Gå til innhold

tilbehør oksesteik

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Forslag om fint, godt, festpreget tilbehør til oksesteik?

Litt annet enn slikt man har på søndagsmmiddagen?

Tas imot med takk!

Og om du har forslag på dessert, kom med den også!

Ps forretten blir chillimarinert scampi m.m. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smørdampet asparges. Jeg vet ikke hvor "fint" det er, men det er godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosenkål surret lett i sammen med ørsmå baconbiter er også godt inntil. Og mandelpoteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Eg ville ikkje hatt oksesteik, men heilsteikt entrecôte eller ytrefilet viss det skal vere storfe. Pommes Anna er godt til, potetskiver lagt tett i tett med smelta smør og salt/peppar mellom, og skorne i kuber til slutt. Av grønsaker er det godt med ein ratatouille, eller asparges som nemnt over her. Viss dette er på sommaren kan ein smørdampe tynne gulrøtter, vårløk og kanskje strimlar av pastinakk, "primører".

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pommes Anna, som Alt Godt, nevner over her, eller Hasselback-poteter. Dampede aspargesbønner surret lett med bacon. Gulrot- eller søtpotetpure kanskje? Smørslynget sopp (en blanding av sjampinjong/aromasopp, kantarell og østerssopp f eks). Og en deilig, litt kraftig saus - min favoritt er portvinssaus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Eg ville ikkje hatt oksesteik, men heilsteikt entrecôte eller ytrefilet viss det skal vere storfe. Pommes Anna er godt til, potetskiver lagt tett i tett med smelta smør og salt/peppar mellom, og skorne i kuber til slutt. Av grønsaker er det godt med ein ratatouille, eller asparges som nemnt over her. Viss dette er på sommaren kan ein smørdampe tynne gulrøtter, vårløk og kanskje strimlar av pastinakk, "primører".

Flaks du ikke kommer i vårt bryllup da, så slepper du å bekymre deg over hvilket kjøtt som blir servert! ;)

Men tusen hjertlig takk for tips! :D Kjempekjekt! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...