Gå til innhold

Det smeller i huset

Anbefalte innlegg

Gjest Mildrid
Skrevet

Den siste uke (kanskje de siste ukene) har det smelt og knaket og braket masse i huset. Jeg er ganske sikker på at dette er nytt, og jeg synes det nesten blir mer og mer.

Huset er fra femtitallet, og vi sett ingen sprekker, tak som siger eller noen tegn til at det skal rase.

Det ble jo plutselig vinter her igjen, kan temperaturforandringer gi denne brakingen? Det er ikke masse snø på taket, det detter ned.

Kan det være farlig?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det braker i huset vårt også, når det fryser til skikkelig etter en mild periode. Og vi har nytt hus.

Skrevet

Det er vanlig i huset vi bor i, er slik noen ganger i året. Det kan ha sammenheng med temperaturforandringer eller forandringer i bakken huset står på.

Merker du at dører eller skuffer er blitt tregere å lukke?

Gjest Mildrid
Skrevet

Nei, alt er normalt bortsett fra bråket.

Gjest Survival
Skrevet

Det er veldig vanlig. Tre er jo et levende materiale som fins i veldig mange hus, og treverket kan lage lyd når det blir temperaturforandringer. Det trekker seg sammen, utvider seg, osv. Jeg vet ikke hvordan det er med været der du bor, men her i hvert fall har det vært ganske varmt den siste tiden noe som gjør at isen og snøen smelter. Dermed blir det litt lyd av det også, siden istapper faller ned, snøen faller ned fra taket, osv.

Gjest Mildrid
Skrevet

Vi hadde veldig bra vårvær og så ble det brått iskaldt og mye snø, nå er det varmere igjen og snøen smelter, så da er det sikkert bare forandringene i været. Håper jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...