Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For et års tid siden skulle jeg gjøre sparesveisen litt bedre med å hjemmefarge den. Fargen ble litt for mørk, så jeg valgte å avfarge og farge på nytt (hjemme :sjenert:) , og endte tilslutt med oransj hår, og nødhjelp hos frisøren... Dum? JA!!! :tristbla: Men gjort er gjort... Nå sitter jeg her med den lengden jeg vil ha, men med veldig slitte tupper, og en ettervekst (på 10-12 cm) som er et par nyanser lysere enn den egentlige fargen min. Håret mitt har bare opplevd butikk sjampo/balsam, og aldri vært borti en kur.

Jeg skal til frisøren på onsdag, men tenker at jeg kan spørre dere kloke damer her først: Hvis jeg tar en kur der og farger det tilnærma likt min farge (skal selvfølgelig også kjøpe sjampo/balsam og evt kur i salongen), kan det bli bra??. Eller er eneste alternativet mitt å klippe det, og begynne sparingen på nytt??

Vil ikke ikke bruke masse penger på kur og farging hvis det bare blir sånn halvveis, selv om jeg veldig gjerne kunne tenke meg lengden jeg har nå... :gjeiper:

Setter stor pris på tilbakemeldinger og råd!!! :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Gjest kittycat
Skrevet

skjønte ikke helt alternativene.. enten farge etterveksten eller klippe det bort? frisørprodukter er alltid bra, men tenk over hva du trenger. skal du ha produkter som gir fukt, beskytter fargen, bygger opp igjen håret eller hva? ;)

Skrevet

Du kan ikke redde det slitte håret nei, det kan bli litt bedre med kur og riktig shampo osv. Men det kan ikke bli helt bra. Jeg vil anbefale deg å farge det slik du vil, for så å klippe det noen cm, du trenger ikke ta alt men noe. Så bare fortsette å spare for så å klippe igjen om et halvt år. Så fortsetter du slikt til håret er blitt langt og sunt. Men hårkur og gode håprodukter ellers er veldig viktig for å bevare håret som ikke er slitt sunnest mulig. Det har funket utrolig bra for meg, hadde helt forferdelig slitt og ødelagt hår en periode. Nå er det langt og sunt.

Gjest Dagdrømmer
Skrevet

Det er vel bedre å ha kortere, men vellstelt hår enn langt og slitt hår?

Jeg gjorde det samme som deg, og da jeg endelig nådde lengden jeg ønsket på håret mitt var det så slitt og stygt av hjemmefarvinga at frisøren min sammenlignet det med den strie manen på hester :fnise: Da klippet jeg hele lengden av allikevel og investerte i litt bedre hårpleie. Angrer ikke på det selv om det var kjipt å bli korthåret, for nå vokser det ut mye fortere og ser mye penere ut!

• Liker 1
Skrevet

skjønte ikke helt alternativene.. enten farge etterveksten eller klippe det bort? frisørprodukter er alltid bra, men tenk over hva du trenger. skal du ha produkter som gir fukt, beskytter fargen, bygger opp igjen håret eller hva? ;)

Ser jo at jeg har ordlagt meg feil, da det faktisk er ettervekstfargen (altså min opprinnelige farge) jeg vil ha, ikke fargen i tuppene... :)

Gjest "gjest"
Skrevet

Du må ha proteinkur, det skal hjelpe på, sånn at du slipper å klippe for mye.

Skrevet

Du kan ikke redde det slitte håret nei, det kan bli litt bedre med kur og riktig shampo osv. Men det kan ikke bli helt bra. Jeg vil anbefale deg å farge det slik du vil, for så å klippe det noen cm, du trenger ikke ta alt men noe. Så bare fortsette å spare for så å klippe igjen om et halvt år. Så fortsetter du slikt til håret er blitt langt og sunt. Men hårkur og gode håprodukter ellers er veldig viktig for å bevare håret som ikke er slitt sunnest mulig. Det har funket utrolig bra for meg, hadde helt forferdelig slitt og ødelagt hår en periode. Nå er det langt og sunt.

Tusen takk!!! :) Jeg har så veldig lyst til å beholde lengden jeg har nå, men er lei av hår som aldri ser bra ut fordi det er så slitt... Å klippe av noen cm er helt klart et mye bedre alternativ enn å klippe av "alt"... :)

AnonymBruker
Skrevet

klipp og kjøp en god kur.så har du ikke like stort problem neste gang.

Skrevet

Redken Extreme shampoo og balsam og kanskje en leave in kur. Hjalp håret mitt da jeg ødela det med hjemmebleking.

• Liker 1
Skrevet

Det er vel bedre å ha kortere, men vellstelt hår enn langt og slitt hår?

Jeg gjorde det samme som deg, og da jeg endelig nådde lengden jeg ønsket på håret mitt var det så slitt og stygt av hjemmefarvinga at frisøren min sammenlignet det med den strie manen på hester :fnise: Da klippet jeg hele lengden av allikevel og investerte i litt bedre hårpleie. Angrer ikke på det selv om det var kjipt å bli korthåret, for nå vokser det ut mye fortere og ser mye penere ut!

Helt klart!!! Men så skulle jeg gjerne hatt i pose og sekk jeg da... :fnise:

Skrevet

Du må ha proteinkur, det skal hjelpe på, sånn at du slipper å klippe for mye.

klipp og kjøp en god kur.så har du ikke like stort problem neste gang.

Redken Extreme shampoo og balsam og kanskje en leave in kur. Hjalp håret mitt da jeg ødela det med hjemmebleking.

Tusen takk for svar!!! :) Nå øyner jeg et lite håp før frisørtimen til uka... :)

Gjest kittycat
Skrevet

bleket hår trenger proteiner. redken cat extreme skal visst være super og så joico sin. fåes billigere på blivakker.no enn i frisørsalonger. that goes for det meste. nettshopping er braa :)

husk at når du bruker proteinprodukter gjør det håret stivt, så du må følge opp med fuktighetsgivende produkter etterpå sånn at det ikke knekker :)

• Liker 1
Gjest Solstråla88
Skrevet

Da mitt hår ble ødelagt av bleking brukte jeg joico k-pak shampo, balsam og kur, i tilegg til et produkt som heter split ends, i tilegg brukte jeg kms moisterrepair kur, for og gi fukt. Det tok tid, men nå er det langt, glansfult og sunt. Bruker forstatt denne split end tingen, da mine tupper splitter seg fort, og denne funker veldig godt for meg, denne og også fra joico.

I ettertid har jeg også begynt med moroccan oil, som også gjør underverker for mine tupper:)

Prøv dette, anbefaler og handle på blush.no. De er rimelig og leverer raskt

Gjest "gjest"
Skrevet

Man trenger ikke å klippe, proteinkurer gjør susen.

AnonymBruker
Skrevet

Bruk kokosolje i håret, fukter og pleier håret innenfra.

Sjekk også ut Aphogee 2min. reconstructor og de andre produktene i serien dems.

Skrevet

Enig med hun som anbefalte Redken extreme-serien. Jeg hadde en ihjelbleket platinablond manke som truet med å si takk for seg før jeg investerte i kur og leave in produkter derfra (anti snap). Jeg ble flinkere til å stusse håret (ca hver 5-6 uke) men reddet lengden på håret.

Jeg vil anbefale deg å kjøre full pakke med kur og leave in nærmest daglig de første ukene, og så vil du antagelig merke endring :jepp:

Lykke til med manken!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...