AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #1 Del Skrevet 8. april 2012 Forslag om fint, godt, festpreget tilbehør til oksesteik? Litt annet enn slikt man har på søndagsmmiddagen? Tas imot med takk! Og om du har forslag på dessert, kom med den også! Ps forretten blir chillimarinert scampi m.m. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gundel Gaukeley Skrevet 8. april 2012 #2 Del Skrevet 8. april 2012 Smørdampet asparges. Jeg vet ikke hvor "fint" det er, men det er godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gundel Gaukeley Skrevet 8. april 2012 #3 Del Skrevet 8. april 2012 Rosenkål surret lett i sammen med ørsmå baconbiter er også godt inntil. Og mandelpoteter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gundel Gaukeley Skrevet 8. april 2012 #4 Del Skrevet 8. april 2012 Nå ble jeg sulten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 9. april 2012 #5 Del Skrevet 9. april 2012 Eg ville ikkje hatt oksesteik, men heilsteikt entrecôte eller ytrefilet viss det skal vere storfe. Pommes Anna er godt til, potetskiver lagt tett i tett med smelta smør og salt/peppar mellom, og skorne i kuber til slutt. Av grønsaker er det godt med ein ratatouille, eller asparges som nemnt over her. Viss dette er på sommaren kan ein smørdampe tynne gulrøtter, vårløk og kanskje strimlar av pastinakk, "primører". 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #6 Del Skrevet 9. april 2012 Pommes Anna, som Alt Godt, nevner over her, eller Hasselback-poteter. Dampede aspargesbønner surret lett med bacon. Gulrot- eller søtpotetpure kanskje? Smørslynget sopp (en blanding av sjampinjong/aromasopp, kantarell og østerssopp f eks). Og en deilig, litt kraftig saus - min favoritt er portvinssaus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #7 Del Skrevet 9. april 2012 Eg ville ikkje hatt oksesteik, men heilsteikt entrecôte eller ytrefilet viss det skal vere storfe. Pommes Anna er godt til, potetskiver lagt tett i tett med smelta smør og salt/peppar mellom, og skorne i kuber til slutt. Av grønsaker er det godt med ein ratatouille, eller asparges som nemnt over her. Viss dette er på sommaren kan ein smørdampe tynne gulrøtter, vårløk og kanskje strimlar av pastinakk, "primører". Flaks du ikke kommer i vårt bryllup da, så slepper du å bekymre deg over hvilket kjøtt som blir servert! Men tusen hjertlig takk for tips! :D Kjempekjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå