Gjest Gjest Skrevet 8. april 2012 #1 Skrevet 8. april 2012 inspirert av ett annet innlegg her. noen er 100% ufør og ansvar for barn,noen alene. hvordan er det mulig å ha ansvar for ett annet menneskets liv om man ikke er frisk nok til å gå i jobb? det skal vaskes,handles,lages mat,følge opp barn på skole og fritid. det er en hel jobb dette. vis man ikke er istand til å uføre en eneste arbeidsoppgave i norsk næringsliv hvordan i alverden kan en ha ansvar for ett barn? ja alle vet at det er mange som lurer seg til trygd og burde blitt sparket ut i arbeislivet. alle vet at det finnes jobber for dem som ikke klarer enn fultidstilling. hvorfor skal man kunne ha ansvar for barn vis man ikke er god til å smøre på en skive i en kantine foreksempel? 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #2 Skrevet 8. april 2012 Nå er noen uføre nettopp fordi de skal ha overskudd til å ta seg av barn hus og hjem. 19
Lammelåret Skrevet 8. april 2012 #3 Skrevet 8. april 2012 Noen klarer ikke å ta vare på barnet, mens andre klarer det når de får mye hjelp som avlastningshjem et par helger i måneden, hushjelp mm. Andre igjen klarer å ta seg av barna, men er for syke til å jobbe. Å bare jobbe kunne de kanskje klart, men det i tillegg til å ta vare på barnet kan bli for mye. Da vil jeg si at det er riktig prioritering å ta seg av barnet sitt. Hva mener du en som blir uføretrygdet skal gjøre da, dersom hun blir det etter hun får barn? 9
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2012 #4 Skrevet 8. april 2012 Nå er noen uføre nettopp fordi de skal ha overskudd til å ta seg av barn hus og hjem. er det ansvarlig å bli ufør når man har fått barn da? tenk på hvilkne signaler man gir barnet. ? vis man sliter med overskudd er ikke barn det lureste man skal ha ansvar for vel? latsabber tenker eg!!!og samfunsnyltere. barn trenger ansvarlige voksne ,ikke trøtte trygdede mødre uten ambisjoner! 6
AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #5 Skrevet 8. april 2012 jeg går på aap (blir kanskje ufør om ikke lenge). kroppen klarer ikke jobbe og ikkefaen om jeg hadde klart å ha barn, det er jo jo 24/7-jobb. grøsse. 6
Lammelåret Skrevet 8. april 2012 #6 Skrevet 8. april 2012 Ambisjonene forsvinner ikke fordi man blir syk, hvorfor tror du det? 8
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2012 #7 Skrevet 8. april 2012 jeg jobber 100 % og er alene med 3 barn. har ingen avlasting. ja det er tøft,men man må trå til for å klare seg ikke legge seg ned å forvente at samfunnet skal ta ansvar for en.barn er viktigste man har og dem skal føre verden videre. folk er lat syns eg. 1
Marsipan Skrevet 8. april 2012 #8 Skrevet 8. april 2012 er det ansvarlig å bli ufør når man har fått barn da? tenk på hvilkne signaler man gir barnet. ? vis man sliter med overskudd er ikke barn det lureste man skal ha ansvar for vel? latsabber tenker eg!!!og samfunsnyltere. barn trenger ansvarlige voksne ,ikke trøtte trygdede mødre uten ambisjoner! Jeg fikk en hjernesvulst etter at jeg hadde fått to barn. Er nå 50% ufør pga senvirkninger av sykdom og operasjon. Hva mener du jeg burde gjort? Adoptert vekk ungene?? 27
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2012 #9 Skrevet 8. april 2012 jeg går på aap (blir kanskje ufør om ikke lenge). kroppen klarer ikke jobbe og ikkefaen om jeg hadde klart å ha barn, det er jo jo 24/7-jobb. grøsse. da er det helt riktig avgjørelse at du ikke velger å få barn. men klarer du ingenting? det finnes tilrettelagte jobber i vårt samfunn. det har med livskvalitet å gjør å ha ett arbeid å gå til. kan du ikke vaske ditt eget hus eller smørre deg en skive? det er enkle oppgaver en kan utføre i samfunnet som å vere besøkende til endre eller hjelpe til i små doser. alle klarer noe! det er mange bedrifter for psykisk utviklingshemmede og for dem er dette alfa omega for deres nyttefølelse. ønsker ikke du å vere nyttig i samfunnet? hva ønsker du da?
Gjest pærecider Skrevet 8. april 2012 #10 Skrevet 8. april 2012 Er det bedre å bruke opp det lille man eventuelt har av krefter på jobb og være totalt tømt for krefter etter endt arbeidsdag, eller faktisk være i stand til å ta seg av barnet? Og folk som er alvorlig syke og som har barn har gjerne tilbud om avlastning. Og (gisp) noen fikk barn da de var friske men ble syke etter det. Tenke seg til!
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2012 #11 Skrevet 8. april 2012 Jeg fikk en hjernesvulst etter at jeg hadde fått to barn. Er nå 50% ufør pga senvirkninger av sykdom og operasjon. Hva mener du jeg burde gjort? Adoptert vekk ungene?? nei du er jo ikke helt ufør og du har krav på hjelp i en slik situasjon. men dem som er 100 % ufør bør ikke sette barn til verden.
Ryvre Skrevet 8. april 2012 #12 Skrevet 8. april 2012 er det ansvarlig å bli ufør når man har fått barn da? tenk på hvilkne signaler man gir barnet. ? vis man sliter med overskudd er ikke barn det lureste man skal ha ansvar for vel? latsabber tenker eg!!!og samfunsnyltere. barn trenger ansvarlige voksne ,ikke trøtte trygdede mødre uten ambisjoner! Ansvarlig å bli ufør? Det er jo ikke akkurat noe man velger. Jeg skal være enig i at dersom man er så syk at man blir ufør så blr man ikke akaffe seg barn, men ingen kan jo forutse fremtiden og når man allerede har barn så må man jo gjøre det beste ut av det om man blir ufør 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #13 Skrevet 8. april 2012 Kan man ikke jobbe fordi man er ufør så er det en selvfølge at man heller ikke er frisk nok til å sette barn til verden. De som derimot gjør det, er nok de som må komme seg ut i arbeid når det blir en endring i systemet, de er neppe syke nok til å ikke bidra i arbeidslivet 3
AnonymBruker Skrevet 8. april 2012 #14 Skrevet 8. april 2012 er det ansvarlig å bli ufør når man har fått barn da? tenk på hvilkne signaler man gir barnet. ? vis man sliter med overskudd er ikke barn det lureste man skal ha ansvar for vel? latsabber tenker eg!!!og samfunsnyltere. barn trenger ansvarlige voksne ,ikke trøtte trygdede mødre uten ambisjoner! Er nesten som om jeg ønsker at du skulle blitt ufør så kanskje du hadde skjønt litt mer en du gjør. 15
FruN Skrevet 8. april 2012 #15 Skrevet 8. april 2012 Å bli ufør er da vitterlig ikke noe man velger! Å bli gravid er ikke noe man alltid velger heller, og abort er ikke alltid et alternativ for alle. En ufør person er da virkelig ikke en mindreverdig person, og det provoserer meg grundig at du fremstiller det slik! (ja, det er slik jeg oppfatter det!) 13
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2012 #16 Skrevet 8. april 2012 Er nesten som om jeg ønsker at du skulle blitt ufør så kanskje du hadde skjønt litt mer en du gjør. ønsker du virkelig at andre skal bli syk? du er ett ondt menneske som snylter på min lønn. 2
Gjest HunterLady Skrevet 8. april 2012 #18 Skrevet 8. april 2012 Ts evner ikke å forstå andre.. GJESP. 8
Sweet77 Skrevet 8. april 2012 #19 Skrevet 8. april 2012 (endret) er det ansvarlig å bli ufør når man har fått barn da? tenk på hvilkne signaler man gir barnet. ? vis man sliter med overskudd er ikke barn det lureste man skal ha ansvar for vel? latsabber tenker eg!!!og samfunsnyltere. barn trenger ansvarlige voksne ,ikke trøtte trygdede mødre uten ambisjoner! Dagens innlegg... Endret 8. april 2012 av Flair 2
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2012 #20 Skrevet 8. april 2012 Wow. Er det tankeløse fjortiser som kjeder seg i påskeferien enkelte som skriver her? Kan ikke forestille meg at reflekterte voksne mennesker tenker sånn i hvertfall. Å bli ufør er ikke et valg. Jeg kjenner uføre som har barn, og de klarer det fint med litt hjelp. Den ene er enslig mor som har barnet annenhver uke. Hun får hjelp av personlige assistenter til å vaske hus, lage mat og stelle hage. På den måten har mor overskudd til å være mamma. Den andre har en partner som stiller opp. Ingen av disse barna lider noen nød. Tilrettelagt arbeidsliv. Jorda. Men hvem har sjekket antall tilrettelagte arbeidsplasser opp mot antall uføre? Tallet går ikke opp! Det ER lov å tenke før man spyr ut eder og galle som kan såre mange. 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå