Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fyller 25 i løpet av året, føler meg jo litt voksen. I det siste har jeg fått så lyst til og studere juss, men tenker at da er jeg jo ikke ferdig før jeg er 30. Er det for gammelt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri for gammel til å studere/ta utdanning. Kjør på. :tommelsmil:

• Liker 1
Skrevet

25 år er ikke for gammelt for å starte et slikt studium. Det kan være en fordel at du har mer livserfaring enn 19-åringene.

• Liker 2
Gjest Vodka
Skrevet

neei :) Det er mange som er eldre enn 25 på alle slags studier.

• Liker 1
Skrevet

30 er da helt normal alder for både påbegynnende og avsluttende studenter nå for tiden. Kjør på!

Gjest Survival
Skrevet

Man er ALDRI ALDRI for gammel til å studere. Juss er fantastisk spennende, og det er veldig mange godt modne mennesker som studerer det ;)

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar:) må nok tenke litt på det:)

Skrevet

Fyller 25 i løpet av året, føler meg jo litt voksen. I det siste har jeg fått så lyst til og studere juss, men tenker at da er jeg jo ikke ferdig før jeg er 30. Er det for gammelt?

Hah, nei.

En som gikk i klassen min på videregårende var 43, og 44 da han begynte på barnevernpedagogen.

Traff ham igjen ca 3 år etter han var ferdig. Hadde fått jobb der han ville og var fornøyd som bare faen han!

Hadde også 4 stykker mellom 30 og 40 i klassen på høyskolen, de var rett og slett en ressurs i klassen. Ikke fordi de gjorde mer enn andre, men fordi de var mer stabile og ofte ga både oppgaver og timer et dypere innhold - de hadde jo med seg både erfaringer, refleksjoner og en stødighet som du mna ha noen år på baken for å opparbeide seg.

Ta den, du - og bli fornøyd med å ha gjort noe du har lyst til :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte på medisinstudier i en alder av 27, fant ikke ut at det var lege jeg ville bli tidligere.. Halve kullet er under 21 og andre halve er over 24..

Min mor begynte på jusstudier i en alder av 25..

Det er ofte en god del eldre på studier med litt karakterkrav, da de over 24 får en del ekstra poeng, og dermed kommer greit inn..

Gjest mari kontrari
Skrevet

Syns absolutt ikke det er for sent. Kjenner til en som begynte på juss da hun var 24, og selv om hun i blant følte seg litt "gammel" i forhold til de yngste venninnegjengene, så fant hun andre som også hadde jobbet eller gått andre studier, og trivdes godt med det.

Tror ikke du kommer til å angre - og det er slett ikke sikkert det er et minus å ha litt livserfaring når du skal søke jobb etter endt utdannelse.

Skrevet

Veit om mora til en veninne som studerer juss. Hun er 55 år, aldri forsent! :takke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...