Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan hadde du som utleier reagert om den fremtidige leietakeren hadde angret og takket nei til leiligheten når dere ble enige på tlf og e-post at han/hun ville ha leiligheten? Dere har enda ikke inngått en skriftlig kontrakt. Det er over 4 måneder til leietaker skulle overta leiligheten.

Har grunnen til at leietaker angret seg noe å si for dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tenkt "pyttsann, jeg klarer å skaffe en ny leietager på 4 mnd". Der jeg bor er det i hvertfall utleiers marked!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sikkert blitt litt oppgitt der og da, men det hadde vært glemt innen kort tid.

• Liker 1
Skrevet

Så dere hadde ikke begynt å krangle på at dere hadde en skriftlig og muntlig avtale?

Skrevet

Har grunnen til at leietaker angret seg noe å si for dere?

Det kunne det muligens hatt.

Kan jeg spørre om hva som var grunnen?

Gjest Okusan
Skrevet

Jeg hadde ikke laget noe videre nummer ut av det, hvis vi hadde hatt fire måneder på oss til å skaffe en ny. Hvis leietakeren av en eller annen grunn ikke ønsker å flytte inn, så har ikke vi så mye å hente på en krangel om inngått avtale, så det ville jeg nok ha droppet.

Hadde han/hun kommet uka før og ikke villet flytte inn, hadde det kanskje stilt seg annerledes. Men fire måneder er jo et hav av tid- slik markedet er nå, i alle fall.

• Liker 1
Skrevet

Det kunne det muligens hatt.

Kan jeg spørre om hva som var grunnen?

Leietaker har funnet en bedre/billigere leilighet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde vært litt glad for å slippe å ha en sånn "useriøs" leietaker tror jeg. Men jeg hadde ikke tenkt på det i lang tid når det var s å lang tid på å skaffe ny leietaker.

__

Jeg har vært i den situasjonen en gang (som leietaker). Avtalte muntlig at jeg skulle ha leiligheten, men jeg hadde en rar magefølelse. Han ville bl a ikke ha depositumskonto, men penger rett inn på sin egen konto.. Så.. jeg har aldri hatt dårlig samvittighet over å bryte den muntlige avtalen. (Dette skjedde over to dager, så det var jo ikke noe avtale vi hadde hatt så lenge.)

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde synes det var greit at jeg hadde fått beskjed i så god tid at det er god tid til å finne ny leietaker. Jeg kunne jo ha kranglet på at avtale er avtale, osv, men leietaker kan da med loven i hånd finne noen til å ta over avtalen, og utleier må da ha saklig grunn for å nekte denne å leie istedet. Så sånn sett er det bedre å ha full kontroll selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...