Eplemos Skrevet 8. april 2012 #1 Skrevet 8. april 2012 Hvordan hadde du som utleier reagert om den fremtidige leietakeren hadde angret og takket nei til leiligheten når dere ble enige på tlf og e-post at han/hun ville ha leiligheten? Dere har enda ikke inngått en skriftlig kontrakt. Det er over 4 måneder til leietaker skulle overta leiligheten. Har grunnen til at leietaker angret seg noe å si for dere?
Surriball Skrevet 8. april 2012 #2 Skrevet 8. april 2012 Jeg hadde tenkt "pyttsann, jeg klarer å skaffe en ny leietager på 4 mnd". Der jeg bor er det i hvertfall utleiers marked! 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #3 Skrevet 8. april 2012 Jeg hadde sikkert blitt litt oppgitt der og da, men det hadde vært glemt innen kort tid. 1
Eplemos Skrevet 8. april 2012 Forfatter #4 Skrevet 8. april 2012 Så dere hadde ikke begynt å krangle på at dere hadde en skriftlig og muntlig avtale?
pantertante Skrevet 8. april 2012 #5 Skrevet 8. april 2012 Har grunnen til at leietaker angret seg noe å si for dere? Det kunne det muligens hatt. Kan jeg spørre om hva som var grunnen?
Gjest Okusan Skrevet 8. april 2012 #6 Skrevet 8. april 2012 Jeg hadde ikke laget noe videre nummer ut av det, hvis vi hadde hatt fire måneder på oss til å skaffe en ny. Hvis leietakeren av en eller annen grunn ikke ønsker å flytte inn, så har ikke vi så mye å hente på en krangel om inngått avtale, så det ville jeg nok ha droppet. Hadde han/hun kommet uka før og ikke villet flytte inn, hadde det kanskje stilt seg annerledes. Men fire måneder er jo et hav av tid- slik markedet er nå, i alle fall. 1
Eplemos Skrevet 8. april 2012 Forfatter #7 Skrevet 8. april 2012 Det kunne det muligens hatt. Kan jeg spørre om hva som var grunnen? Leietaker har funnet en bedre/billigere leilighet.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #8 Skrevet 8. april 2012 Jeg hadde vært litt glad for å slippe å ha en sånn "useriøs" leietaker tror jeg. Men jeg hadde ikke tenkt på det i lang tid når det var s å lang tid på å skaffe ny leietaker. __ Jeg har vært i den situasjonen en gang (som leietaker). Avtalte muntlig at jeg skulle ha leiligheten, men jeg hadde en rar magefølelse. Han ville bl a ikke ha depositumskonto, men penger rett inn på sin egen konto.. Så.. jeg har aldri hatt dårlig samvittighet over å bryte den muntlige avtalen. (Dette skjedde over to dager, så det var jo ikke noe avtale vi hadde hatt så lenge.) 1
flickan Skrevet 9. april 2012 #9 Skrevet 9. april 2012 Jeg hadde synes det var greit at jeg hadde fått beskjed i så god tid at det er god tid til å finne ny leietaker. Jeg kunne jo ha kranglet på at avtale er avtale, osv, men leietaker kan da med loven i hånd finne noen til å ta over avtalen, og utleier må da ha saklig grunn for å nekte denne å leie istedet. Så sånn sett er det bedre å ha full kontroll selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå