbelseng.

Niks... Sånn har datter'n min hatt og det er bare bryderi! jeg vil ha en himmel, men ikke nødvendigvis masse myggnett som henger ned :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Hva med å feste fire kroker i taket? En ved hvert hjørne av sengen, og så drapere stoff derfra? Gjerne et stoff som ikke er så til forveksling likt myggnett :lol:

Eller: Fest en gardinstang over sengen, over midten av sengen. Og så en gardinstang helt bak ved taklisten. Så tar du stoff og fester i den stangen på midten, lar den falle pent - trer det bak den bakerste gardinstangen og så lar det henge ned bak hodegjerdet på sengen?

Ikke helt ordentlig himmelseng, men ganske tøft.

Nesten som dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp Mie - har tenkt litt på den løsningen...

Ikke godt å si hva som er lurt - som de fleste med nytt hus er jeg livredd for å lage hull i mitt perfekte tak som jeg kommer til å angre på (og som gubben vil kverke meg for å ha lagd... :ler: ) - derfor er jeg ute etter mange alternativer...

Tar med Mies tips til tenkeboksen... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...