momo Skrevet 19. januar 2004 #1 Skrevet 19. januar 2004 Lurer på hvor mye dere regner med å bruke på pynt av selskapslokalet. Jeg hadde vel ikke regnet dette som en stor utgiftspost, men for pynt av bordene er vi nå oppe i 4000 kr. Vi har invitert 60 gjester. Men det er vel kanskje ikke så mye. Aner ikke hva som er normalt jeg. Og hvor mye pynter dere selskapslokalene? :D :D
Tari Skrevet 19. januar 2004 #2 Skrevet 19. januar 2004 Vi skal ha det på hotell så vi betaler ikke for blomstene, men jeg tenkte kun å ha noen beskjedne oppsatser på hvert bord..Ikke for mye for da ser jo ikke folk hverandre Ellers skal jeg ha en telysholder ved hver kuvert med et rødt lys i (skal ha røde roser som pynt) og ellers skal alt være hvitt og sølv..(dvs hvit duk, hvite servietter, sølvfarget bestikk) også regner jeg med at bordkortene og sanghefter/meny bidrar til å pynte også.. Men kirken må vi jo pynte da, og der har jeg ikke peiling på hvor dyrt det blir.
Gjest Tex Skrevet 20. januar 2004 #3 Skrevet 20. januar 2004 Vi skal ha fest på et samfunnshus, så vi står for all pyntingen selv. Foreløpig har vi bare kjøpt duker og servietter, kom på tusen kroner. Og te lys holdere har jeg kjøpt på Ikea, tjueåtte stykker til 2,50 pr stk. Vi skal ha bare et sølvkandelaber på bordet og det skal stå foran brudeparet. Det er en som var min lillesøster sin, som jeg arvet. Da føler jeg at hun er litt med oss. Så jeg må kjøpe lys til den. Utover det skal vi ha eføyranker og bittesmå krukker med røde roser i., pluss bittelitt hemmelig småpynt til. Har ikke tenkt å pynte lokalene noe mer enn det tror jeg.
Jens Skrevet 20. januar 2004 #4 Skrevet 20. januar 2004 Hvite blomster og hvite kubbelys, men det betaler stedet vi har leid for. Kirken skal vi ikke pynte, så egentlig blir dette kr 0,-!! :D
-ida- Skrevet 20. januar 2004 #5 Skrevet 20. januar 2004 Det blir nok fort 4000.- har hittil bare kjøpt sevietter og det kom på 1500. Mangler blomster, pynt, duker osv.
Gjest Tabby Skrevet 20. januar 2004 #6 Skrevet 20. januar 2004 Vel jeg skal prøve å ikke bruke for mye på pynt men det skal nå bli litt allikevel. Som islykter på trappa til lokalet. Skal ikke pynte kirken, jeg synes den er så fin som den er, det var hun på menighetskontoret enig i også, og sa at det var veldig få som pyntet så mye i den kirken. Har litt lyst til å lage til noen boller med vann og ha i noen blomsterhoder og flytelys. Også seff duker og servietter da... Kanskje kommer jeg på noe annet når det nærmer seg men det får vi se på da.
Tari Skrevet 20. januar 2004 #7 Skrevet 20. januar 2004 Den kirken vi skal gifte oss i er en ny og moderne kirke med mye glass og naturstein. Kanskje man ikke trenger å pynte den så mye da? Bilde av kirkerommet kan sees her her og bilde utenfra her
Gjest MrsL Skrevet 20. januar 2004 #8 Skrevet 20. januar 2004 Regner med det vl gå ca 2.500,- på det. Da er det med blomster (hvite calla og rosa roser), telysholdere som bordkort med telys i (kjøpt på IKEA) og en spesiell vase (3 srk) til minicallaene (kjøpt på Nidaros Lysstøperi). Resten tar restauranten seg av
Arwen Skrevet 20. januar 2004 #9 Skrevet 20. januar 2004 Selskapslokalene pynter lokalene, det er inkludert i prisen. I kirken tror jeg ikke vi skal pynte. Den er så stor og flott at jeg føler at det blir feil med pynt faktisk.
Tari Skrevet 20. januar 2004 #10 Skrevet 20. januar 2004 Selskapslokalene pynter lokalene, det er inkludert i prisen. I kirken tror jeg ikke vi skal pynte. Den er så stor og flott at jeg føler at det blir feil med pynt faktisk. I hvilken kirke skal du gifte deg? Bare nysgjerrig...
Tari Skrevet 21. januar 2004 #12 Skrevet 21. januar 2004 Grorud kirke Å ja, har ikke sett den...Ellers har jeg sett ganske mange kirker i Oslo
Engel Skrevet 21. januar 2004 #13 Skrevet 21. januar 2004 Mortensrud kirke er skikkelig fin, Tari! Syns ikke den trenger å pyntes noe mer jeg. Vi buker ikke mye på pynt. Ca 300 kr på en lang løper som skal ligge midt etter bordet, og ellers masse kubbelys og noen blomster som skal ligge rett på bordet eller stå i lave vaser. Tror det maks kommer på 8-900 kr.
April Skrevet 21. januar 2004 #14 Skrevet 21. januar 2004 Vet ikke helt hvor mye det blir, men vi skal ha runde bord og på hvert brod skal det være en blomsteroppsats, kamera, lysbeholder(?!) med blanke, små steiner og kubbelys oppi. Blir sikkert pyntet litt med blomster rundt i lokale også. I kirken blir det to hjerter med samme blomstene som i buketten som skal henge på sengeteppe over alteret og så regner jeg med at det blir litt blomster i trappa! Alt i alt kommer det kanskje på 3-4000?! Mamma ordner med pynting og vi har ikke helt avklart hvordan alt skal være ennå..
Tari Skrevet 21. januar 2004 #15 Skrevet 21. januar 2004 Og te lys holdere har jeg kjøpt på Ikea, tjueåtte stykker til 2,50 pr stk. he he, er det de til 10 kr for 4 stk? De har jeg også kjøpt mange av...44 stk :D
Arwen Skrevet 21. januar 2004 #16 Skrevet 21. januar 2004 Å ja, har ikke sett den...Ellers har jeg sett ganske mange kirker i Oslo Du burde virkelig ta deg en tur. Vi har vært fast bestemt på at det er Grorud kirke vi skal gifte oss i uansett hvor vi bor. Får tårer i øynenen bare jeg går inn der så vakkert er det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå