Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært sammen med en mann i 4 mnd nå. Vi har det veldig fint, men det er noen ting som irriterer meg. I begynnelsen la jeg ikke så godt merke til det. Forelskelsen overskygget det på en måte. Jeg er veldig glad i ham og tviler ikke på forholdet vårt. Det er bare et par ting som irriterer. For eksempel har han veldig dårlig bordskikk. Han "sluker" maten og smatter. Han raper også av og til. Jeg synes det er ekkelt og han gjør meg flau når vi spiser med andre. Og så har en forferdelig klesstil. Han tar på seg tilfeldige, praktiske og gamle klær og pynter seg aldri. Jeg har kjøpt en genser til han, men han bruker den ikke. Han nekter å være med på shopping. Han sier han har nok klær.

Jeg vet at ingen er perfekte og at jeg bør like han for den han er, men disse to tingene er faktisk veldig plagsomme for meg. Ikke gøy å gå ut og spise med en mann med stygge klær som smatter og slafser. Kall meg gjerne prippen :fnise:

Er det noe jeg kan gjøre?

(Han er forresten i begynnelsen av 30-årene)

Videoannonse
Annonse
Gjest Daddy
Skrevet

Har vært sammen med en mann i 4 mnd nå. Vi har det veldig fint, men det er noen ting som irriterer meg. I begynnelsen la jeg ikke så godt merke til det. Forelskelsen overskygget det på en måte. Jeg er veldig glad i ham og tviler ikke på forholdet vårt. Det er bare et par ting som irriterer. For eksempel har han veldig dårlig bordskikk. Han "sluker" maten og smatter. Han raper også av og til. Jeg synes det er ekkelt og han gjør meg flau når vi spiser med andre. Og så har en forferdelig klesstil. Han tar på seg tilfeldige, praktiske og gamle klær og pynter seg aldri. Jeg har kjøpt en genser til han, men han bruker den ikke. Han nekter å være med på shopping. Han sier han har nok klær.

Jeg vet at ingen er perfekte og at jeg bør like han for den han er, men disse to tingene er faktisk veldig plagsomme for meg. Ikke gøy å gå ut og spise med en mann med stygge klær som smatter og slafser. Kall meg gjerne prippen :fnise:

Hvorfor i HELVETE skal vi pynte oss?

Skrevet

Si det til han på en ordentlig måte?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i HELVETE skal vi pynte oss?

Med pynte seg mener jeg ikke nødvendigvis å se ut som Jan Thomas, men å ikke se ut som en uteligger :gjeiper:

TS

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Si det til han på en ordentlig måte?

Ja... Men hva er en ordentlig måte? Veldig lett å såre. Klesstil og spising er personlige ting.

TS

Gjest Survival
Skrevet

Har aldri skjønt hvorfor kvinner prøver å forandre mannen de er sammen med.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri skjønt hvorfor kvinner prøver å forandre mannen de er sammen med.

Ikke jeg heller... Før jeg ble sammen med han her :gjeiper:

TS

• Liker 3
Skrevet

Om du irriterer deg så mye over dette, så burde du snakke med han om det. Det enkleste er å være ærlig og si det du mener. Gjør det på en vennlig måte slik at du unngår krangel og eventuelt at han blir fornærmet.

Selv har jeg en type som ikke eier bordskikk til tider, men dette er slikt som jeg faktisk ikke gidder bry meg om... Går ikke noe særlig utover meg akkurat når jeg snur careface holdningen min til. :gjeiper:

• Liker 1
Skrevet

Raping og smatting er dårlig bordskikk og det får du bare ta opp med ham.

Men det med klærne er vel egentlig bare en bagatell. Så lenge de er hele og passer så er det vel ikke så farlig. At du blir flau fordi du synes klærne hans er stygge er utelukkende ditt eget problem og ikke noe han skal lide for.

Skrevet

Guttene liker at jentene sminker og ordner seg til tider, hadde ikke gjort noe med litt gjengjelding! Litt vanskelig hvordan man ordlegger slikt til en gutt/mann da men :/

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er akkurat som om jeg skulle skrevet det selv. Kjæresten min eier ikke bordskikk. Både når vi spiser hjemme og er ute på restaurant spiser han som om han ikke har sett mat på flere uker, også enorme mengder. Når vi skal velge i menyen er han mest opptatt av hva som er mest at i istedet for hva han har lyst på og liker best. Og om har en porsjon som er dobbelt så stor som min så er han ferdig lenge før meg, selv om vi skulle ut å spise sammen. Snakker med mat i munnen og raper gjør han og. Og etterpå er det å sitte å stønne og orke seg over hvor mett han er.

Jeg prøvde å bare overse dette, men en gang rant det bare over og jeg måtte bare si fra. Jeg blir så stresset av måten han spiser på at jeg ikke klarer å nyte maten og kose meg selv. Han skjerper seg på dette til tider, men stort sett så gikk det særlig ikke inn.

Synes ikke du er prippen når du reagerer på at noen ikke har lært seg folkeskikk!

• Liker 1
Skrevet

Vær glad for at det er kun dette som irriterer deg mest! Det er jo bare bagateller. :)

AnonymBruker
Skrevet

Dette er akkurat som om jeg skulle skrevet det selv. Kjæresten min eier ikke bordskikk. Både når vi spiser hjemme og er ute på restaurant spiser han som om han ikke har sett mat på flere uker, også enorme mengder. Når vi skal velge i menyen er han mest opptatt av hva som er mest at i istedet for hva han har lyst på og liker best. Og om har en porsjon som er dobbelt så stor som min så er han ferdig lenge før meg, selv om vi skulle ut å spise sammen. Snakker med mat i munnen og raper gjør han og. Og etterpå er det å sitte å stønne og orke seg over hvor mett han er.

Jeg prøvde å bare overse dette, men en gang rant det bare over og jeg måtte bare si fra. Jeg blir så stresset av måten han spiser på at jeg ikke klarer å nyte maten og kose meg selv. Han skjerper seg på dette til tider, men stort sett så gikk det særlig ikke inn.

Synes ikke du er prippen når du reagerer på at noen ikke har lært seg folkeskikk!

Hihi, godt å høre at det er flere. Jeg føler meg alltid småspist og kresen med han :fnise:

Så det gikk greit å si det til han? Ble han sur?

Kanskje jeg kan kjøpe skikk og bruk til han til bursdagen hans. Chew like you have a secret! :fy_fy:

TS

AnonymBruker
Skrevet

Hihi, godt å høre at det er flere. Jeg føler meg alltid småspist og kresen med han :fnise:

Så det gikk greit å si det til han? Ble han sur?

Kanskje jeg kan kjøpe skikk og bruk til han til bursdagen hans. Chew like you have a secret! :fy_fy:

TS

Nei, han ble ikke sur. Men han ser ikke helt problemet selv, så det ble ikke så mye bedre av å si fra.

Skrevet

Ta og vis han det. Smatt ved boret, spis med munnen åpen og snakk med masse mat i munnen, samt rap foran han en gang. Så spør du han " Var ikke dette koselig?" :)

AnonymBruker
Skrevet

Ta og vis han det. Smatt ved boret, spis med munnen åpen og snakk med masse mat i munnen, samt rap foran han en gang. Så spør du han " Var ikke dette koselig?" :)

Haha! Det var ikke så dumt!

• 10 år senere...
Skrevet

Er dere fortsatt sammen med smattkarene?

Anonymkode: b5e78...501

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...